Luxman cl 34

Rør i alle afskygninger

Luxman cl 34

Indlægaf vagnstaub » man 18. jun 2012 08:07

Hej Gode Vintagevenner
Nogen herinde der kender en luxman cl 34. Jeg har fået nye rør til den 4 ecc 82 og 4 ecc 83 men ha ret problem med at se placering af dem da jeg ikke kan se typen af de gamle rør.er der en forklare hvordan de skal sidde hvis man kigger på den forfra så vil jeg blive meget glad hav en god dag

hilsen vagn staub nielsen
skanderborg
vagnstaub
 

Re: Luxman cl 34

Indlægaf Tube mania » man 18. jun 2012 13:54

Som set på billedet..man kan vist selv bestemme om det ses forfra eller bagfra...det bliver samme rækkefølge uanset.
ECC82-ECC83-ECC83-ECC82-ECC82-ECC83-ECC83-ECC82
Billede
Luxman SQ38-DUAL CS5000-McIntosh- AMT1 -Altec Lansing model 19- Rectiliniar High Boy-Arena HT25

If your amp not damp turn the volume up a bit more..



.
Brugeravatar
Tube mania
 
Indlæg: 1686
Tilmeldt: 12 maj 2010
Geografisk sted: Øst Jylland
Lokalitet: Horsens området

Re: Luxman cl 34

Indlægaf vagnstaub » man 18. jun 2012 14:50

hej tube mania
Mange tak for hjælpen
hilsen vagn staub
vagnstaub
 

Re: Luxman cl 34

Indlægaf his067 » man 18. jun 2012 16:24

Tube mania skrev:Som set på billedet..man kan vist selv bestemme om det ses forfra eller bagfra...det bliver samme rækkefølge uanset.
ECC82-ECC83-ECC83-ECC82-ECC82-ECC83-ECC83-ECC82
Billede


Nej dog: en palindrom-forstærker.

Vidste I for øvrigt at verdens længste palindrom (et ord eller en sætning som læses ens fra højre til venstre og fra venstre til højre) er den danske "en af dem der sås red med fane"? :Skor:
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, Ortofon SPU Royal N, (Jubilee) og en masse andre pickupper, NLE17/CT102, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør
 
Indlæg: 3817
Tilmeldt: 09 aug 2010
Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Re: Luxman cl 34

Indlægaf Tube mania » man 18. jun 2012 17:47

Så lærte jeg noget nyt idag...sjov sætning...man skal lige prøve et par gange...så går det...
Luxman SQ38-DUAL CS5000-McIntosh- AMT1 -Altec Lansing model 19- Rectiliniar High Boy-Arena HT25

If your amp not damp turn the volume up a bit more..



.
Brugeravatar
Tube mania
 
Indlæg: 1686
Tilmeldt: 12 maj 2010
Geografisk sted: Øst Jylland
Lokalitet: Horsens området

Re: Luxman cl 34

Indlægaf Sorenki » tors 21. jun 2012 18:27

jeg mener da at der findes flere længere palindromer
Se så, René. Smid du nu den røde messing-nisse med ørnedun ud. Dimsen er Åses.
eller uden tegnsætning...
Lås oksemaden ned og giv Viggo denne dameskosål
Den ret tapre Knud Åge i Egå dunker patter ned
"I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy" - Tom Waits
Luxman, Marantz, Pioneer and JBL, SME og Ortofon + det løse...

http://auditur.dk
Accuphase 50 års Jubilæum: https://auditur.dk/accuphase-the-very-early-history/
Brugeravatar
Sorenki
Tidligere Santashooter
 
Indlæg: 2045
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Frederiksberg

Re: Luxman cl 34

Indlægaf his067 » tors 21. jun 2012 21:00

santashooter skrev:jeg mener da at der findes flere længere palindromer
Se så, René. Smid du nu den røde messing-nisse med ørnedun ud. Dimsen er Åses.
eller uden tegnsætning...
Lås oksemaden ned og giv Viggo denne dameskosål
Den ret tapre Knud Åge i Egå dunker patter ned


Har vi en Vinder?
Jeg citerede Guinness Book of Records, så, Santashooter, nu har du en muligheden for at blive verdensberømt!!!
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, Ortofon SPU Royal N, (Jubilee) og en masse andre pickupper, NLE17/CT102, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør
 
Indlæg: 3817
Tilmeldt: 09 aug 2010
Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Re: Luxman cl 34

