Kvalitetstid med gl. radio

Rør i alle afskygninger

Kvalitetstid med gl. radio

Indlægaf Mogens » fre 7. feb 2014 19:17

Hej.
Jeg har hygget mig helt vildt her de sidste par uger med en gammel PHILIPS type B4S 32 AD, og jeg bliver lige nødt til at dele nogle billeder med jer herinde. ;)
Jeg har bare været så dum at anvende de gamle rørsokler :oops:
Forstærkerdelen kører lige efter bogen, både med båndoptager og pladespiller, men der er kun liv i radiodelen når jeg sidder og vrikker med rørene i radiodelen. :Skor:

Mvh. Mogens.
01.JPG

02.JPG

03.JPG

04.JPG

05.JPG

06.JPG

07.JPG

08.JPG

09.JPG

10.JPG

11.JPG

13.JPG

14.JPG

15.JPG
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Mvh. Mogens.
Brugeravatar
Mogens
 
Indlæg: 117
Tilmeldt: 06 feb 2011
Geografisk sted: Nordjylland
Lokalitet: Skagen

Re: Kvalitetstid med gl. radio

Indlægaf Mogens » fre 7. feb 2014 19:24

Lidt flere
16.JPG

17.JPG

18.JPG

19.JPG

20.JPG

21.JPG

22.JPG

23.JPG

24.JPG

25.JPG

26.JPG

27.JPG

28.JPG

29.JPG
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Mvh. Mogens.
Brugeravatar
Mogens
 
Indlæg: 117
Tilmeldt: 06 feb 2011
Geografisk sted: Nordjylland
Lokalitet: Skagen

Re: Kvalitetstid med gl. radio

Indlægaf spuncut » fre 7. feb 2014 19:51

Sådanner manner :thumbsup: :OLO: :thumbsup: :OLO:
MVH spuncut
Pioneer: SA-6500II, 7500 og 8500II. Hafler: DH-220, P230, P500. Nikko: Alpha II, III, 130. Beta II, 30. Sentec SC8
Thorens TD160BII. Ortofon: MC30SII, T20. SME: 3009 Imp
Scandyna: A10: SS/SS A25: SE/SE, PL/PH, SS/SS, SE/SS. A30x: SS/SS. A45x: SS/SS
Brugeravatar
spuncut
 
Indlæg: 3602
Tilmeldt: 30 dec 2012
Lokalitet: Lolland Nordvest

Re: Kvalitetstid med gl. radio

Indlægaf acj1980 » fre 7. feb 2014 20:03

Haha epic med Philips og deres fuglereder :-) men er det ikke lidt meget at gøre ud af en standard U modtager? iøvrigt så prøve lidt WD40 ned i soklerne og vrik med rørene igen, det plejer at hjælpe
acj1980
 

Re: Kvalitetstid med gl. radio

Indlægaf Mogens » fre 7. feb 2014 20:35

Jo vist er den ikke arbejdet værd, men omvendt ville det jo ikke være den store skade hvis ikke den kom til live igen,
og jeg har hygget mig med det, og synes også jeg har lært lidt, det er kun hobby for mig, så jeg må lære på den hårde måde ;)
Mvh. Mogens.
Brugeravatar
Mogens
 
Indlæg: 117
Tilmeldt: 06 feb 2011
Geografisk sted: Nordjylland
Lokalitet: Skagen

Re: Kvalitetstid med gl. radio

Indlægaf Mogens » fre 7. feb 2014 20:47

Ha ha. Tak for din begejstring "spuncut" :thumbsup:

Mvh. Mogens.
Mvh. Mogens.
Brugeravatar
Mogens
 
Indlæg: 117
Tilmeldt: 06 feb 2011
Geografisk sted: Nordjylland
Lokalitet: Skagen

Re: Kvalitetstid med gl. radio

Indlægaf dfms » fre 7. feb 2014 20:58

Virkeligt et flot stykke arbejde :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: .

