Mest komplekse Bofa projekt til dato.

Rør i alle afskygninger

Mest komplekse Bofa projekt til dato.

Indlægaf dfms » tors 7. maj 2015 22:15

Jeg er i gang med at færdig gøre mit Bofa hjemmebio projekt, men som jeg fornemmer med mange her inde, har man tit gang i (for)mange projekter på en gang ;) . Og undertegnet er igen undtagelse :roll: .
Have meget længe været forelsket i USA V80 forstærkerne med forchromet forplader, kunne jeg ikke sige nej til chancen for at købe en, til alt for mange penge (konen er stadigvæk sur SD:SD , men det fortar' sig vel over weekenden).

Billede

Billede

Billede

Som med fotomodeller var forstærkeren kønnere på billederne, jeg troede at den ikke behøves at blive malet, men det er desværre nødvendigt, der mangler også et side-dæksel og bundpladen :'( .
El-lytterne og foliekondensatorene bliver recappet, har fået ordre fra højre indstands at jeg SKAL genbruge modstandene. :p
Stereophonic sound, PERSPECTA SOUND and DOLBY STEREO are here to stay !
Bofa Todd-AO Rack: 6stk. V40 - 3stk. V15 - 2stk. V60 og 2x6stk. Magnet-toneforforstærker.
Brugeravatar
dfms
 
Indlæg: 1072
Tilmeldt: 17 feb 2011
Geografisk sted: Vestpå
Lokalitet: Esbjerg

Re: Mest komplekse Bofa projekt til dato.

Indlægaf hificlassic » tors 7. maj 2015 22:26

Glæder mig allerede til at se mere.
Jeg har selv lige ALT for mange højttalere, men er faktisk ved at være nede i et rimeligt niveau for forstærkere og pladespillere :-)
Radian 15" dual concentric, BBC LS5/8, UREI 1122, Lenco L70, Lenco F50-8, Threshold FET2, Fidelity Research FR24, QUAD 405-2, Technics SH-9010, Micro Seiki MD-700/MA-505/MA-500
Brugeravatar
hificlassic
 
Indlæg: 2892
Tilmeldt: 02 jun 2010
Geografisk sted: I skovens dybe stille ro
Lokalitet: Silkeborg

Re: Mest komplekse Bofa projekt til dato.

Indlægaf Fredmarantz » fre 8. maj 2015 17:35

Undskyld mig udtrykket, men "gi' fanden i konen" i dette tilfælde. Hvis JEG var BOFA - mand og liebhaver og havde dine evner, så ville jeg også tilkæmpe mig denne flotte gamle ting uden at blinke.

Du har vel allerede restaureret én "Ground up", og der er så vidt vides ikke såååå mange af dem tilbage. Et vinterprojekt - formoder jeg :-)

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7440
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: Mest komplekse Bofa projekt til dato.

Indlægaf dfms » fre 8. maj 2015 19:22

Fredmarantz skrev:Undskyld mig udtrykket, men "gi' fanden i konen" i dette tilfælde.


Jo det går nok, hun er blevet "god" igen :lol: .

Fredmarantz skrev:Du har vel allerede restaureret én "Ground up", og der er så vidt vides ikke såååå mange af dem tilbage. Et vinterprojekt - formoder jeg :-)


Jeg er nok bange for der er for lang tid til vinter :p
Stereophonic sound, PERSPECTA SOUND and DOLBY STEREO are here to stay !
Bofa Todd-AO Rack: 6stk. V40 - 3stk. V15 - 2stk. V60 og 2x6stk. Magnet-toneforforstærker.
Brugeravatar
dfms
 
Indlæg: 1072
Tilmeldt: 17 feb 2011
Geografisk sted: Vestpå
Lokalitet: Esbjerg

Re: Mest komplekse Bofa projekt til dato.

Indlægaf mcs_5 » lør 9. maj 2015 16:07

dfms skrev:Billede

Det ligner noget min kat ville have betragtet som et liggeunderlag :Skor:

Mikkel
Brugeravatar
mcs_5
Branchemedlem
 
Indlæg: 2254
Tilmeldt: 29 apr 2010
Geografisk sted: Sønderjylland
Lokalitet: Haderslev

Re: Mest komplekse Bofa projekt til dato.

Indlægaf dfms » lør 9. maj 2015 16:30

Er det fuglereden du tænker på, eller er din kat lavet af stål ? :p
Stereophonic sound, PERSPECTA SOUND and DOLBY STEREO are here to stay !
Bofa Todd-AO Rack: 6stk. V40 - 3stk. V15 - 2stk. V60 og 2x6stk. Magnet-toneforforstærker.
Brugeravatar
dfms
 
Indlæg: 1072
Tilmeldt: 17 feb 2011
Geografisk sted: Vestpå
Lokalitet: Esbjerg


Tilbage til Vintage rør-grej



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 142 gæster