Beard

Rør i alle afskygninger

Re: Beard

Indlægaf dfms » fre 17. jan 2014 17:20

Helikon skrev:Hej
Det er godt nok lidt sjovt det her, jeg har faktisk også sådan et par Beard M1000 ..................................der skal
have forsyningen lavet, psu'en bygget op på veroboard, den ene er vist eksploderet (psu'en) - der er i hvert fald ikke andet tilbage end noget sort, så der er nok noget med rigtig mange volt i der har rørt ved noget med ganske lidt volt i.


Ja det er sgu mærkeligt, høre ofte om "moderne" rørforstærker er brænder sammen. 580 V på anoden er jo ingen ting. 8) .......... kan man ikke finde ud af at lave rørforstærker mere ?
Stereophonic sound, PERSPECTA SOUND and DOLBY STEREO are here to stay !
Bofa Todd-AO Rack: 6stk. V40 - 3stk. V15 - 2stk. V60 og 2x6stk. Magnet-toneforforstærker.
Brugeravatar
dfms
 
Indlæg: 1072
Tilmeldt: 17 feb 2011
Geografisk sted: Vestpå
Lokalitet: Esbjerg

Re: Beard

Indlægaf mcs_5 » fre 17. jan 2014 17:57

Mon ikke man har glemt hvordan man dimensionerer sådan noget ordentligt? Og "glemt" at bruge komponenter der er gode nok? Elendige udgangsrør kombineret med manglende sikringer, giver også lidt røg ;)

Mikkel
Brugeravatar
mcs_5
Branchemedlem
 
Indlæg: 2254
Tilmeldt: 29 apr 2010
Geografisk sted: Sønderjylland
Lokalitet: Haderslev

Re: Beard

Indlægaf Helikon » fre 17. jan 2014 23:41

Nja - det er nok muligvis fordi der er en vis form for sammenfald mellem de to Beard'er i his067 beretning og dem jeg har stående i værkstedet og er gået lidt i stå med..
Det var i øvrigt dejligt at his067 skrev det indlæg, jeg var begyndt at føle mig noget identitetsløs her på det sidste -
(but now I know who I am ;-)) og det er jo rart at vide, ellers kunne man jo forledes til at tro man måske er begyndt at blive lidt smådement.

hvordan får man hægtet smileys på indlægget?

bedste hilsner Niels
Mvh Niels
Brugeravatar
Helikon
 
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 03 mar 2011
Lokalitet: Randers

Re: Beard

Indlægaf carstensorensen » tirs 21. jan 2014 20:05

Hej Igen
Og undskyld det sene svar, jeg er i gang med at lave et print udlæg til strømforsynings printet, og når jeg har lagt det må i selvfølgelig få en kopi af det, det kan være vi skal slå os sammen og få det lavet professionelt, jeg syntes det er dejligt at der andre i samme båd, beard m1000 er en virkelig fin rørforstærker der trækker næste alt, men printene og reguleringerne er ikke lavet alt for godt, men igen jeg er i tvivl om hvilket af printene der problemet det har i ikke svaret på ?
men vi skal da hjælpe hinanden ikk. :)
Hilsen Carsten
carstensorensen
 
Indlæg: 6
Tilmeldt: 23 dec 2013
Lokalitet: Esbjerg

Re: Beard

Indlægaf Helikon » ons 22. jan 2014 03:00

Hej Carsten og His067
Bent var lige forbi i går aftes, det var super hyggeligt, efter middagen (Ossobuco) sad vi og nærstuderede de billeder italieneren har lagt op, på den er der tre psu print kan jeg se et stort et der ligger ned og to mindre der står lodret ved kølepladerne. Er dine identiske med de italienske?
Bent har i øvrigt haft kontakt til ham, han havde ikke nogen Beard M1000 men han vil gerne have et sæt, så han kunne ikke hjælpe desværre.

Det der er interessant er om det er samme opbygning af forsyningen der sidder i din og Bents, og om din så bare er på flere print for at have noget transistorene kan sidde på. I dem jeg har på bænken er der ikke køleplader.
Jeg må lige få taget et par billeder og lagt op af både det ene og det andet trin + et af diagrammet.
Har du for resten målt hvad der er af spændinger ud af psu'en?

