Hjælp til ukendt monoblock (Zeuthen & Kramme)

Rør i alle afskygninger

Re: Hjælp til ukendt monoblock

Indlægaf mantelteo » tors 15. apr 2021 14:23

Eller måske Tophøj?
Matthias fra KBH - stor fan af Lenco, Thorens, Garrard og mellemhjul drevet pladespiller i det hele taget. Har ikke særlig meget forstand på elektronik, men elsker vinyl og shellac.
mantelteo
 
Indlæg: 393
Tilmeldt: 17 aug 2017
Lokalitet: København

Re: Hjælp til ukendt monoblock

Indlægaf mantelteo » tirs 18. maj 2021 14:10

Jeg havde rykket en annonce ind på dba hvor jeg leder efter en lignende forstærker - og hvor heldig har jeg liiiige lov til at være? Jeg fik en til!
Den ligner dog en lidt nyere version samt noget omkring kredsløben er anderledes. Måske var den tænkt til eksport (110v/220v)? Og så har den en ekstra kontroller til mikro-indgangen.

Lad mig høre hvad I synes!

IMG_3590[1].JPG


IMG_3591[1].JPG


IMG_3592[1].JPG


IMG_3593[1].JPG


IMG_3594[1].JPG


IMG_3595[1].JPG


Jeg vil rigtig gerne få dem op og spille. Have dem stående ved siden af hinanden og høre om lyden er dejlig! Kig på dem og være glad for et stykke håndværk, noget historisk og lækkert.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Matthias fra KBH - stor fan af Lenco, Thorens, Garrard og mellemhjul drevet pladespiller i det hele taget. Har ikke særlig meget forstand på elektronik, men elsker vinyl og shellac.
mantelteo
 
Indlæg: 393
Tilmeldt: 17 aug 2017
Lokalitet: København

Re: Hjælp til ukendt monoblock (Zeuthen & Kramme)

Indlægaf mantelteo » ons 19. maj 2021 12:39

Kan I forklare mig hvorfor der er forskel i opbygningen på dem? Jeg kunne rigtig godt tænke mig at forstå deres funktionisær mhp de forskellige komponenter.
De består vel, ligesom alle andre forstærker, af en for- og en effektforstærker. Men hvorfor har den ene af dem en ekstra volumen/gain og den anden mangler en transformer?
Matthias fra KBH - stor fan af Lenco, Thorens, Garrard og mellemhjul drevet pladespiller i det hele taget. Har ikke særlig meget forstand på elektronik, men elsker vinyl og shellac.
mantelteo
 
Indlæg: 393
Tilmeldt: 17 aug 2017
Lokalitet: København

Re: Hjælp til ukendt monoblock (Zeuthen & Kramme)

Indlægaf mantelteo » ons 19. maj 2021 20:52

Her får I lige svaret en venlig bruger fra LH har sendt

https://www.lencoheaven.net/forum/index ... icseen#new
Matthias fra KBH - stor fan af Lenco, Thorens, Garrard og mellemhjul drevet pladespiller i det hele taget. Har ikke særlig meget forstand på elektronik, men elsker vinyl og shellac.
mantelteo
 
Indlæg: 393
Tilmeldt: 17 aug 2017
Lokalitet: København

Re: Hjælp til ukendt monoblock (Zeuthen & Kramme)

Indlægaf mantelteo » lør 22. maj 2021 11:08

Så har Nils overtaget dem begge. Han har en mage til - den med Amplidan transformer. Vi har aftalt at han får min nummer to, så han kan få et stereo sæt, til genkald renoverer han min første og jeg kører mono indtil jeg finder en til. Forhåbentlig en matchende version.

Skidegodt, ikke?!
Matthias fra KBH - stor fan af Lenco, Thorens, Garrard og mellemhjul drevet pladespiller i det hele taget. Har ikke særlig meget forstand på elektronik, men elsker vinyl og shellac.
mantelteo
 
Indlæg: 393
Tilmeldt: 17 aug 2017
Lokalitet: København

Re: Hjælp til ukendt monoblock (Zeuthen & Kramme)

Indlægaf HrAndersen » lør 22. maj 2021 12:37

Win-Win . . Perfekt!
:cool1:
Mvh
Michael


Jeg går primært efter udseende . . . det indvendige skal vi nok få styr på.
HrAndersen
 
Indlæg: 860
Tilmeldt: 01 jun 2011
Geografisk sted: 2200
Lokalitet: København

Re: Hjælp til ukendt monoblock (Zeuthen & Kramme)

Indlægaf renesemann » tirs 6. jun 2023 11:05

Minder meget om dem jeg havde i 80erne mener det var et par Dane på ca 60watt med jørgen skou trafoer, men de var mere kvadratiske, set ovenfra, måske 20x20cm mine var forkromede, normalt var de creamefarvede i svøpet, mener det var Per Ole som ejede SuperSound på H.C.Ørstedsvej, som fik dem lavet her i DK som PAforstærker. Jeg købte dem af (Plat) Karl som boede ovenpå Prater, han flyttede sennere ned og lå ovenpå Waterloo (stripbar) ved saltlageret som var et kommunalt spillested
Brugeravatar
renesemann
 
Indlæg: 93
Tilmeldt: 07 apr 2011
Lokalitet: Helsingør

Foregående

Tilbage til Vintage rør-grej



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 20 gæster