Telewatt V112S - diagram?

Rør i alle afskygninger

Telewatt V112S - diagram?

Indlægaf webercarbmann » søn 17. maj 2015 22:31

Hej alle.

Jeg roder lidt med et sæt Telewatt V112S jeg købte forleden. Den ene kører fint, dog skal netkablet skiftes da det er knækket. Den anden havde en dårlig sokkel til en af udgangsrørene, så den er skiftet. Dog kører den stadig ikke. Den ene udgangsrør bliver rødt...... :( Er der mon nogen der har et diagram liggende til denne forstærker? På forhånd tak. Vh. Peter Jensen
webercarbmann
 
Indlæg: 55
Tilmeldt: 06 aug 2012
Geografisk sted: Mellem Roskilde og Holbæk
Lokalitet: Sjælland

Re: Telewatt V112S - diagram?

Indlægaf Tonni » man 18. maj 2015 07:29

Uden diagram vil jeg umiddelbart gætte på der sidder olie/papir kondensatorer i den. Og at den signalkondensator der sidder til g1 på røret der bliver rødt er læk. Det afstedkommer så at du får positiv gitterforspænding på røret, så det trækker for meget strøm! Det kan også være gittermodstanden er død eller en fejl i katodekomplekset...
Der er andre fejlmuligheder, hvoraf den værste er en død udgangstrafo, man lad os nu ikke male fanden på væggen...
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni
 
Indlæg: 4807
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Re: Telewatt V112S - diagram?

Indlægaf PerHej » man 18. maj 2015 12:39

Hejsa

Den har også navnet Klein+Hummel V112S

http://www.neumann-kh-line.com/klein-hu ... nual_g.pdf

Hilsen Per H
nakamichi 610 + 620 - Rauna Njord - Marantz CD65 - Lenco L75
Brugeravatar
PerHej
 
Indlæg: 477
Tilmeldt: 25 okt 2012
Geografisk sted: Nordjylland
Lokalitet: Aabybro

Re: Telewatt V112S - diagram?

Indlægaf webercarbmann » man 18. maj 2015 17:32

Hej "Tonni" og "PerHej"

Mange tak for hjælpen. Kunne ikke selv finde link til manual. Prøver lige at skifte koblingskondensatorene så snart jeg får tid. Det er ikke udgangstransformatoren :) Der er støj igennem... Jeg kan ikke gennemskue hvad P6 der sidder i toppen af fasesplitteren gør godt for? Bør man koble den om, så man bruger 240v viklingen på transformatoren. Der ligger 345v på EL84 anoderne, er det ikke i den høje ende? 300Va er vist omkring max spænding for disse rør?

Jeg testede igår med et sæt B&W DM17 og det lød lovende... i en kanal... Regner med at det bliver mit kontor setup.

Dog lidt meget baggrundsstøj. Tror også at jeg skifter C5 der sidder i RC ledet inden indgangstrinnet. Hvis den er død er der ikke meget regulering... De to 50uf strømforsynings kondensatorer er skiftet til nye typer.

Vh. Peter Jensen
webercarbmann
 
Indlæg: 55
Tilmeldt: 06 aug 2012
Geografisk sted: Mellem Roskilde og Holbæk
Lokalitet: Sjælland

Re: Telewatt V112S - diagram?

Indlægaf Tonni » man 18. maj 2015 17:51

P6 er til at justere symetri i fasesplitteren, og dermed udgangstrinnet. En tonegenerator og et skop skal bruges for at få den justering på plads. Forstærkeren justeres til symetrisk klipning...
Med hensyn til 240 V så er det en god ide!
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni
 
Indlæg: 4807
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Re: Telewatt V112S - diagram?

Indlægaf mcs_5 » tirs 19. maj 2015 15:21

webercarbmann skrev:Der ligger 345v på EL84 anoderne, er det ikke i den høje ende?

Jo, men ikke usædvanligt.

Dog lidt meget baggrundsstøj.

Er det Kims du har købt? De har aldrig været helt stille.

De to 50uf strømforsynings kondensatorer er skiftet til nye typer.

De rigtige med 18mm gevind og plastikmøtrikker er kommet i produktion igen, hvis de skal "genetableres".

Husk også at checke biaskredsløbet og de -15V!

Mikkel
Brugeravatar
mcs_5
Branchemedlem
 
Indlæg: 2254
Tilmeldt: 29 apr 2010
Geografisk sted: Sønderjylland
Lokalitet: Haderslev

Re: Telewatt V112S - diagram?

Indlægaf webercarbmann » ons 20. maj 2015 07:38

Hej mcs_5

Ja det er "Kim`s" Tak for tip med kondansatorer og bias. Jeg glæder mig til der kommer lidt fritid med loddekolben. Jeg vender tilbage med nyt om udviklingen. :) Vh Peter
webercarbmann
 
Indlæg: 55
Tilmeldt: 06 aug 2012
Geografisk sted: Mellem Roskilde og Holbæk
Lokalitet: Sjælland


Tilbage til Vintage rør-grej



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 134 gæster