Hvad har vi her... Noget med rør...

Rør i alle afskygninger

Hvad har vi her... Noget med rør...

Indlægaf Louis » søn 5. sep 2010 20:03

Godaften Vintagefolk

Der er kommet noget nyt herhjem. Som overskrifte siger, er det noget med rør. Men kan i gætte hvad det er?
Man ser dem ikke så tit på disse kanter ;)

Billede

Billede

Billede
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis
 
Indlæg: 2750
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Hørning

Re: Hvad har vi her... Noget med rør...

Indlægaf Fredmarantz » søn 5. sep 2010 20:26

Dét der er en Fisher! - kan ikke se, om det er x-100 - x-100a - eller hvad - men det er helt sikkert Fisher. Den sorte justeringsknap på dækket afslører alt .

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7425
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: Hvad har vi her... Noget med rør...

Indlægaf Louis » søn 5. sep 2010 20:31

Fredmarantz skrev:Dét der er en Fisher! - kan ikke se, om det er x-100 - x-100a - eller hvad - men det er helt sikkert Fisher. Den sorte justeringsknap på dækket afslører alt .

Vh
Freddy


AV Freddy - Det er forkert, hehe.
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis
 
Indlæg: 2750
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Hørning

Re: Hvad har vi her... Noget med rør...

Indlægaf Fredmarantz » søn 5. sep 2010 20:42

Satans osse! - og jeg, som var så over- sikker, men hva' pokker - jeg gætter videre!!! æv!

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7425
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: Hvad har vi her... Noget med rør...

Indlægaf Fredmarantz » søn 5. sep 2010 20:45

OK- nu er jeg kommet mig.......og prøver igen - jeg elsker gættelege!

Var der ikke noget med, at Sveske skulle hente noget Nakamichi-grej? - hvis han har været hos dig, så har han garanteret kastet sin gamle Scott-forstærker (som smager af Fisher) - lige ihoverdet på dig. Det var den forstærker, som stod i dét skab, som R_L_B kunne en MEGET fin historie om -

Det er dén Scott!

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7425
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: Hvad har vi her... Noget med rør...

Indlægaf Tonni » søn 5. sep 2010 20:48

Scott 299?

Og hvis. - Din heldige...!!!

Med venlig hilsen
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni
 
Indlæg: 4803
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Re: Hvad har vi her... Noget med rør...

Indlægaf Louis » søn 5. sep 2010 20:56

Fredmarantz skrev:OK- nu er jeg kommet mig.......og prøver igen - jeg elsker gættelege!

Var der ikke noget med, at Sveske skulle hente noget Nakamichi-grej? - hvis han har været hos dig, så har han garanteret kastet sin gamle Scott-forstærker (som smager af Fisher) - lige ihoverdet på dig. Det var den forstærker, som stod i dét skab, som R_L_B kunne en MEGET fin historie om -

Det er dén Scott!

Vh
Freddy


Freddy - Du bruger hovedet - og det kan jeg li :D Sveske var her idag - rigtig fin fyr i øvrigt - Og hente nakamichi grejet. Det var ikke uden sorg i hjertet det røg videre. Men heldigvis til en køber der vil tage sig af det - og det er jo stadig i landet. Og det er nemlig hans Scott der står her nu - Stereomaster 200B

Billede

Den er i rigtig flot stand. Nu har den selvfølgelig lige fået en gangs rigtig ren. Men uden ridser eller noget som helst.

Billede

Den køre jo ganske sjovt med ECL86'ere som udgangsrør. Det glæder jeg mig til at høre hvordan lyder. Man er jo vant til EL84'ere fra Bofa'erne. Og så ECC83'ere - I øvrigt også Telefunken.
Der mangler så et woodcase - men det må jeg jo se om jeg kan fremskaffe. Eller bygge. Der er vel ikke noget der har et? Nok ikke. Og en "Brass knop" Men de kan heldigvis altid fås på ebay.com 15$ for 6 nye.

Indeni ser den også rigtig flot ud!

