Radford sta 15 i Røg og Damp!!

Rør i alle afskygninger

Re: Radford sta 15 i Røg og Damp!!

Indlægaf Ehapa » tirs 26. maj 2015 22:18

Fredmarantz skrev:og bare man havde DISSE skills :QQS: :

http://www.vintagehifi.dk/forum/viewtop ... 132#p60132

Det er jo helt fantastisk - men der kan du se, Ehapa, hvad man KAN gøre for sine ting - ikke at du skal helt derud, men man kan hente meget hjem i de rigtige hænder.

Vh
Freddy


Ja..utroligt stykke arbejde...fortjener næsten en Vintage pris.

Det bære lidt hen af en total renovering måske med nye print plader..og alt andet!, jeg får den lige ud til Analog-Bo,
og får en diagnose, og hvis trafoer, og de vigtige ting er iorden så må jeg tage den derfra.

Ja man burde sætte sig ind i det tekniske efter alle de problemer jeg har haft...denne slår dog tungt, orker ikke mere
forstærker halløj..jeg beholder dog radforden.
Ehapa
 
Indlæg: 874
Tilmeldt: 26 maj 2010
Lokalitet: Frederiksberg

Re: Radford sta 15 i Røg og Damp!!

Indlægaf his067 » tirs 26. maj 2015 22:27

Her er (næsten) alt du behøver at vide:

http://www.radfordrevival.co.uk/literature/series-3-sta1525/
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, Ortofon SPU Royal N, (Jubilee) og en masse andre pickupper, NLE17/CT102, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør
 
Indlæg: 3828
Tilmeldt: 09 aug 2010
Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Re: Radford sta 15 i Røg og Damp!!

Indlægaf dfms » tirs 26. maj 2015 22:48

Skulle det gøres ordenligt, så kyl de print Billede, ad helveg til.
Og så gang i loddebukke. :thumbsup:
Stereophonic sound, PERSPECTA SOUND and DOLBY STEREO are here to stay !
Bofa Todd-AO Rack: 6stk. V40 - 3stk. V15 - 2stk. V60 og 2x6stk. Magnet-toneforforstærker.
Brugeravatar
dfms
 
Indlæg: 1072
Tilmeldt: 17 feb 2011
Geografisk sted: Vestpå
Lokalitet: Esbjerg

Re: Radford sta 15 i Røg og Damp!!

Indlægaf his067 » tirs 26. maj 2015 22:58

Jeg har også anvisninger fra Wireless World på hvordan det skal gøres (med samt Arthur Radfords forklaringer: oprindeligt solgtes serien som byggesæt.....).
Er der stemning for at Wireless World artiklerne bliver sat som 'stickies'? de fylder en femten-tyve sider.
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, Ortofon SPU Royal N, (Jubilee) og en masse andre pickupper, NLE17/CT102, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør
 
Indlæg: 3828
Tilmeldt: 09 aug 2010
Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Re: Radford sta 15 i Røg og Damp!!

Indlægaf spuncut » tirs 26. maj 2015 23:05

dfms skrev:Skulle det gøres ordenligt, så kyl de print Billede, ad helveg til.
Og så gang i loddebukke. :thumbsup:

:thumbsup:
Enig ! pertinaxprint og rør er en dårlig kombi.
MVH spuncut
Pioneer: SA-6500II, 7500 og 8500II. Hafler: DH-220, P230, P500. Nikko: Alpha II, III, 130. Beta II, 30. Sentec SC8
Thorens TD160BII. Ortofon: MC30SII, T20. SME: 3009 Imp
Scandyna: A10: SS/SS A25: SE/SE, PL/PH, SS/SS, SE/SS. A30x: SS/SS. A45x: SS/SS
Brugeravatar
spuncut
 
Indlæg: 3601
Tilmeldt: 30 dec 2012
Lokalitet: Lolland Nordvest

Re: Radford sta 15 i Røg og Damp!!

Indlægaf mcs_5 » tirs 26. maj 2015 23:13

spuncut skrev:Enig ! pertinaxprint og rør er en dårlig kombi.

