Rep af B&O rør-radioer

Rør i alle afskygninger

Rep af B&O rør-radioer

Indlægaf Mads102030 » tors 17. jan 2013 20:58

Kære alle, jeg er ny her på sitet. TOTALT imponeret over den viden og det fællesskab der er her i dette forum. Jeg er blevet glad lyden og designet af B&O rørradioer - de forskellige Grand Prix og Mini feks - men jeg er desværre ikke teknisk og søger derfor en i Kbh eller omegn der er, for der er er næsten altid et eller andet galt med dem - og det er altså sjovest når de spiller.
Nogle tips til hvem, der evt ville hjælpe mig med at kikke dem efter /reparere /evt sælge?

Takker på forhånd -
Mads 102030
Mads102030
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: 14 jan 2013
Lokalitet: København

Re: Rep af B&O rør-radioer

Indlægaf acj1980 » man 7. okt 2013 15:23

Hej Mads.

Hold da op.. dit indlæg har da en del måneder på bagen.. hvilken type B&O radioer er det du ligger inde med?? , jeg vil undtagelsesvis lige sige at det er langt fra alle B&O´s produkter der er lige vellykkede, og før 1960erne var de ikke bedre end deres konkurrenter, tværtimod
acj1980
 

Re: Rep af B&O rør-radioer

Indlægaf Mads102030 » man 7. okt 2013 18:15

Ja, det er noget tid siden jeg sendte en forespørgsel ud... :-) Det drejer sig om B&O Mini 609 og Mini De Luxe 609 - begge med varierende grader af manglende funktionalitet... Jeg er stadig på udkik efter de gamle B&O radioer, Grand Prix feks, men der er jo ikke megen fidus i at købe dem hvis de ikke virker og jeg ikke kan få dem repareret... Men måske kan det ikke betale sig at få dem repareret, men kun købe dem, der er i god stand... Nogen erfaringer?
Mads102030
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: 14 jan 2013
Lokalitet: København

Re: Rep af B&O rør-radioer

Indlægaf Fredmarantz » man 7. okt 2013 18:43

Jamen - en fyr her på Forum - "AnalogBo" (Glostrup) er, så vidt jeg kan læse, velrenommeret og ligger lige i nærheden- Ham kunne du jo kontakte - evt. gennem private beskeder her på forum. Her i Jylland er der også nogle stykker som kan både det ene og det andet, men så skal du jo på langfart :-).

Jeg synes, at du har helt ret i , at det kan være begrænset morsomt og interessant, hvis man kun kan skrabe en masse isenkram sammen, som oftest ikke virker, men ikke kan sætte det i stand - eller få nogen til at gøre det. Det er godt at vide, hvem man så kan lade udføre opgaverne.

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7442
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: Rep af B&O rør-radioer

Indlægaf acj1980 » tirs 8. okt 2013 12:07

Der findes en del ude i landet der kan..men nok de færreste radioforretninger der tager rør radioer ind, Mads er du inde i tekniken her tænker jeg på om du kan måle og lodde osv?, rør teknik er ikke så svær som man skulle tro, de radioer jeg selv har til at spilel har jeg selv repareret, ligesom mine vintage rør fjernsyn jeg skiftevis bruger
acj1980
 


Tilbage til Vintage rør-grej



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 134 gæster