Saba Freiburg Studio: sikke et fund!

Rør i alle afskygninger

Saba Freiburg Studio: sikke et fund!

Indlægaf vincula » lør 12. apr 2014 09:16

Ok, jeg ved godt man ikke må røde i skraldet, men denne gang kunne jeg simpelthen ikke lade være:

Billede

Billede


Et kæmpe tysk monster :Skor: Jeg var sammen med børnene og blev nødt til at tage dem ud af cykelanhængeren for at kunne slave den hjem. Børnene var glade, og konen var ikke med -det havde I gættet jo.

Jeg har testet den kort med nogle billege HT, og den dur. Skal dog efterses af en kompetent og velvidende tekniker...

Hvis der er nogen derude med gode erfaringer, så må I meget gerne dele jeres viden her :-)

mvh

Vincula
Homines dum docent discunt
vincula
 
Indlæg: 226
Tilmeldt: 25 dec 2013
Lokalitet: Frederiksberg

Re: Saba Freiburg Studio: sikke et fund!

Indlægaf mcs_5 » lør 12. apr 2014 12:14

Er det sådan en her: http://www.radiomuseum.org/r/saba_freib ... dio_1.html

Hvis det er, så er udgangsrørene lidt dyre (ELL80). Men så længe dem der sidder der er OK, kan det jo være lige meget. Start med at dreje spændingsomskifteren til 240V. Rørene får for høj glødespænding når den står på 220V, og det går ud over levetiden.

Mikkel
Brugeravatar
mcs_5
Branchemedlem
 
Indlæg: 2254
Tilmeldt: 29 apr 2010
Geografisk sted: Sønderjylland
Lokalitet: Haderslev

Re: Saba Freiburg Studio: sikke et fund!

Indlægaf B&O Vintage » lør 12. apr 2014 15:31

vincula skrev:Ok, jeg ved godt man ikke må røde i skraldet, men denne gang kunne jeg simpelthen ikke lade være:

Billede

Billede


Et kæmpe tysk monster :Skor: Jeg var sammen med børnene og blev nødt til at tage dem ud af cykelanhængeren for at kunne slave den hjem. Børnene var glade, og konen var ikke med -det havde I gættet jo.

Jeg har testet den kort med nogle billege HT, og den dur. Skal dog efterses af en kompetent og velvidende tekniker...

Hvis der er nogen derude med gode erfaringer, så må I meget gerne dele jeres viden her :-)

mvh

Vincula


Tillykke! Frigive storskraldet - det tilhører os alle. Vi er fødte jægere og samlere!
Dagplejer
Fritids Købmand med brugte vinyler og hi-fi, skrivemaskiner og andet sjovt jeg falder over.
Brugeravatar
B&O Vintage
Dobbelt profil, udelukket fra forummet
 
Indlæg: 1135
Tilmeldt: 25 feb 2014
Geografisk sted: 4500 Nykøbing fritids branchemedlem
Lokalitet: Egebjerg Nykøbing Sj

Re: Saba Freiburg Studio: sikke et fund!

Indlægaf Tube mania » lør 12. apr 2014 15:57

Ja tillykke med den...og som sædvanlig...skift overførings kondensatorer til udgangs rørene. Det er omtrent det vigtigste. Jeg har et lignende monstrom omend endnu værre...med 5 indbyggede højtalere (Saba Freiburg). Jeg har tænk på at indrette den med køkken og bad...så kan den fungere som sommerhus.
Luxman SQ38-DUAL CS5000-McIntosh- AMT1 -Altec Lansing model 19- Rectiliniar High Boy-Arena HT25

If your amp not damp turn the volume up a bit more..



.
Brugeravatar
Tube mania
 
Indlæg: 1686
Tilmeldt: 12 maj 2010
Geografisk sted: Øst Jylland
Lokalitet: Horsens området

Re: Saba Freiburg Studio: sikke et fund!

Indlægaf acj1980 » lør 12. apr 2014 17:02

Tyskerne var lidt foran mht kvalitet, det med ell800 kan nu løses hvis man er lidt fiks på fingrene, og så bruge 2stk el95,hvis det er umuligt at skaffe ell80, det kræver bare 2 sokler og et noval stik ;-)
acj1980
 

Re: Saba Freiburg Studio: sikke et fund!

Indlægaf vincula » lør 12. apr 2014 17:09

Tusind tak for gode råd. Jeg ("vi?") har endnu ikke fundet et sted, hvor jeg kan stille den herhjemme. Man kan da næsten sove i den!

Kender I en tekniker I kunne anbefale i Københavns område? Jeg kunne prøve, men...

Billede

mvh

Vincula
Homines dum docent discunt
vincula
 
Indlæg: 226
Tilmeldt: 25 dec 2013
Lokalitet: Frederiksberg


Tilbage til Vintage rør-grej



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 139 gæster