Indlægaf ClausW » tors 24. dec 2015 00:14

Hej
Jeg har også anskaffet mig in CL34, som lyder fantastisk i mine ører, men jeg har desværre problemer med at den ind imellem giver en ret kraftig buldren fra sig. Jeg mistænker rørene og vil prøve at udskifte dem en for en, men er i tvivl om hvad originalrørene er af fabrikat. ECC82 rørene er JAN 12 AU7A iflg. påskriften men der står ingenting på ECC83 rørene. Er der nogen der ved det? Kan den kraftige buldren evt. være defekte/udtørrede kondensatorer? Jeg håber nogen kan hjælpe.
ClausW
 
Indlæg: 3
Tilmeldt: 23 dec 2015
Lokalitet: Risskov

Re: Luxman cl 34

Indlægaf Tube mania » tors 24. dec 2015 01:30

Kan også være dårlig kontakt i rør-sokler....tror ikke så meget på det er kondensatorer.
Luxman SQ38-DUAL CS5000-McIntosh- AMT1 -Altec Lansing model 19- Rectiliniar High Boy-Arena HT25

If your amp not damp turn the volume up a bit more..



.
Brugeravatar
Tube mania
 
Indlæg: 1686
Tilmeldt: 12 maj 2010
Geografisk sted: Øst Jylland
Lokalitet: Horsens området

Re: Luxman cl 34

Indlægaf his067 » tors 24. dec 2015 16:25

Tube mania skrev:Kan også være dårlig kontakt i rør-sokler....tror ikke så meget på det er kondensatorer.


Den er jeg også med på: det var et problem i mine MA50ere. Nu har jeg sat CMC teflon rørsokler i: de lyder godt og er mekanisk stabile. Desværre kan jeg ikke finde dem på nettet!
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, Ortofon SPU Royal N, (Jubilee) og en masse andre pickupper, NLE17/CT102, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør
 
Indlæg: 3817
Tilmeldt: 09 aug 2010
Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Re: Luxman cl 34

Indlægaf ClausW » fre 25. dec 2015 21:48

Tusind tak, Tube Mania. Jeg har nu prøvet at rense soklerne med kontaktrens, men det hjalp desværre ikke. Jeg har kun støjen i den ene kanal, så nu har jeg prøvet at bytte alle ECC 82 rørene i den ene side ud med dem fra den anden side og det flyttede problemet til den anden kanal, Jeg har derfor planlagt at udskifte alle ECC82 med et sæt Tesla ECC802s og håber at det hjælper. ECC 83 rørene er der tilsyneladende ikke noget i vejen med. Jeg har prøvet at udskifte dem med nye rør og det hjalp ikke.
mvh Claus
ClausW
 
Indlæg: 3
Tilmeldt: 23 dec 2015
Lokalitet: Risskov

Re: Luxman cl 34

Indlægaf Fredmarantz » fre 25. dec 2015 22:14

Nu spørger jeg lidt forsigtigt, men skulle det nu være nødvendigt at udskifte alle ECC82erne i den ene side, hvis kun ét af disse sandsynligvis/muligvis er defekt? Et enkelt rør kan udmærket være synderen - tænker jeg.

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7409
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: Luxman cl 34

Indlægaf ClausW » søn 27. dec 2015 13:05

Hej Freddy
Du har selvfølgelig ret, men jeg har fået et tilbud på en kvartet Ecc802s og tænker det vil være bedst at skifte alle fire til en bedre kvalitet end de oprindelige. De er også parrede 2 og 2.
ClausW
 
Indlæg: 3
Tilmeldt: 23 dec 2015
Lokalitet: Risskov

Re: Luxman cl 34

Indlægaf Tonni » man 28. dec 2015 07:11

Lige en bemærkning vedr. Tesla ECC802S. Så vidt jeg husker er Tesla lidt "anderledes" end Siemens/Telefunken der.
Dette da Telefunken ECC802S er lig med Tesla E82CC, og altså "spanngitterröhren"!
Omvendt er Telefunken E82CC lig med Tesla ECC802S, og dermed et "almindeligt" opbygget rør... Ikke at det er ringe, for det er det ganske givet ikke! - Telefunken solgte jo meget af deres produktionsudstyr til Tesla.
Der er adskillige artikler om netop dette hvis du googler lidt...

Jeg nævner det for at undgå at du evt betaler overpris. Der er meget hype (og ekstreme priser) på netop ECC80XS serien fra Telefunken. Den pris du har fået bør ikke overstige andre producenters ECC82/E82CC/12AU7WA nos rør.
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni
 
Indlæg: 4795
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Re: Luxman cl 34

Indlægaf vagnstaub » man 28. dec 2015 10:31

Hej
Har selv en Luxman cl - 34 jeg havde et problen med et par dioder der drillede skiftede dem,og den spillede
hilsen vagn
vagnstaub
 

Næste

Tilbage til Vintage rør-grej



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 28 gæster