Ikke enig. Ja, rør PÅ pertinaxprint er en dårlig idé - men her er der altså kun modstande og kondensatorer på printet, og forstærkeren burde ikke blive alt for varm inden i.

Mikkel
Brugeravatar
mcs_5
Branchemedlem
 
Indlæg: 2254
Tilmeldt: 29 apr 2010
Geografisk sted: Sønderjylland
Lokalitet: Haderslev

Re: Radford sta 15 i Røg og Damp!!

Indlægaf Fredmarantz » tirs 26. maj 2015 23:20

Oucchhh..... :shock:

Billede

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7440
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: Radford sta 15 i Røg og Damp!!

Indlægaf mcs_5 » tirs 26. maj 2015 23:36

Fredmarantz skrev:Oucchhh..... :shock:

Den havde nok ikke set meget bedre ud, hvis der var brugt loddebukke ;)

Mikkel
Brugeravatar
mcs_5
Branchemedlem
 
Indlæg: 2254
Tilmeldt: 29 apr 2010
Geografisk sted: Sønderjylland
Lokalitet: Haderslev

Re: Radford sta 15 i Røg og Damp!!

Indlægaf Tonni » ons 27. maj 2015 06:43

mcs_5 skrev:
Fredmarantz skrev:Oucchhh..... :shock:

Den havde nok ikke set meget bedre ud, hvis der var brugt loddebukke ;)


Næppe!

Og jeg tør ikke tænke på de arme trafoer...
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni
 
Indlæg: 4807
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Re: Radford sta 15 i Røg og Damp!!

Indlægaf his067 » ons 27. maj 2015 08:34

Efter 37 års eksperimenter med min STA15, som jeg lærte at lodde på, at lave printplader, at skifte ledninger, at måle med multimeter og aldrig at sætte direkte på et græsk hyrdetæppe og meget andet er det stadig ikke lykkedes mig at brænde transformatorerne af. Den er utroligt stabil (når den virker) og den går sjældent til. Men det kræver jo en rimelig orden på printet og EHAPAs STA trænger godt nok til lidt oprydning.
Senest rettet af his067 ons 27. maj 2015 23:10, rettet i alt 1 gang.
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, Ortofon SPU Royal N, (Jubilee) og en masse andre pickupper, NLE17/CT102, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør
 
Indlæg: 3828
Tilmeldt: 09 aug 2010
Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Re: Radford sta 15 i Røg og Damp!!

Indlægaf Helikon » ons 27. maj 2015 08:50

Renoverede en magen til den på Freddys billede ( der nok stammer her fra http://www.vintageaudiorepair.nl/v/nlradford.html ) , den ene trafo havde en afbrudt vikling i en sektion, det er ingen problem hvis man kender nogen der kender nogen.
Så der kom to originale udg. trafoer fra en mand i England, nok Wales i virkeligheden. Nye print blev fremstillet, i mellemtiden kan der nu købes færdige fra Radfordrevival til en rimelig pris, de er her: http://www.radfordrevival.co.uk/spares- ... 1525-pcbs/ det er dem der blev brugt til STA 25 mk IV udgaven der fik en genfødsel i 90'erne, med trafoer viklet af den selv samme kvinde (Betty Wooten) fra den gang Radford eksisterede.
Jeg vil anbefale det, så slipper man for alt bøvlet med belysning af print, fremkaldning, ætsning, boring, udvælge og bestille komponenter, bestykning, lodning mm. ikke at det er svært det tager bare noget tid at hygge sig med og hvis man ikke har grejet eller for den sags skyld ved hvad man skal bruge og heller ikke hvordan man skal bruge det, må man investere noget læretid der også, så alt i alt kan det gå hen og tage rigtig lang tid inden man er færdig til bare at få det samlet og klar til at trække ledninger....pyha jeg bliver da helt træt bare af tanken - så ikke alt det tænken - bare i gang.

