Ugens mareridt

Rør i alle afskygninger

Re: Ugens mareridt

Indlægaf spuncut » søn 28. maj 2017 22:15

Hvad er der næsten at redde? Der er jo kun chassis og trafoer tilbage :(
Pioneer: SA-6500II, 7500 og 8500II. Hafler: DH-220, P230, P500. Nikko: Alpha II, III, 130. Beta II, 30. Sentec SC8
Thorens TD160BII. Ortofon: MC30SII, T20. SME: 3009 Imp
Scandyna: A10: SS/SS A25: SE/SE, PL/PH, SS/SS, SE/SS. A30x: SS/SS. A45x: SS/SS
Brugeravatar
spuncut
 
Indlæg: 3601
Tilmeldt: 30 dec 2012
Lokalitet: Lolland Nordvest

Re: Ugens mareridt

Indlægaf Nillerviborg » søn 28. maj 2017 23:18

Mnjaerh, for så vidt i vores tid synd og skam... - Men desværre har denne på et eller andet tidspunkt i sit liv været "et af de der apparater, som tilfældigvis lige var til stde". Et sted i livet, jeg tror ret meget elektronik pludselig er, og noget desværre ikke kommer helskindet forbi.
Vi kan desværre kun trække på skuldrene og ærges - Jeg har nok i øvrigt 10 lignende "bastard'er" stående...

/ Lars
>>> ADVARSEL - BRANCHEMEDLEM <<< https://www.facebook.com/s2v.dk

Autoriseret servicepartner for Mark Levinson, Krell , m.fl. !!!

If it Work's - Don't Fuck With It... --> If it Fuck's - Let US Work With It...!!
Nillerviborg
Branchemedlem
 
Indlæg: 597
Tilmeldt: 16 maj 2011
Geografisk sted: Rødding v. Viborg

Re: Ugens mareridt

Indlægaf svend » søn 28. maj 2017 23:34

dfms skrev:Der er måske håb hvis man vil:

http://www.dba.dk/roerforstaerker-sansui-au-1/id-1033839787/


Det er rigtig at det er Tom´s forstærker, men han har blot fået forpladen med, han var ikke klar over at han ville få en forstærker der var så maltrakteret da han købte den, sælger havde sendt billeder til ham som den oprindelig så ud, jeg ville nok ha sprunget helt fra hvis jeg havde stået i situationen!!.

Ydermere så fik Tom at vide at den er modificeret af en radiomand inde ved København, om det passer ved jeg ikke, jeg nægter nemlig at tro at det skulle være vedkommende som står bag, og den skulle være modificeret for nylig, jeg tror at ham der solgte den til Tom er fuld af løgn.

I øvrigt målte jeg udgangseffekten ved 1 khz , tilført 750mvolt sinus med begge potmetre drejet til max, og det var til fuldt udslag inden forvrængning, 2x 26watt rms i 8ohm, det er noget under 2x40 watt den oprindelig er opgivet til.
Mvh
Alex
svend
 

Re: Ugens mareridt

Indlægaf Nillerviborg » man 29. maj 2017 21:52

svend skrev:
I øvrigt målte jeg udgangseffekten ved 1 khz , tilført 750mvolt sinus med begge potmetre drejet til max, og det var til fuldt udslag inden forvrængning, 2x 26watt rms i 8ohm, det er noget under 2x40 watt den oprindelig er opgivet til.
Mvh
Alex


Sippe... ( :-) ) - Det er sgudda inden for rammerne af DIN45500 - 2-komma-noget dB indenfor den opgivne effekt ?? - Tillader man ikke 3dB afvigelse på målt og opgivet, eller er det 6 dB ??

( Men jeg havde heller ikke været tilfreds. Slidte rør ?? )

/ Lars
>>> ADVARSEL - BRANCHEMEDLEM <<< https://www.facebook.com/s2v.dk

Autoriseret servicepartner for Mark Levinson, Krell , m.fl. !!!

If it Work's - Don't Fuck With It... --> If it Fuck's - Let US Work With It...!!
Nillerviborg
Branchemedlem
 
Indlæg: 597
Tilmeldt: 16 maj 2011
Geografisk sted: Rødding v. Viborg

Re: Ugens mareridt

Indlægaf svend » man 29. maj 2017 22:38

Nillerviborg skrev:
svend skrev:
I øvrigt målte jeg udgangseffekten ved 1 khz , tilført 750mvolt sinus med begge potmetre drejet til max, og det var til fuldt udslag inden forvrængning, 2x 26watt rms i 8ohm, det er noget under 2x40 watt den oprindelig er opgivet til.
Mvh
Alex


Sippe... ( :-) ) - Det er sgudda inden for rammerne af DIN45500 - 2-komma-noget dB indenfor den opgivne effekt ?? - Tillader man ikke 3dB afvigelse på målt og opgivet, eller er det 6 dB ??

( Men jeg havde heller ikke været tilfreds. Slidte rør ?? )

/ Lars


i dén grad er jeg, specielt når kurven skal se ud som denne her under, den er fra diagrammet, udgangsrør og småsignal rør er nye ;-), jeg husker ikke hvad DIN normen siger, men tror ikke den helt holder med et fald på 6 db indenfor det hørbare område :|
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
svend
 

Re: Ugens mareridt

Indlægaf mcs_5 » man 29. maj 2017 22:53

svend skrev:jeg husker ikke hvad DIN normen siger, men tror ikke den helt holder med et fald på 6 db indenfor det hørbare område :|

6dB er helt OK - så vidt jeg husker. Du skal klare 50Hz-15kHz indenfor +/-3dB. Men hvis/når der nu ikke er peaks, må du gerne bruge +0/-6dB...

