(Hurtig) reperation af Revox G36

Rør i alle afskygninger

(Hurtig) reperation af Revox G36

Indlægaf his067 » søn 11. jan 2015 16:23

Jeg har planer om at komme til DK i foråret i min bil. Jeg tror jeg har tid til måske en uge eller max. ti dage før min bedre halvdel bliver vrissen over at være alene med hus og 12-årige sønnike.

Jeg har en ide om at det ville være en god anledning til at få mine to Revox G36 serviceret/reparerede i Danmark: de vejer jo som et ondt år og er vanskelige at sende med posten til en kvalificeret reperatør her i landet.
Jeg ved at Villadsen selvfølgelig kunne lave sådan en reparation, men han ligger en smule af vejen på Sjællands Odde.

Er der nogen af jer andre, der evt kan binde an med sådan en lyn-operation? Den ene maskine tror jeg bare skal have nye ensrettere (jeg købte den som værende i funktionsdygtig stand, men den gik en tur, da jeg satte den til herovre: Den lyser, men motorererne drejer ikke og spolestørrelsesomskifteren skal skiftes). Den anden er i ukendt tilstand: jeg fik den for £50, men den har ingen rør i (jeg tror jeg kan sætte et sæt sammen med rør, som jeg har liggende i diverse skuffer og gemmer), og den mangler også spolestørrelsesomskifteren. Jeg tror den har været brugt til reservedele, men bortset fra manglende rør, manglende båndtæller og en del kosmetiske ting (som jeg allerede har samlet sammen) synes den komplet.

Gode råd (og tilbud om reparation) modtages med kyshånd.
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, Ortofon SPU Royal N, (Jubilee) og en masse andre pickupper, NLE17/CT102, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør
 
Indlæg: 3828
Tilmeldt: 09 aug 2010
Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Tilbage til Vintage rør-grej



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster