OTL forstærker

Rør i alle afskygninger

OTL forstærker

Indlægaf rørglad » tirs 6. sep 2011 15:05

Mit næste projekt bliver en OTL. Har nogle gode TUNG SOL 6336A/B som skal anvendes i udgangen og jeg tænker at bruge 5687 som linie-forstærker og driver.
Futterman princippet forekommer mig det mest oplagte, og dertil søges et diagram. (Der er jo ingen grund til prøve sig frem, med mulige "skuffelser" til følge).

Hvis der nogen med erfaringer, og som har lyst til at kommentere, ville jeg være glad for oplysninger. Specielt anode-spænding og arbejdspunkt for udgangsrørene?
Er klar over at det handler om lave spændinger og maximal strøm a.h.t. impedansen. Men der skal jo også være et vist spænd (uforvrænget arbejdsområde).

På forhånd tak
Nils
rørglad
 
Indlæg: 454
Tilmeldt: 07 feb 2011
Lokalitet: 8800 Viborg

Re: OTL forstærker

Indlægaf pqrannes » tirs 6. sep 2011 22:30

Hej Nils,

Det er spændende det, du nu har gang i.

Jeg håber at nogle af rør-tosserne her melder ind med nogle gode råd og evt. diagrammer. Ellers må vi nøjes med at følge, hvad du på anden måde finder frem til. Glæder mig også til at høre resultatet. Men længe inden da skylder jeg dig at få ryddet op her og invitere dig forbi. Men der er jo så meget andet hele tiden.

PQR
Med 14 hyldemeter vinylplader og masse af vintagehifigrej pakket ned i kasser.
Brugeravatar
pqrannes
 
Indlæg: 2903
Tilmeldt: 12 apr 2010
Geografisk sted: 8800 Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Re: OTL forstærker

Indlægaf Tube mania » ons 7. sep 2011 11:16

'rørtosser' hmm...h´vorfor mon jeg føler mig truffet af den...nå men dette diagram (som ikke er mit) ser meget fornuftig ud...god fornøjelse.. 8) Jeg ville indstille denne til 125mA pr rør...det giver 20W afsat i røret...
Billede
Luxman SQ38-DUAL CS5000-McIntosh- AMT1 -Altec Lansing model 19- Rectiliniar High Boy-Arena HT25

If your amp not damp turn the volume up a bit more..



.
Brugeravatar
Tube mania
 
Indlæg: 1686
Tilmeldt: 12 maj 2010
Geografisk sted: Øst Jylland
Lokalitet: Horsens området

Re: OTL forstærker

Indlægaf rørglad » ons 7. sep 2011 18:12

Ja den er skræddersyet til mine 6336, men forekommer mig unødig kompliceret i driver og fasevender delen. Jeg kan bedre lide denne simple løsning, hvor jeg så bare kan skrue lidt op for anodespændingen og anvende et stk 6336 i s.t.f. hvert 2 eller tre 6080.
(nå for f... jeg kan ikke indsætte et billede i en kommentar. laver et indlæg!
Nils
rørglad
 
Indlæg: 454
Tilmeldt: 07 feb 2011
Lokalitet: 8800 Viborg

Re: OTL forstærker

Indlægaf rørglad » ons 7. sep 2011 18:31

Futterman 6AS7 6o8o.gif
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
rørglad
 
Indlæg: 454
Tilmeldt: 07 feb 2011
Lokalitet: 8800 Viborg

Re: OTL forstærker

Indlægaf Pel » tors 8. sep 2011 20:38

Hej Niels

Hvis du får brug for transformatorer har jeg nogle på lager.

De passer til det diagram som Tube Mania viser.


Pel
Pel
 
Indlæg: 68
Tilmeldt: 16 apr 2011
Geografisk sted: Østjylland
Lokalitet: 8320


Tilbage til Vintage rør-grej



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 30 gæster