Billede

Den skal jo startes langsomt og gennemses, men jeg har ingen Vario. Så nu er den bare til pynt.

@Tonni - 200B, bare rolig ;)
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis
 
Indlæg: 2750
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Hørning

Re: Hvad har vi her... Noget med rør...

Indlægaf Fredmarantz » søn 5. sep 2010 21:06

Tillykke Louis!
Fin sag - og den ser rigtig fin ud!

Ja- den skal bringes ind i en tilstand, hvor man er tryg ved den.

vær opmærksom på, at jeg i hvert fald ligger inde med nogle fine ECL86 - som du kan trække på, hvis nødvendigt.

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7425
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: Hvad har vi her... Noget med rør...

Indlægaf Louis » søn 5. sep 2010 21:37

Fredmarantz skrev:Tillykke Louis!
Fin sag - og den ser rigtig fin ud!

Ja- den skal bringes ind i en tilstand, hvor man er tryg ved den.

vær opmærksom på, at jeg i hvert fald ligger inde med nogle fine ECL86 - som du kan trække på, hvis nødvendigt.

Vh
Freddy


Det skal den i hvert fald. Jeg glæder mig til den spiller, og håber ikke den fejler noget :-) Men man ved jo aldrig. Har en kæmpe lyst til bare at sætte den i stikkontakten. Men det går jo desværre ikke.
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis
 
Indlæg: 2750
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Hørning

Re: Hvad har vi her... Noget med rør...

Indlægaf Fredmarantz » søn 5. sep 2010 21:44

Hva' m. Sveske - hvornår har han sidst spillet på den? - og hvis for nylig - hvad har hans oplvelser så været ?

Vh
freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7425
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: Hvad har vi her... Noget med rør...

Indlægaf Louis » søn 5. sep 2010 22:08

Fredmarantz skrev:Hva' m. Sveske - hvornår har han sidst spillet på den? - og hvis for nylig - hvad har hans oplvelser så været ?

Vh
freddy


Han har heller ingen Vario - Så den har heller ikke været tændt. Faktisk ved jeg ingenting om den, andet ed standen er god.
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis
 
Indlæg: 2750
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Hørning

Re: Hvad har vi her... Noget med rør...

Indlægaf Fredmarantz » søn 5. sep 2010 22:10

Det vil med andre ord sige, at den slet ikke har tændt elelr checket i den tid, hvor Sveske har haft den - og formentlig heller ikke i mange mange år før? - ja- det kalder i hvert fald på "security".

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7425
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: Hvad har vi her... Noget med rør...

Indlægaf mcs_5 » søn 5. sep 2010 22:10

Jeg har læst om nogle hvide koblingskondensatorer, brugt i bl.a. noget Fisher udstyr, der skulle være dårlige. Jeg vil gætte på det er dem du har i din Scott. Så husk at måle om de lækker inden du bruger forstærkeren.

Jeg har nogle trafoer liggende fra en Scott 222B, men ikke resten af den ;)

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen
Brugeravatar
mcs_5
Branchemedlem
 
Indlæg: 2254
Tilmeldt: 29 apr 2010
Geografisk sted: Sønderjylland
Lokalitet: Haderslev

Re: Hvad har vi her... Noget med rør...

Indlægaf Louis » søn 5. sep 2010 22:19

Jeg tror bare den skal en tur til Tube mania, så han lige ka kigge den igennem :-)
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis
 
Indlæg: 2750
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Hørning

Re: Hvad har vi her... Noget med rør...

Indlægaf Gottschalck » søn 5. sep 2010 22:22

Hvor er den bare flot. Det er godt nok en sjælden sag her på disse kanter du har fået tusket dig til. Tillykke med den. Jeg har selv til tider overvejet at byde på det brand med aldrig fået gjort det. Er det en 110 volt udgave?
Jeg ligger forøvrigt også inde med rigelige mængder af driver og udgangsrør - du siger bare til.
Brugeravatar
Gottschalck
 
Indlæg: 1678
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Ballerup
Lokalitet: Ballerup

Næste

Tilbage til Vintage rør-grej



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 29 gæster