En mærkelig maskine

Rør i alle afskygninger

En mærkelig maskine

Indlægaf trikker » tirs 3. nov 2020 16:08

Jeg ved simpelthen ikke hvor denne skulle under i kategori, for jeg ved ikke hvad der.
der kan ses nogle rør igennem gitteret.

Der er garanteret nogle herinde der ved hvad det er.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Brugeravatar
trikker
 
Indlæg: 360
Tilmeldt: 29 jul 2018
Geografisk sted: Foran højtalerne
Lokalitet: Viborg

Re: En mærkelig maskine

Indlægaf MaxJ » tirs 3. nov 2020 17:23

Det ligner en biograf forstærker af ældre dato, der er sikkert en del herinde der kan fortælle mere om den. Ganske spændende.
Brugeravatar
MaxJ
 
Indlæg: 1114
Tilmeldt: 14 apr 2014
Geografisk sted: Lolland
Lokalitet: Et sted ca. i midten

Re: En mærkelig maskine

Indlægaf trikker » tirs 3. nov 2020 17:40

Så kan pqr måske fortælle lidt om den.
Brugeravatar
trikker
 
Indlæg: 360
Tilmeldt: 29 jul 2018
Geografisk sted: Foran højtalerne
Lokalitet: Viborg

Re: En mærkelig maskine

Indlægaf spuncut » tirs 3. nov 2020 17:48

Hej Trikker
Jeg har en lignende i beige hammerlak, som lyder navnet "Kinocet". Den har også stik for fotocelle og er således kompatibel med det optiske lydspor på film. Fotocellestikket minder meget om et 300Ohms coax-stik af den type der sidder som antenneindgang på ældre autoradioer. Mit gæt på "Tonelampe"-stikkets funktion er forsyning til en separat pære til lydsporet på filmapparatet.
Kan vi få topgitteret af så vi kan se hvilke rør der gemmer sig?
MVH Henning
Pioneer: SA-6500II, 7500 og 8500II. Hafler: DH-220, P230, P500. Nikko: Alpha II, III, 130. Beta II, 30. Sentec SC8
Thorens TD160BII. Ortofon: MC30SII, T20. SME: 3009 Imp
Scandyna: A10: SS/SS A25: SE/SE, PL/PH, SS/SS, SE/SS. A30x: SS/SS. A45x: SS/SS
Brugeravatar
spuncut
 
Indlæg: 3601
Tilmeldt: 30 dec 2012
Lokalitet: Lolland Nordvest

Re: En mærkelig maskine

Indlægaf trikker » tirs 3. nov 2020 21:51

Hej Henning.
Du har vel ikke et billede af filmfremviseren.
Der stod noget mere på bordet. Jeg troede det var en gammel dublicatormaskine men det kan da være det er filmapperetet.
Desuden stod der en spolebåndoptager, en Akai gx 230d samt en receiver, en pionerer sa 600. Jeg ved ikke hvordan de har det indeni men udenpå var de rimelige. Reciveren manglende et par knapper, ellers så den fin ud.
Ejeren finder lige ud af om hans søn vil have det, ellers må jeg få det. Kryds finger.
Brugeravatar
trikker
 
Indlæg: 360
Tilmeldt: 29 jul 2018
Geografisk sted: Foran højtalerne
Lokalitet: Viborg

Re: En mærkelig maskine

Indlægaf cdp » ons 4. nov 2020 22:34

Jeg fik noget lignende med fra et loppemarked - men kun transistor bestykket. Af hensyn til lange hjt. ledninger, kører forstærkerne ud med 100v signal, og transformeres ned til en given hjt. impedans på lytte stedet. Så kan der wires med tyndere kabler i væg o.l. uden tab.
Mvh. Carsten
cdp
 
Indlæg: 1679
Tilmeldt: 27 sep 2011
Lokalitet: midtfyn

Re: En mærkelig maskine

Indlægaf spuncut » ons 4. nov 2020 23:18

trikker skrev:Hej Henning.
Du har vel ikke et billede af filmfremviseren.
Der stod noget mere på bordet. Jeg troede det var en gammel dublicatormaskine men det kan da være det er filmapperetet.
Desuden stod der en spolebåndoptager, en Akai gx 230d samt en receiver, en pionerer sa 600. Jeg ved ikke hvordan de har det indeni men udenpå var de rimelige. Reciveren manglende et par knapper, ellers så den fin ud.
Ejeren finder lige ud af om hans søn vil have det, ellers må jeg få det. Kryds finger.

Fremviser og forstærker var skilt af da jeg i sin tid købte den på et loppe marked. Forstærkeren, som indeholder en PP EL84 konfiguration, fik et par nye lytter og blev herefter anvendt som guitarforstærker.
Pioneer SA 600 er en "Cute" lille 15watts-forstærker med quasikomplementær udgang og +/- forsyning og således uden den frygtede udgangs-lyt, der ofte ses i små forstærkere fra perioden.
MVH Henning
Pioneer: SA-6500II, 7500 og 8500II. Hafler: DH-220, P230, P500. Nikko: Alpha II, III, 130. Beta II, 30. Sentec SC8
Thorens TD160BII. Ortofon: MC30SII, T20. SME: 3009 Imp
Scandyna: A10: SS/SS A25: SE/SE, PL/PH, SS/SS, SE/SS. A30x: SS/SS. A45x: SS/SS
Brugeravatar
spuncut
 
Indlæg: 3601
Tilmeldt: 30 dec 2012
Lokalitet: Lolland Nordvest

Re: En mærkelig maskine

Indlægaf trikker » tors 5. nov 2020 09:55

Så har jeg fået billeder af den sjove maskine -
er sidder 3 stk Phillips rør og 3 små rør uden navn. men den er der sikkert nogle der genkender. Det ser ud til at der mangler et rør, og har ingen anelse om hvad det kan være.
Den trænger i den grad til en kærlig hånd, og det er uden for min rækkevidde. men måske er der en herinde der mangler et vinterprojekt.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Brugeravatar
trikker
 
Indlæg: 360
Tilmeldt: 29 jul 2018
Geografisk sted: Foran højtalerne
Lokalitet: Viborg

Re: En mærkelig maskine

Indlægaf Tonni » tors 5. nov 2020 13:48

Ser ud til at være ECC82 som fasesplitter/driver, EF86 som predriver og et ukendt rør som tonelampe forforstærker.
Det EL6/425, 4699, der sidder ved nettrafoen, gætter jeg på som værende skærmgitterforsyning? - Eller skulle der have siddet en ensretter? Med mindre den tomme sokkel er til den?
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni
 
Indlæg: 4807
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover


Tilbage til Vintage rør-grej



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 140 gæster