Radford sta 15 i Røg og Damp!!

Rør i alle afskygninger

Re: Radford sta 15 i Røg og Damp!!

Indlægaf his067 » tors 28. maj 2015 18:41

Tonni skrev:
To ting om de print...

De er til STA25, og de er allerede modifikationsmodne ab fabrik. Modifikationsmodne, grundet katodemodstandenes placering, efter min mening, (alt) for tæt på printet! - Men det er nok bare mig.0..


Du er jo ui godt selskab: Arthur Radford, John Widgery og Mike Davis monterede dem mindst en centimeter over (eller rettere: under) printet.

og det med STA25 print gælder så kun billederne... Resten står jeg ved! :lol:


Printene er ens for STA25 og STA15. Den eneste forskel på de færdige STA25 og STA15-printene er værdien på katodemodstandene.

Helikon herindefra lavede forøvrigt et bedre printudlæg for nogen år siden. De findes som PDF fil på Yahoo Radford gruppen.
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, Ortofon SPU Royal N, (Jubilee) og en masse andre pickupper, NLE17/CT102, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør
 
Indlæg: 3828
Tilmeldt: 09 aug 2010
Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Re: Radford sta 15 i Røg og Damp!!

Indlægaf Tonni » tors 28. maj 2015 19:22

his067 skrev:Printene er ens for STA25 og STA15. Den eneste forskel på de færdige STA25 og STA15-printene er værdien på katodemodstandene.


Og så "erstatningen" for GZ34 osv...
- Men tak for presciceringen.. :)
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni
 
Indlæg: 4807
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Re: Radford sta 15 i Røg og Damp!!

Indlægaf dfms » tors 28. maj 2015 21:53

Hvis det er sådan nogle print, så er det godt nok grimt:

Billede

Der bliver skrevet en del om at bevarer forstærkeren i original stand, hvorfor spørger jeg bare.....

De gamle Engelske forstærker som Leak, Radford, Audio Master, Pye, BeamEcho o.s.v., de er alle super high end forstærker, betragter dem ikke vintage ting men forstærker der kan konkurrere med de bedste der laves i dag. De fortjener de bedste komponenter og arbejdes betingelser. Kunne ikke drømme om at ændre på udseendet, men indvendig er en helt anden sag.
Stereophonic sound, PERSPECTA SOUND and DOLBY STEREO are here to stay !
Bofa Todd-AO Rack: 6stk. V40 - 3stk. V15 - 2stk. V60 og 2x6stk. Magnet-toneforforstærker.
Brugeravatar
dfms
 
Indlæg: 1072
Tilmeldt: 17 feb 2011
Geografisk sted: Vestpå
Lokalitet: Esbjerg

Re: Radford sta 15 i Røg og Damp!!

Indlægaf Ehapa » tors 28. maj 2015 23:09

dfms skrev:Hvis det er sådan nogle print, så er det godt nok grimt:

Billede

Der bliver skrevet en del om at bevarer forstærkeren i original stand, hvorfor spørger jeg bare.....

De gamle Engelske forstærker som Leak, Radford, Audio Master, Pye, BeamEcho o.s.v., de er alle super high end forstærker, betragter dem ikke vintage ting men forstærker der kan konkurrere med de bedste der laves i dag. De fortjener de bedste komponenter og arbejdes betingelser. Kunne ikke drømme om at ændre på udseendet, men indvendig er en helt anden sag.


Det er jeg tildels enig i, ville det være bedre med lodde bukke? . Tror også der er mange nye forstærkere der ikke kan følge med de gamle ikoner, men netop på stumpe siden er de bedre i dag.
Ehapa
 
Indlæg: 874
Tilmeldt: 26 maj 2010
Lokalitet: Frederiksberg

Re: Radford sta 15 i Røg og Damp!!

Indlægaf dfms » tors 28. maj 2015 23:19

Derfor putter vi også nye stumper i vores gamle forstærker :-)
Stereophonic sound, PERSPECTA SOUND and DOLBY STEREO are here to stay !
Bofa Todd-AO Rack: 6stk. V40 - 3stk. V15 - 2stk. V60 og 2x6stk. Magnet-toneforforstærker.
Brugeravatar
dfms
 
Indlæg: 1072
Tilmeldt: 17 feb 2011
Geografisk sted: Vestpå
Lokalitet: Esbjerg

Re: Radford sta 15 i Røg og Damp!!