Et andet fif: Tag et rør du ikke skal bruge og slib benene på røret med et stykke sandpapir, hiv så røret op og ned i rørsoklerne et par gange, det kan måske hjælpe.
Stereophonic sound, PERSPECTA SOUND and DOLBY STEREO are here to stay !
Bofa Todd-AO Rack: 6stk. V40 - 3stk. V15 - 2stk. V60 og 2x6stk. Magnet-toneforforstærker.
Brugeravatar
dfms
 
Indlæg: 1072
Tilmeldt: 17 feb 2011
Geografisk sted: Vestpå
Lokalitet: Esbjerg

Re: Kvalitetstid med gl. radio

Indlægaf LarsW » fre 7. feb 2014 21:09

Kort kommentar fra konen herhjemme omkring dit meget fine Philips Radio projekt :thumbsup:

Jeg prøver at følge med i din stikkeopskrift, men hvor mange masker skal jeg slå op og kan jeg bruge rundpinde ? Og har du været inspireret af vores tidligere vejr meteorolog Voldborg omkring hans kones trøje/ bluse projekter


Kort sagt, flot projekt og bonus med den tålmodighed du har/ haft med dette rigtig flotte projekt.
Tør humor måske ;)
Men konen er sku´stadigvæk forvirret som en østers :Skor:

Mvh.
LarsW
Div. i Kenwood, Sansui, Denon + en større samling Elcaset Sony m. bånd , remote m.m.
Brugeravatar
LarsW
 
Indlæg: 520
Tilmeldt: 28 feb 2011
Geografisk sted: Glostrup
Lokalitet: Glostrup

Re: Kvalitetstid med gl. radio

Indlægaf Mogens » fre 7. feb 2014 21:42

:lol: sig til konen at jeg er skuffet over at hun ikke kan se at den slet ikke er strikket,
men hæklet med hæklenål nr.4 :thumbsup:

Ja man skal lede længe efter sådan en gang fuglerede :QQS:

Mvh. Mogens
Mvh. Mogens.
Brugeravatar
Mogens
 
Indlæg: 117
Tilmeldt: 06 feb 2011
Geografisk sted: Nordjylland
Lokalitet: Skagen

Re: Kvalitetstid med gl. radio

Indlægaf acj1980 » fre 7. feb 2014 21:56

HOV.. jeg glemte sku da i forvirringen at sige at det har du sku gjort godt, chassiset er blevet hamrende smukt, ligesom selve kabinettet, det er nu beundringsværdigt vil jeg hilse at sige :-)
acj1980
 

Re: Kvalitetstid med gl. radio

Indlægaf LarsW » fre 7. feb 2014 22:18

sig til konen at jeg er skuffet over at hun ikke kan se at den slet ikke er strikket,
men hæklet med hæklenål nr.4

Ja man skal lede længe efter sådan en gang fuglerede



Lidt offtroppic

Ja Mogens og kan kun give dig ret og det er skú noget være noget det her PYYHAA.
Ja jeg var desværre nød til at ringe til lægevagttelefonen 1813, den kender du måske, laaaaaaaang ventetid.
Du ved, næsten længere end vi skifter regering ;)
Når men konen er ordineret på 5 typer piller inden sengetid og jeg nu syntes det var på tide efter dette indlæg
at lige tage kontakt til disse 1813 sygeplejeresker for at høre om der var noget man kunne gøre ved dette problem.
Så fat i 1813 pr. telefon :

De taler nu med sygeplejereske Sonja, hvad kan jeg gøre for dem


Tro mig, det var fandemne ikke sjovt og skulle komme med et konkret svar på hvorfor konen var begyndt
at vikle sig ind det tørklæde som hun var i gang med efter din opskrift ;)

Mit spørgsmål var:

Jeg har et stort problem med konen er begyndt med at vikle sig ind i tørklædet og laver nogle mærkelige
ret og vrang stillinger, men hvad kan jeg gøre ?


