No name Tube amp

Rør i alle afskygninger

No name Tube amp

Indlægaf acj1980 » tors 14. maj 2015 19:42

Jeg så for få dage siden et link til dba.dk hvor der var en rørbandit med et B&O logo på, dog er det ikke noget B&O har rørt ved, jeg tog ind og hentede den og her er hvad der er i den,
Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Spørgsmålet er bare.. hvem der har lavet den... EL95 var ikke almindelig brugt herhjemme,, mere i tyskland, den er for pæn til den er lavet som hobby
acj1980
 

Re: No name Tube amp

Indlægaf Fredmarantz » tors 14. maj 2015 20:13

Jeg tror, at det er en englænder. Hunts caps (bør helt klart skiftes) - + de gamle grønne Philips polyester" - en engelsk specialitet. Men ok - en Siemens ensretter og nogle, der ligner Wicon caps peger selvfølgelig i retning af enten Tyskland eller DK. Flot gl. sag.

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7440
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: No name Tube amp

Indlægaf dfms » tors 14. maj 2015 20:42

B&o/Bofa brugte Hunts kondensatore.
Stereophonic sound, PERSPECTA SOUND and DOLBY STEREO are here to stay !
Bofa Todd-AO Rack: 6stk. V40 - 3stk. V15 - 2stk. V60 og 2x6stk. Magnet-toneforforstærker.
Brugeravatar
dfms
 
Indlæg: 1072
Tilmeldt: 17 feb 2011
Geografisk sted: Vestpå
Lokalitet: Esbjerg

Re: No name Tube amp

Indlægaf acj1980 » tors 14. maj 2015 21:07

Jeg har rodet med så meget vintage stuff så kender mine dårlige mærker på fingerspidserne.. de hvide wicon skal afgjort også skiftes, jeg er mere til at det må være noget tysk indspireret.. englænderne var bagud med alt teknik på den tid, de ville aldrig bruge et el95 rør :lol: :lol: :lol:
acj1980
 

Re: No name Tube amp

Indlægaf mcs_5 » tors 14. maj 2015 23:56

Jeg synes trafoerne ligner det der sad i TO-R. Men der er jo nok mange andre, der har brugt samme leverandør...

Mikkel
Brugeravatar
mcs_5
Branchemedlem
 
Indlæg: 2254
Tilmeldt: 29 apr 2010
Geografisk sted: Sønderjylland
Lokalitet: Haderslev

Re: No name Tube amp

Indlægaf dfms » fre 15. maj 2015 07:24

Fredmarantz skrev:Hunts caps (bør helt klart skiftes)


Ja, det var dem der var lavet af krakelit.

Billede

;)
Stereophonic sound, PERSPECTA SOUND and DOLBY STEREO are here to stay !
Bofa Todd-AO Rack: 6stk. V40 - 3stk. V15 - 2stk. V60 og 2x6stk. Magnet-toneforforstærker.
Brugeravatar
dfms
 
Indlæg: 1072
Tilmeldt: 17 feb 2011
Geografisk sted: Vestpå
Lokalitet: Esbjerg

Re: No name Tube amp

Indlægaf acj1980 » fre 15. maj 2015 11:49

mcs_5 skrev:Jeg synes trafoerne ligner det der sad i TO-R. Men der er jo nok mange andre, der har brugt samme leverandør...

Mikkel


Sjovt du nævner det To-R lavede faktisk deres egne, og leverede også til andre fabrikker, de her er nok fra Torrotor kompoentfabrikken, der jo som bekendt var et modsvar ift. Philips, lidt sjovt at begge virksomheder har noget med sagen at gøre, fordi Torrotor´s direktør sad i TO-R´s bestyrelse

Alex
acj1980
 

Re: No name Tube amp

Indlægaf Tube mania » fre 15. maj 2015 13:26

Tillykke med den. Det var mig der fandt den :? og her er løsningen direkte fra eget arkiv...værsgo...

Billede
Luxman SQ38-DUAL CS5000-McIntosh- AMT1 -Altec Lansing model 19- Rectiliniar High Boy-Arena HT25

If your amp not damp turn the volume up a bit more..



.
Brugeravatar
Tube mania
 
Indlæg: 1686
Tilmeldt: 12 maj 2010
Geografisk sted: Øst Jylland
Lokalitet: Horsens området

Re: No name Tube amp

Indlægaf acj1980 » fre 15. maj 2015 14:06

Tube mania skrev:Tillykke med den. Det var mig der fandt den :? og her er løsningen direkte fra eget arkiv...værsgo...

Billede


hehe tak tubemand.. det må i og for sig være ret så sjælden en opstilling, for de lavede s15 og s15u som jo var en radio, jeg har til dato aldrig set en stand-alone forstærker fra To-R

Jeg er sku rigtig glad for du fandt den Tubemania.. har du mon et billede liggende i dit arkiv over hvordan kabinettet så ud til den? :p :p :p
acj1980
 

Re: No name Tube amp

Indlægaf Tube mania » fre 15. maj 2015 14:42

Njahh...den sad i et TV.
Luxman SQ38-DUAL CS5000-McIntosh- AMT1 -Altec Lansing model 19- Rectiliniar High Boy-Arena HT25

If your amp not damp turn the volume up a bit more..



.
Brugeravatar
Tube mania
 
Indlæg: 1686
Tilmeldt: 12 maj 2010
Geografisk sted: Øst Jylland
Lokalitet: Horsens området

Re: No name Tube amp

Indlægaf acj1980 » fre 15. maj 2015 15:02

Tube mania skrev:Njahh...den sad i et TV.

det tænkte jeg nu nok.. P serien var jo tv ;-)..
acj1980
 

Re: No name Tube amp

Indlægaf acj1980 » man 18. maj 2015 08:12

Tube mania skrev:Tillykke med den. Det var mig der fandt den :? og her er løsningen direkte fra eget arkiv...værsgo...

Billede


Tubemand.. kan du mon overtales til at lave en rigtig indscanning og ligge her op ? :-)
Mange hilsner og en stor tak for det som allerede ligger herinde
acj1980
 


Tilbage til Vintage rør-grej



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 103 gæster