Det med at holde dem "originale" bliver man nok nødt til at tage med et gran salt. Som nævnt længere oppe var det oprindeligt biografforstærkere med et begrænset frekvensområde. SÅ originale er der jo ingen grund til at holde dem
Jeg har selv haft et sæt V40'ere engang (lillebroren med kun 2 stk. EL34 pr. forstærker), og jeg lyttede på dem helt uden ændringer, og det kan IKKE anbefales
Ikke til hifi i hvert fald...
Rent kosmetisk kan man jo godt holde dem originale, da det industrielle design er super flot. Hvis det ikke var fordi jeg købte et sæt Dynaco mk4 fornylig, havde jeg helt klart valgt disse, både fordi de har 5 Ohms udtag, og fordi man uden at spolere dem sagtens kan modificere lidt på dem, med evt. en bedre driver og en noget bedre strømforsyning (UDEN selenensrettere!). Og da det "kun" er pentodeforstærkere er det jo oplagt at koble rørene som trioder. Med en mere solid strømforsyning, evt. fixed bias og en bedre driver, er jeg ret sikker på at man nemt hiver 40 - 45 Watt ud triodekoblet. Som tubemania skriver, kan de garanteret komme til at lyde fremragende.
Det jeg selv ville prøve at undgå var, at bore alt for meget i dem i forbindelse med stik/bøsninger osv. Jeg synes det ville være lidt synd. Så hellere lave en lille plade eller vinkel bagpå hvor alt dette er er placeret. Jeg ville også undgå at pille de originale dele ud, og så nøjes med at montere de nye dele under chassis'et, så alt det gamle stadig sidder der for originalitetens skyld. Men det er jo altsammen op til den enkelte
Tillykke med dem i hvert fald
Hilsen Jan