Anbefaling af udgangsrør (KT88/6550)

Rør i alle afskygninger

Re: Anbefaling af udgangsrør (KT88/6550)

Indlægaf Gottschalck » tors 25. dec 2014 22:24

Det har jeg prøvet i flere år og det er kun gået en vej, op - så det er droppet.
Det er mere de nye rør som har nogenlunde samme priser overalt, pånær Pyndt, hvor rørene er meget dyre.
Findes der ikke russiske typer, raketrør, ubådsrør eller rør til nuklear formål som kan bruges?
Jesper
Brugeravatar
Gottschalck
 
Indlæg: 1678
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Ballerup
Lokalitet: Ballerup

Re: Anbefaling af udgangsrør (KT88/6550)

Indlægaf MaxJ » tors 25. dec 2014 22:29

Det nærmeste ér TT21 som er et uotsider rør i klassen men der findes en del NOS som man kan være heldig med at finde. Svetlane er jo desværre blevet et NOS rør - det var / er elleres et suverænt rør. Jeg har nogle nye KT88 på lager fra Svetlana der kan vristes fra mig meen de er ikke billige
Brugeravatar
MaxJ
 
Indlæg: 1114
Tilmeldt: 14 apr 2014
Geografisk sted: Lolland
Lokalitet: Et sted ca. i midten

Re: Anbefaling af udgangsrør (KT88/6550)

Indlægaf Fredmarantz » tors 25. dec 2014 22:33

altså hvis det var mig, så ville jeg helt klart bruge de rør, som forstærkeren var designet omkring -

det koster, hvis det ikke er NOS :QQS: vel en 1200-1300 kr at ekvipere disse to Dynaco's med dem....Det er normalt, når man skal sætte nye udgangsrør (4 stk) i forstærkere, at man kommer derop omkring med mindre man skal have NOS el. moderne EL84'ere.

At de koster det samme de fleste steder får jo altid én til at tænke på kartel-aftaler mv - eller at de får rørene samme sted fra osv....men kan vi gøre noget ved det?

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7440
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: Anbefaling af udgangsrør (KT88/6550)

Indlægaf Gottschalck » tors 25. dec 2014 22:46

Jeg tænker det samme. Fra 1000 kroner og op sjovt nok.
Og Hvor mange brugere mon ligger inde med de gamle typer her i DK?
Der er trods alt 1500 brugere på det her site. Nogen må ligge inde med nogen?
Jeg skal i øvrigt hente en snes rør om et par dage, kinesiske såvel som ældre rør. Bliver spændende om kineserne kan slå de gamle, der sidder i nu og som jeg ikke kender alderen på.



Fredmarantz skrev:
At de koster det samme de fleste steder får jo altid én til at tænke på kartel-aftaler mv - eller at de får rørene samme sted fra osv....men kan vi gøre noget ved det?

Vh
Freddy
Brugeravatar
Gottschalck
 
Indlæg: 1678
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Ballerup
Lokalitet: Ballerup

Re: Anbefaling af udgangsrør (KT88/6550)

Indlægaf dfms » tors 25. dec 2014 22:49

Ja det sidste par KT88 kostede mig ca. 500,-kr.

Billede
Stereophonic sound, PERSPECTA SOUND and DOLBY STEREO are here to stay !
Bofa Todd-AO Rack: 6stk. V40 - 3stk. V15 - 2stk. V60 og 2x6stk. Magnet-toneforforstærker.
Brugeravatar
dfms
 
Indlæg: 1072
Tilmeldt: 17 feb 2011
Geografisk sted: Vestpå
Lokalitet: Esbjerg

Re: Anbefaling af udgangsrør (KT88/6550)

Indlægaf Fredmarantz » tors 25. dec 2014 22:53

Gottschalck skrev:Jeg tænker det samme. Fra 1000 kroner og op sjovt nok.
Og Hvor mange brugere mon ligger inde med de gamle typer her i DK?
Der er trods alt 1500 brugere på det her site. Nogen må ligge inde med nogen?
Jeg skal i øvrigt hente en snes rør om et par dage, kinesiske såvel som ældre rør. Bliver spændende om kineserne kan slå de gamle, der sidder i nu og som jeg ikke kender alderen på.



