"Falske" Mullard-rør

Rør i alle afskygninger

"Falske" Mullard-rør

Indlægaf mcs_5 » tors 30. dec 2010 00:40

Jeg har lige købt lidt rør (igen...). Blandt dem var flere Mullard og Miniwatt rør (begge Philips mærker). Ca. halvdelen var ægte Philips rør med de specielle Philips koder. Den anden halvdel var fra enten RWN (DDR) eller Tesla, men med Mullard og Miniwatt tryk. Og på trods af overskriften tror jeg ikke de er falske. Philips har bare kunnet købe rørene til en lavere pris i Østeuropa end de selv har kunnet fremstille dem til.

Så pas på derude! Hvis i leder efter et bestemt rør, skal i ikke bare købe et med det rigtige navn trykt på - specielt ikke hvis det koster en formue. Jeg er dog ikke utilfreds. Jeg anede ikke hvilke mærker jeg ville få, prisen var OK, og rørene er også fine allesammen.

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen
Brugeravatar
mcs_5
Branchemedlem
 
Indlæg: 2254
Tilmeldt: 29 apr 2010
Geografisk sted: Sønderjylland
Lokalitet: Haderslev

Re: "Falske" Mullard-rør

Indlægaf eggers » tors 30. dec 2010 13:43

Ja man skal passe på derude.
Snell A/III, Audio Research SP-10 rev. 6, Pass Labs X250, Berkeley Audio Design Alpha DAC, Musical Life Symphony Mk. III, SME 312, Ortofon Rohmann, SME 3012 II, Denon DL-103, Shelter 501 Mk. II, Lenco L75, Mørch GS6, Thorens TD-125 LB, Technics SL-1210.
Brugeravatar
eggers
 
Indlæg: 547
Tilmeldt: 13 maj 2010
Geografisk sted: Amsterdam
Lokalitet: Amsterdam

Re: "Falske" Mullard-rør

Indlægaf Tonni » tors 30. dec 2010 14:20

Nu var det meget almindeligt at fabrikkerne handlede internt.
Havde Siemens gang i en produktion af et rør og telefunken manglede nogle "få" stykker handlede de ind og fik branded med eget logo. Det samme skete også mellem de forskellige b.v.a'ere og Phillips/Miniwatt/pope...
Derfor er det en god ide at lære lidt om ætsekoder! - Men det ved de fleste af jer sansynligvis allerede!!!

Med venlig hilsen
Tonni
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni
 
Indlæg: 4796
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover


Tilbage til Vintage rør-grej



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 27 gæster