Rep. og rens af Luxman L-80 i Københavnsområdet?

Rør i alle afskygninger

Rep. og rens af Luxman L-80 i Københavnsområdet?

Indlægaf Gomard » tirs 7. jul 2015 13:54

Hej alle
Jeg købte en Luxman L-80 forstærker og en Luxman PD-290 pladespiller på en auktion for et par år siden. Lyden kom og gik lidt i den ene side og potmetrene i forstærkeren støjede. Der var ikke altid hul igennem på den ene AUX kanal, men jeg brugte forstærkeren som den var. Pladespilleren fungerede umiddelbart fint.
Jeg har hele tiden ønsket at få den efterset og reparareret, men ved ikke hvor jeg skal gå hen med den?
Har før fået repareret og renset et vintageanlæg hos Wurtz i Frederiksborggade, men 3-4 mdr og 2000 kr. senere var der ingen forbedringer sket, så der går jeg ikke hen igen.
Jeg har læst både gode og dårlige anmeldelser af JJ-teknik i Farum så jeg ved ikke helt hvad jeg skal tro på. Håber der er nogen herinde der vil dele ud af deres erfaringer. Jeg har ikke selv den store forstand på hifi gear, så det vil være meget værdsat.
Mange tak. Mikkel
Gomard
 
Indlæg: 3
Tilmeldt: 06 jul 2015
Lokalitet: København

Re: Rep. og rens af Luxman L-80 i Københavnsområdet?

Indlægaf Almarx » tirs 7. jul 2015 14:01

Analogbo bliver omtalt positivt her på siden og her i Viborg har vi Sound2vision, der kan noget med ældre Luxman.
Brugeravatar
Almarx
 
Indlæg: 390
Tilmeldt: 13 maj 2010
Geografisk sted: Dollerup sogn
Lokalitet: Viborg

Re: Rep. og rens af Luxman L-80 i Københavnsområdet?

Indlægaf CARS10 » tirs 7. jul 2015 15:35

Ja Analogbo kan kun anbefales, han har for nylig reppet min Yamaha C2a til ug+, men du bør nok lige vide at din L80 ikke er en rørforstærker, men solid state. :ide:
carsten
CARS10
 
Indlæg: 223
Tilmeldt: 11 apr 2012
Geografisk sted: København
Lokalitet: Utterslev

Re: Rep. og rens af Luxman L-80 i Københavnsområdet?

Indlægaf Captain Phoenix » tirs 7. jul 2015 17:38

Hej Mikkel - velkommen til Vintagehifi.dk.

De ting du beskriver lyder ikke som egentlige fejl med Luxman'en.
Det er (næsten) sikkert bare støv i omskiftede og potentiometre.
Hvis du har bare lidt færre end 10 tommelfingre, skulle du prøve at tage "låget"/kabinettet af og spraye ind i kontakter og potentiometre (WD 80 kan bruges, T. Hansen har også noget kontaktrens på spray). Overdriv ikke mængden.
"Motionér" kontakter/potentiometre godt - og gentag behandlingen hvis nødvendigt.
(Sluk for forstærkeren mens du behandler den).

Hvis ikke dette løser problemet kan du altid sende den til service.

Good luck!
Claus
Følg med på min YouTube-kanal om plader og musik her
Hjernekassen på P1 om hifi
Brugeravatar
Captain Phoenix
 
Indlæg: 2595
Tilmeldt: 07 jun 2010
Geografisk sted: København
Lokalitet: 2500 Valby

Re: Rep. og rens af Luxman L-80 i Københavnsområdet?

Indlægaf Louis » tirs 7. jul 2015 19:04

Almarx skrev:Analogbo bliver omtalt positivt her på siden og her i Viborg har vi Sound2vision, der kan noget med ældre Luxman.


Jeg har også kun hørt godt om analogbo.
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis
 
Indlæg: 2757
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Hørning

Re: Rep. og rens af Luxman L-80 i Københavnsområdet?