Indlægaf his067 » tors 28. maj 2015 23:33

Tonni skrev:
his067 skrev:Printene er ens for STA25 og STA15. Den eneste forskel på de færdige STA25 og STA15-printene er værdien på katodemodstandene.


Og så "erstatningen" for GZ34 osv...
- Men tak for presciceringen.. :)


'Erstatningen' sidder på et separat print!
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, Ortofon SPU Royal N, (Jubilee) og en masse andre pickupper, NLE17/CT102, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør
 
Indlæg: 3828
Tilmeldt: 09 aug 2010
Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Re: Radford sta 15 i Røg og Damp!!

Indlægaf his067 » tors 28. maj 2015 23:41

Nu må vi ikke glemme, at diskussionen startede med et hjertesuk og en anmodning om hjælp fra ehapa, som gjorde det klart, at han ikke har megen erfaring med at svinge en loddekolbe. På den baggrund er det da en god ide at forny printene.
At det så i den ideelle verden ville være bedre at bruge loddebukke, kan vi sikkert også godt blive enige om, men det vil jo nok koste kassen, hvis man ikke selv kan lave det, og det var jo ikke hvad vi blev spurgt om. Og hvis jeg skal være helt ærlig, synes jeg personligt, at printløsningen med alle dens teoretiske mangler er at foretrække, fordi den er nemmere at overskue for dem uden den store erfaring udi reparationsvirksomhed.
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, Ortofon SPU Royal N, (Jubilee) og en masse andre pickupper, NLE17/CT102, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør
 
Indlæg: 3828
Tilmeldt: 09 aug 2010
Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Re: Radford sta 15 i Røg og Damp!!

Indlægaf Helikon » fre 29. maj 2015 07:56

På forgængeren for series III, altså MkII som ses her:
http://www.radfordrevival.co.uk/wordpre ... 15-Mk2.jpg
var komponenterne monteret op på "turret boards" det gik man væk fra da det er noget mere tidskonsumerende og dermed økonomisk urentable i fht. print. Sådan er fremskridtet, ikke nødvendigvis bedre, men billigere, også dengang.

Mht. katodemodstanden kan man komme om ved det ved at montere den fra printet og direkte til katode benet i soklen. Derudover kan man bruge en 10 watt, den har større overflade at fordele varmen på og bliver dermed ikke så varm, man kan også bruge to i parallel og så med lidt afstand i mellem, det gør dem endnu koldere.
Jeg er godt klar over at den samlede effektafsættelse ikke ændres, pointen er der imod at man ikke får et hotspot der svider omgivelsene.
Mvh Niels
Brugeravatar
Helikon
 
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 03 mar 2011
Lokalitet: Randers

Re: Radford sta 15 i Røg og Damp!!

Indlægaf Tube mania » fre 29. maj 2015 12:25

Jeg er glad for at bygge med dem her. Der er dog for mange stelbukke, men dem modificerer jeg (hver anden) så er det klaret. Lidt planlægning...tegning...så kører projektet. Dem har jeg bygget med i 30 år...mindst og har endnu ikke haft nogen brand. Der indgår godt nok heller ikke katode-modstande i mit design, men det er lige meget. Det kan sagtens lade sig gøre at lave det sikkert med katode-modstande.

http://www.tube-town.net/ttstore/Parts-for-Amps/Terminals/Terminal-10-18::175.html
Luxman SQ38-DUAL CS5000-McIntosh- AMT1 -Altec Lansing model 19- Rectiliniar High Boy-Arena HT25

If your amp not damp turn the volume up a bit more..



.
Brugeravatar
Tube mania
 
Indlæg: 1686
Tilmeldt: 12 maj 2010
Geografisk sted: Øst Jylland
Lokalitet: Horsens området

Foregående

Tilbage til Vintage rør-grej



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 135 gæster