Her er lige en appetizer for dem der har mod på at gå hele vejen og for at vise hvor godt det kan blive - det er ret imponerende hvad man kan, hvis man vil. Manden bag hedder Pete Lang
http://www.poppypete.f2s.com/
Mvh Niels
Brugeravatar
Helikon
 
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 03 mar 2011
Lokalitet: Randers

Re: Radford sta 15 i Røg og Damp!!

Indlægaf Ehapa » ons 27. maj 2015 14:08

Det kunne være at man skulle kaste sig ud det gennemarbejdet projekt... men det kan nok tage år for mig..så nej!. er tændt på de færdige prints.

Fedt at nogen giver den fuld skrue med renovering....den fortjener at blive holdt i live. Har læst at det er ret svært at futte trafoerne af på Radford...det håber jeg på, der var lyd i begge kanaler, dog med knas i den ene, til det sidste.

Hvad er prisen mon på de færdige plader?.

http://www.radfordrevival.co.uk/spares- ... 1525-pcbs/

Gu ved hvor god den bliver når det er efter bogen, jeg synes den spillede rigtigt flot...men så kom røgen fra helvede!.
Ehapa
 
Indlæg: 874
Tilmeldt: 26 maj 2010
Lokalitet: Frederiksberg

Re: Radford sta 15 i Røg og Damp!!

Indlægaf spuncut » ons 27. maj 2015 14:47

mcs_5 skrev:
Fredmarantz skrev:Oucchhh..... :shock:

Den havde nok ikke set meget bedre ud, hvis der var brugt loddebukke ;)

Mikkel

Ja der har været ild i printet. Et print der jo så ikke havde været tilstede om man havde brugt loddebukke.
"I rest my case" :lol:
MVH spuncut
Pioneer: SA-6500II, 7500 og 8500II. Hafler: DH-220, P230, P500. Nikko: Alpha II, III, 130. Beta II, 30. Sentec SC8
Thorens TD160BII. Ortofon: MC30SII, T20. SME: 3009 Imp
Scandyna: A10: SS/SS A25: SE/SE, PL/PH, SS/SS, SE/SS. A30x: SS/SS. A45x: SS/SS
Brugeravatar
spuncut
 
Indlæg: 3601
Tilmeldt: 30 dec 2012
Lokalitet: Lolland Nordvest

Re: Radford sta 15 i Røg og Damp!!

Indlægaf Ehapa » ons 27. maj 2015 17:21

Er det en delvis konstruktions fejl med printet, jeg tænker at næsten alle dem jeg kan se på nettet lider af lidt brændte prints, eller er det fordi de originale er af dårlig kvalitet, den bliver en del varmere end de andre rørforstærkere jeg har haft, og der skal ikke stå andre ting for tæt på....min 35cm væk.
Ehapa
 
Indlæg: 874
Tilmeldt: 26 maj 2010
Lokalitet: Frederiksberg

Re: Radford sta 15 i Røg og Damp!!

Indlægaf his067 » ons 27. maj 2015 18:10

Katodemodstandene skal løftes væk fra printet og sidde omtrent en centimeter over (elle rettere, under) printet. Radford brugte fire porcelænsafstandsstykker på hvert ben, Woodside brugte de grønne Welwyn (5 Watt?) modstande og bukkede benene i en stor bue 'ind under bugen' på modstanden. Der er ingen grund til at være bekymret over en smule misfarvning som den man ofte ser, men hvis der er en kortslutning imellem anoden (ben 3 på EL34, 400 Volt), og glødetråden (ben 2, 6.3 Volt) er der problemer. Der er også potentielt et problem i venstre kanal (den uden GZ34) hvor anoden fra den ene del af ECF82/6U8 er ført tæt forbi ben 6 på EL34: med tiden vil isoleringen på den ledning blive mør/forsvinde og sætte knapt 300 Volt på EL34s styregitter (rørfatningerne vender anderledes på højre kanal, så det er et mindre problem der).
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, Ortofon SPU Royal N, (Jubilee) og en masse andre pickupper, NLE17/CT102, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør
 
Indlæg: 3828
Tilmeldt: 09 aug 2010
Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

ForegåendeNæste

Tilbage til Vintage rør-grej



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 130 gæster