Svaret var følgende fra Sonja :

Som de beskriver dette, findes der kun et gammelt medicinprodukt, nemlig Tannoy 15 mg. 1 pille inden sengetid som jeg kan udskrive til hende


Hmmmmm, hvad skal den pille gøre godt for var mit spørgsmål, hun får 5 stk.´s andre typer piller alligevel inde sengetid ?

Svaret var fra sygeplejersken Sonja:
Så kan det være at hun bedre kan høre efter og ikke kigge på hvad andre gamle fjolser som dig laver i fritiden
;)

Pyyyhaaa. håber at jeg ikke har ødelagt noget i denne tråd om ikke andet så må i skú have mig undskyldt.

Men fedt projekt og en endnu mere skør kone :lol: har jeg fået ud af dette indlæg :thumbsup:

Mvh.
LarsW
Senest rettet af LarsW fre 7. feb 2014 22:26, rettet i alt 1 gang.
Div. i Kenwood, Sansui, Denon + en større samling Elcaset Sony m. bånd , remote m.m.
Brugeravatar
LarsW
 
Indlæg: 520
Tilmeldt: 28 feb 2011
Geografisk sted: Glostrup
Lokalitet: Glostrup

Re: Kvalitetstid med gl. radio

Indlægaf Mogens » fre 7. feb 2014 22:26

Tak tak. jeg havde nu håbet at kunne pudse irrede forkobring op men det var så tyndt et lag at det var væk med det samme, så det fik i stedet lige en sandblæsning med fint sand, og så en gang fælg spraymaling.

Mvh Mogens.
Mvh. Mogens.
Brugeravatar
Mogens
 
Indlæg: 117
Tilmeldt: 06 feb 2011
Geografisk sted: Nordjylland
Lokalitet: Skagen

Re: Kvalitetstid med gl. radio

Indlægaf Mogens » fre 7. feb 2014 22:31

Ha ha Lars. Nej jeg tror ikke du ødelægger noget, der er vist ingen der har taget skade af et godt grin :thumbsup:
Mvh. Mogens.
Brugeravatar
Mogens
 
Indlæg: 117
Tilmeldt: 06 feb 2011
Geografisk sted: Nordjylland
Lokalitet: Skagen

Re: Kvalitetstid med gl. radio

Indlægaf LarsW » fre 7. feb 2014 22:37

Okay Mogens :thumbsup:

Godt at høre, kender jo ikke alles humor men:

Automidlet: Autosol crome glans, kan faktisk næsten gøre det samme med " opfriskning af kabinet chassis "
, men rigtig flot resultat og en smuk Radio du har fået dig i mange år :thumbsup:

Mvh.
LarsW
Div. i Kenwood, Sansui, Denon + en større samling Elcaset Sony m. bånd , remote m.m.
Brugeravatar
LarsW
 
Indlæg: 520
Tilmeldt: 28 feb 2011
Geografisk sted: Glostrup
Lokalitet: Glostrup

Re: Kvalitetstid med gl. radio

Indlægaf jcr1972 » fre 7. feb 2014 23:24

Fint projekt! Jeg selv har sjældent haft problemer med disse keramiske sokler. Alt efter hvilken måde selve konnektorerne i de små huller er udformet, kan man ofte klemme dem lidt sammen med en lille skruetrækker hvis de er blevet for løse til at holde godt fast i rørbenene. Er det pga. oxydering, bruger jeg en lille spids nøglefil som jeg lige drejer rundt i sokkelhullerne. Derefter lidt WD40, og så er det atter brugbart i mange mange år uden problemer.
Jeg sætter iøvrigt også selv gamle radioer, tv, pladeskiftere, båndoptagere osv. i stand, men går dog aldrig så drastisk til værks at jeg ripper hele chassis'et for komponenter ;) Det er jeg nok for doven til :lol:

Mvh.

Jan
jcr1972
 

Næste

Tilbage til Vintage rør-grej



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 89 gæster