Mikkel
Brugeravatar
mcs_5
Branchemedlem
 
Indlæg: 2254
Tilmeldt: 29 apr 2010
Geografisk sted: Sønderjylland
Lokalitet: Haderslev

Re: Ugens mareridt

Indlægaf svend » man 29. maj 2017 23:59

hvad siger DIN normen? årstal for fastsættelse af denne norm? og gælder den worldwide? vi har jo med en forstærker der er bygget mellem 1965-1969 :-)
svend
 

Re: Ugens mareridt

Indlægaf mcs_5 » tirs 30. maj 2017 00:24

"Ursprünglich wurden die Richtlinien in den 1960er Jahren in der DIN 45500 festgelegt. Diese DIN-Norm wurde 1996 durch die EN 61305 ersetzt"

DIN-normen galt (som antydet i navnet), kun i Vesttyskland. Men der var den, der blev fulgt i Europa. Japan havde deres egen JIS, og USA havde bl.a. en IHF-norm (Institute of High Fidelity).

Mikkel
Brugeravatar
mcs_5
Branchemedlem
 
Indlæg: 2254
Tilmeldt: 29 apr 2010
Geografisk sted: Sønderjylland
Lokalitet: Haderslev

Re: Ugens mareridt

Indlægaf Nillerviborg » ons 31. maj 2017 00:06

mcs_5 skrev:"Ursprünglich wurden die Richtlinien in den 1960er Jahren in der DIN 45500 festgelegt. Diese DIN-Norm wurde 1996 durch die EN 61305 ersetzt"

DIN-normen galt (som antydet i navnet), kun i Vesttyskland. Men der var den, der blev fulgt i Europa. Japan havde deres egen JIS, og USA havde bl.a. en IHF-norm (Institute of High Fidelity).

Mikkel


Og i parentes bemærkes, så måtte et apparat ifølge DIN45500 kaldes for HiFi // High Fidelity, hvis de overholdt 2x6W RMS Stereo fra 50-15.000 Hz, +/- 3dB...

Så i praksis kunne man med en opgivelse på 6 Watt, og en reel målt effekt på 3W kalde det High Fidelity.

Vel egentlig heeeelt i tråd med visse utilregnelige grupperinger i samfundet i dag, der sværger til oldnordiske uduelige konstruktioner med Vaccum-baserede Glas-dimser med kun Een ende ?? ;-)

/ Lars
>>> ADVARSEL - BRANCHEMEDLEM <<< https://www.facebook.com/s2v.dk

Autoriseret servicepartner for Mark Levinson, Krell , m.fl. !!!

If it Work's - Don't Fuck With It... --> If it Fuck's - Let US Work With It...!!
Nillerviborg
Branchemedlem
 
Indlæg: 597
Tilmeldt: 16 maj 2011
Geografisk sted: Rødding v. Viborg

Re: Ugens mareridt

Indlægaf dfms » ons 31. maj 2017 15:46

Nillerviborg skrev:
Vel egentlig heeeelt i tråd med visse utilregnelige grupperinger i samfundet i dag, der sværger til oldnordiske uduelige konstruktioner med Vaccum-baserede Glas-dimser med kun Een ende ?? ;-)

/ Lars


Ja og jeg siger som overskriften til en besøgsartikel fra High Fidelity:
Transformatore er bedre end transistore !
Stereophonic sound, PERSPECTA SOUND and DOLBY STEREO are here to stay !
Bofa Todd-AO Rack: 6stk. V40 - 3stk. V15 - 2stk. V60 og 2x6stk. Magnet-toneforforstærker.
Brugeravatar
dfms
 
Indlæg: 1072
Tilmeldt: 17 feb 2011
Geografisk sted: Vestpå
Lokalitet: Esbjerg

Re: Ugens mareridt

Indlægaf Nillerviborg » ons 31. maj 2017 22:50

dfms skrev:Transformatore er bedre end transistore !


Hmmmmmm.... - T I L H V A D ? ? ?
>>> ADVARSEL - BRANCHEMEDLEM <<< https://www.facebook.com/s2v.dk

Autoriseret servicepartner for Mark Levinson, Krell , m.fl. !!!

If it Work's - Don't Fuck With It... --> If it Fuck's - Let US Work With It...!!
Nillerviborg
Branchemedlem
 
Indlæg: 597
Tilmeldt: 16 maj 2011
Geografisk sted: Rødding v. Viborg

Re: Ugens mareridt

Indlægaf Max » tors 1. jun 2017 17:32

Nillerviborg skrev:
dfms skrev:Transformatore er bedre end transistore !


Hmmmmmm.... - T I L H V A D ? ? ?


Anker.
Mvh Max
Brugeravatar
Max
 
Indlæg: 593
Tilmeldt: 16 okt 2012
Lokalitet: 8700 Horsens

Re: Ugens mareridt

Indlægaf Tonni » tors 1. jun 2017 20:31

(El)varme, sjæl og hyggebelysning... ;)
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni
 
Indlæg: 4803
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Foregående

Tilbage til Vintage rør-grej



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 15 gæster