Fredmarantz skrev:
At de koster det samme de fleste steder får jo altid én til at tænke på kartel-aftaler mv - eller at de får rørene samme sted fra osv....men kan vi gøre noget ved det?

Vh
Freddy



Hvad sidder der i dem nu ??-

- og har du ikke et ok indtryk af disse? - har du testet dem? - også i forstærkeren? - ja, det har du - for du har lige biaset dem ind og du fortalte da, at de var ok - undtaget 1, som måske var langsomt med at " komme i gang"?

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7440
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: Anbefaling af udgangsrør (KT88/6550)

Indlægaf Gottschalck » tors 25. dec 2014 23:15

Der sidder gamle GE 6550 i dem nu, men jeg aner ikke, hvor lang tid, der er tilbage i dem så reserverør er påkrævet, synes jeg. De lyder glimrende nu, men jeg synes det kunne være sjovt at høre et sæt KT-88 sammenlignet med 6550. De gamle 6550 må i rørtesteren til næste træf. Sidste gang testede Tonni 3 af mine gamle KT66 hvoraf to var som nye, og det varmede mit hjerte. Tænk to nye KT66 fra GEC og dem med sort glas.
Hilsen Jesper
Brugeravatar
Gottschalck
 
Indlæg: 1678
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Ballerup
Lokalitet: Ballerup

Re: Anbefaling af udgangsrør (KT88/6550)

Indlægaf MaxJ » tors 25. dec 2014 23:20

Gottschalck skrev:Der sidder gamle GE 6550 i dem nu, men jeg aner ikke, hvor lang tid, der er tilbage i dem så reserverør er påkrævet, synes jeg. De lyder glimrende nu, men jeg synes det kunne være sjovt at høre et sæt KT-88 sammenlignet med 6550. De gamle 6550 må i rørtesteren til næste træf. Sidste gang testede Tonni 3 af mine gamle KT66 hvoraf to var som nye, og det varmede mit hjerte. Tænk to nye KT66 fra GEC og dem med sort glas.
Hilsen Jesper


Jeg har et sæt GEC Kt88 på lager - NYE naturligvis. Jeg har også en billigere model der hedder TT21 - det er det sames rør , blot med anoden i topen af røret og så kan det tåle en HEL del mere - alt er til salg til de rigtige priser :-)


GEC tubes går man ikke fejl af.
Brugeravatar
MaxJ
 
Indlæg: 1114
Tilmeldt: 14 apr 2014
Geografisk sted: Lolland
Lokalitet: Et sted ca. i midten

Re: Anbefaling af udgangsrør (KT88/6550)

Indlægaf MaxJ » tors 25. dec 2014 23:23

Jesper - KT88 har lidt mere punch i bunden end 6550 men 6550 har lidt mere i hele frekvens området - det skal næsten opleves, det er svært at forklare
Brugeravatar
MaxJ
 
Indlæg: 1114
Tilmeldt: 14 apr 2014
Geografisk sted: Lolland
Lokalitet: Et sted ca. i midten

Re: Anbefaling af udgangsrør (KT88/6550)

Indlægaf Fredmarantz » tors 25. dec 2014 23:43

at Google følgende ordlyd, kan give nogle interessante resultater. Men hvad andre hører er jo unikt. Desuden er jokeren med hvilket udstyr, der kombineres med rørene, samt akustikken jo også væsentlig.

