Radford sta-15 mk3

Rør i alle afskygninger

Radford sta-15 mk3

Indlægaf Ehapa » man 26. jan 2015 12:55

Må lige flashe mit ny indkøb, det var et tungt greb i lommen.!, men i betragtning af den er gennemgået fra A-Z med
nye interne ledninger, og modstande/kondensatorer, og NOS rør, var prisen Ok.
Når den har spillet sig varm er den ret utrolig sammen med Rogers, som nok er et helt klassisk match næsten lige som Quad esl-57.
Den lyder overraskende meget neutral, og tight ,og med en fantastisk mellemtone, den lyder ikke som andre EL34 forstærkere jeg har hørt , det må nok tilskrives den speciale opbygning af kredsløb som er helt unikt for Radford.
Billede
Ehapa
 
Indlæg: 874
Tilmeldt: 26 maj 2010
Lokalitet: Frederiksberg

Re: Radford sta-15 mk3

Indlægaf bluetiger » man 26. jan 2015 13:26

Til lykke med den :-)
Brugeravatar
bluetiger
 
Indlæg: 247
Tilmeldt: 17 apr 2011
Geografisk sted: Lige over lillebælt og så ca 25 km til venstre

Re: Radford sta-15 mk3

Indlægaf Tonni » man 26. jan 2015 13:28

Tillykke med den dejlige sag! - Var det den der har været i/på dba/hifi4all?
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni
 
Indlæg: 4807
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Re: Radford sta-15 mk3

Indlægaf his067 » man 26. jan 2015 13:46

Tillykke med den: den er en af de bedste rør-forstærkere nogensinde: jeg har haft min siden 1978 og skiller mig ikke af med den. MA50 er en videreudvikling af det samme kredsløb (med ECC82 i indgangen og 4XEL34 i udgangen og regulering af B+ i indgang/fasesplitter). Den lyder også fint med KT77 (som Radford selv satte i Series IV).
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, Ortofon SPU Royal N, (Jubilee) og en masse andre pickupper, NLE17/CT102, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør
 
Indlæg: 3828
Tilmeldt: 09 aug 2010
Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Re: Radford sta-15 mk3

Indlægaf Louis » man 26. jan 2015 14:12

Wow lækkert! Tillykke med indkøbet
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis
 
Indlæg: 2756
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Hørning

Re: Radford sta-15 mk3

Indlægaf Ehapa » man 26. jan 2015 14:21

Tak alle,

Tonni, ja den fra Dba/hifi4all, stod lige i nabolaget.

His067, dejlgt at hører du har haft din så længe, det må have sin grund.

Forstår bedre den robuste chassis Konstruktion nu, Hold Da...den bliver varm, kan også se at på google at printet bliver lidt sodet på rigtig mange, incl. min. 16-ohm til Rogers, og når dyret har løbet sig varm...godt nok en flot lyd. ..jubii..
Ehapa
 
Indlæg: 874
Tilmeldt: 26 maj 2010
Lokalitet: Frederiksberg

Re: Radford sta-15 mk3

Indlægaf Tonni » man 26. jan 2015 14:38

Må jeg komme med et råd? Har du ikke små pilfingre, eller andre uheldige levende væsener i nærheden, kan du med fordel tage toppen af. Det vil hjælpe noget på varmen!
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni
 
Indlæg: 4807
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Re: Radford sta-15 mk3

Indlægaf his067 » man 26. jan 2015 14:55

Jeg havde i lang tid et termometer liggende ovenpå min: Jeg havde tre af dem til et sæt aktive Audiovector M3 Sig og en af dem var under en modificeret Ikea sofa. Da jeg ikke kunne se den, måtte den jo så overvåges på den måde.
Det korte af det lange er at temperaturen normalt er omkring 50-55 °C.
Når jeg nu tænker lidt længere tilbage husker jeg også at jeg havde en periode hvor den 'første' STA15 konstant stod af (så vidt jeg husker var det katode modstanden der smuldrede). efter mange forsøg på at finde fejlen fandt jeg ud af at det var fordi forstærkeren stod på gulvet ovenpå et gulvtæppe som spærrede for ventilationshullerne i bunden! så sørg for at de står løftet fri af underlaget.

Forøvrigt brugte jeg også en lille blæser (sådan en til en bærbar computer) til at køle ned på STAen under sofaen. Men det var mest for konens skyld: Hun er Waliser, og briterne har et underligt anstrengt forhold til elektricitet.
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, Ortofon SPU Royal N, (Jubilee) og en masse andre pickupper, NLE17/CT102, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør
 
Indlæg: 3828
Tilmeldt: 09 aug 2010
Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Re: Radford sta-15 mk3

Indlægaf Fredmarantz » man 26. jan 2015 23:59

Tillykke med denne fine - fede og flotte forstærker - en klassiker, når de er bedst.!!

Det design er ikke til at tage fejl af - jeg har kun hørt én Radford før (Helikon - Hald 2011?) - og det var kongelyd. Det kan denne her sikkert også.

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7440
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning


Tilbage til Vintage rør-grej



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 119 gæster