Der er kun et print og det er et veroboard altså et man bruger til at bygge forsøgsopstillinger op på, det er med andre ord en prototype og ikke en færdig produktionsversion.
Hvilket program bruger du til at lægge print ud med? eller er det i hånden med Bishop tape og øer eller er det Alfac overføringsark? ja det er godt nok længe siden jeg har set Alfac'er, det findes nok ikke længere.
Efter jeg så den i linket og opdagede det er dobbeltsidet print, har jeg overvejet at få det fabriks lavet med loddemaske, komponenttryk og gennemplettering. Det kommer til at se lidt mere færdigt ud, men det kommer lidt an på prisen..

Vi har planer om de skal med til Hald bal og spille.

venlige hilsner
Niels
Mvh Niels
Brugeravatar
Helikon
 
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 03 mar 2011
Lokalitet: Randers

Re: Beard

Indlægaf his067 » ons 22. jan 2014 10:11

Osse Buco: det lyder hyggeligt. Margaret Thatcher satte jo en stopper for den slags herovre - Mad Cow Disease og alt det der. Jeg håber de bliver klar til Hald bal. Selvom jeg ikke kommer, kommer jeg på besøg i KBH i April og det ville være alletiders at høre dem efter 20 år.
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, Ortofon SPU Royal N, (Jubilee) og en masse andre pickupper, NLE17/CT102, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør
 
Indlæg: 3828
Tilmeldt: 09 aug 2010
Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Re: Beard

Indlægaf dfms » ons 22. jan 2014 17:34

carstensorensen skrev: beard m1000 er en virkelig fin rørforstærker der trækker næste alt, men printene og reguleringerne er ikke lavet alt for godt, men igen jeg er i tvivl om hvilket af printene der problemet det har i ikke svaret på ?


Ville ikke tøve et split sekund, kyl det/de print ad helveg til og lave tingene på loddebukke, rør og print er no no.
Stereophonic sound, PERSPECTA SOUND and DOLBY STEREO are here to stay !
Bofa Todd-AO Rack: 6stk. V40 - 3stk. V15 - 2stk. V60 og 2x6stk. Magnet-toneforforstærker.
Brugeravatar
dfms
 
Indlæg: 1072
Tilmeldt: 17 feb 2011
Geografisk sted: Vestpå
Lokalitet: Esbjerg

Re: Beard

Indlægaf his067 » ons 22. jan 2014 19:04

dfms skrev:
Helikon skrev:Hej
Det er godt nok lidt sjovt det her, jeg har faktisk også sådan et par Beard M1000 ..................................der skal
have forsyningen lavet, psu'en bygget op på veroboard, den ene er vist eksploderet (psu'en) - der er i hvert fald ikke andet tilbage end noget sort, så der er nok noget med rigtig mange volt i der har rørt ved noget med ganske lidt volt i.


Ja det er sgu mærkeligt, høre ofte om "moderne" rørforstærker er brænder sammen. 580 V på anoden er jo ingen ting. 8) .......... kan man ikke finde ud af at lave rørforstærker mere ?


Det var en proto-type, så den er nok sprunget i luften flere gange under udviklingsarbejdet.

dfms skrev:
carstensorensen skrev: beard m1000 er en virkelig fin rørforstærker der trækker næste alt, men printene og reguleringerne er ikke lavet alt for godt, men igen jeg er i tvivl om hvilket af printene der problemet det har i ikke svaret på ?


Ville ikke tøve et split sekund, kyl det/de print ad helveg til og lave tingene på loddebukke, rør og print er no no.



Nah, tag et kig på det italienske site. Så ser du et temmeligt komplext layout med regulering af HT, Gitter, og IC regulerings print. Selvfølgelig kan det sættes på vero-board, men Bent vil nu gerne have det over på et print for at forøge WAF, så hvorfor ikke?
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, Ortofon SPU Royal N, (Jubilee) og en masse andre pickupper, NLE17/CT102, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør
 
Indlæg: 3828
Tilmeldt: 09 aug 2010
Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Re: Beard

Indlægaf renesemann » fre 25. apr 2014 17:03

Har en kammerat der har Københavns Musiker Service mk2 han har rodet med rørforstærkere hele sit liv, så han ved da også en del, men arb ikke gratis Han ligger på Strandlodsvej sammen med Supersound mk2 Peter Hoppe har nummer 28 26 95 32 eller 50 50 82 76
Hilsen René
Brugeravatar
renesemann
 
Indlæg: 93
Tilmeldt: 07 apr 2011
Lokalitet: Helsingør

Foregående

Tilbage til Vintage rør-grej



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 114 gæster