"listening test kt88 vs 6550"

giver bl.a. dette hit:

http://www.audiokarma.org/forums/showth ... p?t=296927

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7440
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: Anbefaling af udgangsrør (KT88/6550)

Indlægaf MaxJ » tors 25. dec 2014 23:54

Fredmarantz skrev:at Google følgende ordlyd, kan give nogle interessante resultater. Men hvad andre hører er jo unikt. Desuden er jokeren med hvilket udstyr, der kombineres med rørene, samt akustikken jo også væsentlig.

"listening test kt88 vs 6550"

giver bl.a. dette hit:

http://www.audiokarma.org/forums/showth ... p?t=296927

Vh
Freddy


Jeg syntes jeg sagde det samme med et lettere forståeligt sprog.
Brugeravatar
MaxJ
 
Indlæg: 1114
Tilmeldt: 14 apr 2014
Geografisk sted: Lolland
Lokalitet: Et sted ca. i midten

Re: Anbefaling af udgangsrør (KT88/6550)

Indlægaf Fredmarantz » tors 25. dec 2014 23:59

Jamen så er Jesper jo dækket fint ind, skulle jeg mene.

Så kan han selv vælge, om han vil læse det knap så forståelige sprog eller det let forståelige sprog. Mit indlæg rummer dog også en opfordring til at sniffe lidt rundt på nettet også.

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7440
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: Anbefaling af udgangsrør (KT88/6550)

Indlægaf MaxJ » fre 26. dec 2014 00:03

Fredmarantz skrev:Jamen så er Jesper jo dækket fint ind, skulle jeg mene.

Så kan han selv vælge, om han vil læse det knap så forståelige sprog eller det let forståelige sprog. Mit indlæg rummer dog også en opfordring til at sniffe lidt rundt på nettet også.

Vh
Freddy


Ja men hvis han vil høre Svetlane KT88 eller GEC TT21 frit og kvit så skal han bare henvende sig til mig for jeg er leveringsdygtig i begge dele. - eller måske GEC KT88 så er jeg også frisk. :-)

Han har set mit udyr - æhh udstyr :-)
Brugeravatar
MaxJ
 
Indlæg: 1114
Tilmeldt: 14 apr 2014
Geografisk sted: Lolland
Lokalitet: Et sted ca. i midten

Re: Anbefaling af udgangsrør (KT88/6550)

Indlægaf Gottschalck » fre 26. dec 2014 00:35

Hmm tror ikke jeg tør låne den slags rør, tænk hvis de futtede af, men tak for tilbuddet. Af alle de test man læser på nettet synes ingen at være enige eller alle enige om et bestemt rør. Man skal bare søge på navnet så finder man tilhængere og modstandere af typen. Hvis jeg skulle vælge blev det GEC, de originale, men så skal bilen sælges og det gider jeg ikke. Nu bliver det kinesere og så må vi se hvor rørvindene bæger mig hen. I ved - Herrens veje er uransaglige
Brugeravatar
Gottschalck
 
Indlæg: 1678
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Ballerup
Lokalitet: Ballerup

Re: Anbefaling af udgangsrør (KT88/6550)

Indlægaf erlingt » lør 27. dec 2014 21:27

Gottschalck skrev:Det har jeg prøvet i flere år og det er kun gået en vej, op - så det er droppet.
Det er mere de nye rør som har nogenlunde samme priser overalt, pånær Pyndt, hvor rørene er meget dyre.
Findes der ikke russiske typer, raketrør, ubådsrør eller rør til nuklear formål som kan bruges?
Jesper


Jo, der er de russiske 6P3S-E, som bl.a. blev brugt i de sovjetiske atomraketter og i MIG-17 flyene. De har rigtig god lyd og meget lang levetid.

Jeg har et sæt, som nu har kørt helt uproblematisk i mere end 4 år i en Dynaco VTA S-70.

De sidste jeg købte, gav jeg 50$ for 8 stk - så price-perfomance må siges at være i top :p
Brugeravatar
erlingt
 
Indlæg: 65
Tilmeldt: 12 maj 2010
Lokalitet: Midtjylland

Foregående

Tilbage til Vintage rør-grej



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 142 gæster