Indlægaf Gomard » tirs 7. jul 2015 21:19

Tusind tak for alle de gode svar.
Det som jeg glemte at skrive er, at forstærkeren nu er helt død efter ikek at have været tændt i en halvt års tid. Så jeg tænker at jeg prøver at køre den ud til analogbo.
@Carsten: troede egentlig at det var rør, så tak for den melding.
Jeg har faktisk også en Luxman L-5 som er udlånt til en ven. Den har også lidt sygdom (en død kanal og lidt rensningsbehov). Burde jeg satse på den istedet. Er L-5 en bedre forstærker end L-80?
@Cap. Phoenix: Har nok snilde til det du foreslår, men nu hvor den er død, så vil jeg hellere lægge den i kyndige hænder.
Gomard
 
Indlæg: 3
Tilmeldt: 06 jul 2015
Lokalitet: København

Re: Rep. og rens af Luxman L-80 i Københavnsområdet?

Indlægaf Louis » ons 8. jul 2015 07:08

Gomard skrev:Tusind tak for alle de gode svar.
Det som jeg glemte at skrive er, at forstærkeren nu er helt død efter ikek at have været tændt i en halvt års tid. Så jeg tænker at jeg prøver at køre den ud til analogbo.
@Carsten: troede egentlig at det var rør, så tak for den melding.
Jeg har faktisk også en Luxman L-5 som er udlånt til en ven. Den har også lidt sygdom (en død kanal og lidt rensningsbehov). Burde jeg satse på den istedet. Er L-5 en bedre forstærker end L-80?
@Cap. Phoenix: Har nok snilde til det du foreslår, men nu hvor den er død, så vil jeg hellere lægge den i kyndige hænder.


Jeg ville satse på l-80'eren. Men måske du kan slå en handel med reparatøren hvis begge skal fixes.
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis
 
Indlæg: 2757
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Hørning

Re: Rep. og rens af Luxman L-80 i Københavnsområdet?

Indlægaf Strandvaskeren » ons 8. jul 2015 08:44

Jeg har også kun pæne ting at sige om Analogbo, han havde min Marantz til rep.

Det tog en måneds tid fordi den fejl jeg havde indleveret forstærkeren med ikke ville dukke op igen hos Bo, men pludselig en dag var den der og så blev det fikset. Jeg tager det som et udtryk for at Bo ikke bare udskifter stumper tilfældigt og "på mistanke", hvilket må siges at være positivt.

Jeg havde givet ham frie hænder til at gøre hvad han mente burde gøres ved sådan en, dog med besked om at jeg gerne ville have et ring hvis det blev over 2500 kroner. Jeg fik en regning på 400.

En "advarsel" dog. Bo er et frygteligt hyggeligt menneske, dvs. du skal ikke satse på lige at kunne smutte indenom efter din forstærker på de 3 minutter du har inden ungerne skal hentes i børnehaven, der går hurtigt en halv time i hans selskab og det er som det skal være! :thumbsup:
Hygge..
Thomas
Brugeravatar
Strandvaskeren
 
Indlæg: 361
Tilmeldt: 10 feb 2012
Lokalitet: Hedehusene

Re: Rep. og rens af Luxman L-80 i Københavnsområdet?

Indlægaf luc » ons 8. jul 2015 15:24

Analogbo ! -
Revox B790, TD 160 og 147, Rogers LS3/5A - AB1, Luxman – D-113D, Cambidge Audio DAC, Luxman C-12, B-12ere, M-12, Sony Elcasset EL-7, Panasonic 8-track, Philips DCC, Sony MD + det løse.
Brugeravatar
luc
 
Indlæg: 523
Tilmeldt: 03 okt 2012
Lokalitet: 1720 Vesterbro

Re: Rep. og rens af Luxman L-80 i Københavnsområdet?

Indlægaf Gomard » fre 10. jul 2015 13:49

Super cool! AnalogBo får det fixet. Tusind tak for hjælpen til alle :)
Gomard
 
Indlæg: 3
Tilmeldt: 06 jul 2015
Lokalitet: København


Tilbage til Vintage rør-grej



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster