Novice søger godt råd.....

Rør i alle afskygninger

Novice søger godt råd.....

Indlægaf Luxman-man » tors 29. okt 2015 21:39

Hej orakler i Del -(fidelety) :lol:

på en skala fra 1 til 10 er nedenstående forstærker værd at samle på:

http://www.china-hifi-audio.com/en/musi ... w-2-p-1316

Jeg har ikke begreb om rør, vil dog gerne prøve, er denne en gal sti?

mvh.
Fra vinyl over Beogram 4004, tape på A77 eller Akai D 570, Luxman C1000, 2 stk Nacamichi EC100, Luxman M6000 + M6000 + M4000 + M4000, Jbl Olympos til mine ører.

I don't always listen to Black Sabbath But when I do, so do the neighbors
Brugeravatar
Luxman-man
 
Indlæg: 23
Tilmeldt: 05 jan 2015
Lokalitet: Fredericia

Re: Novice søger godt råd.....

Indlægaf Klausen » tors 29. okt 2015 21:44

Ja det er da det gale forum at spørger om nyt grej, det må da selv du da vide. :lol:
Brugeravatar
Klausen
 
Indlæg: 922
Tilmeldt: 14 nov 2012
Geografisk sted: Roslev
Lokalitet: Skive

Re: Novice søger godt råd.....

Indlægaf Luxman-man » tors 29. okt 2015 21:48

Point taken....... Sorry...
Fra vinyl over Beogram 4004, tape på A77 eller Akai D 570, Luxman C1000, 2 stk Nacamichi EC100, Luxman M6000 + M6000 + M4000 + M4000, Jbl Olympos til mine ører.

I don't always listen to Black Sabbath But when I do, so do the neighbors
Brugeravatar
Luxman-man
 
Indlæg: 23
Tilmeldt: 05 jan 2015
Lokalitet: Fredericia

Re: Novice søger godt råd.....

Indlægaf MaxJ » tors 29. okt 2015 21:50

Det er ok at prøve noget i den stil meen den er altså for dyr. Music Angel spiller rimeligt men de er på ingen måde optimale, hvis du kan finde en billigere model evt. brugt er det en fin en at starte med og så er der jo et hav af opgraderinger man kan foretage.
Brugeravatar
MaxJ
 
Indlæg: 1114
Tilmeldt: 14 apr 2014
Geografisk sted: Lolland
Lokalitet: Et sted ca. i midten

Re: Novice søger godt råd.....

Indlægaf acj1980 » fre 30. okt 2015 01:17

Jeg synes nu også at du skulle finde noget ældre men i stand sat, det kan findes mange steder, og er af højere standard ift det kinøjser skidt ;-)
acj1980
 

Re: Novice søger godt råd.....

Indlægaf Ehapa » fre 30. okt 2015 10:28

56kg, den bliver dyr i fragt!, kineser skidt er en føljeton ...den holder ikke, jeg har selv 2 stk ting fra Kina som er sublimt bygget, og ja bedre bygget end mange High-end mærker på det danske marked, Kina ting sætter tit tingene i perspektiv med de absurde priser der kan kan være på nyt grej fra vesten.. iøvrigt får rigtig mange producenter fra EU/USA efterhånden bygget deres ting i Kina.

Der en ombygget Dynaco st-70 på hifi4all... Den ville jeg kikke nærmere på hvis jeg skulle købe en Rørforstærker.
Ehapa
 
Indlæg: 874
Tilmeldt: 26 maj 2010
Lokalitet: Frederiksberg

Re: Novice søger godt råd.....

Indlægaf Tonni » fre 30. okt 2015 11:15

Ehapa skrev:Der en ombygget Dynaco st-70 på hifi4all... Den ville jeg kikke nærmere på hvis jeg skulle købe en Rørforstærker.


Enig med Ehapa her! Den Dynaco kan sagtens levere rørmagi, og er noget (meget) lættere at skaffe rør til!
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni
 
Indlæg: 4807
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Re: Novice søger godt råd.....

Indlægaf Boptilyoudrop » fre 30. okt 2015 12:34

Kører stadig med kinesisk hyggepejs. Den gamle ST 70 konstruktion er i bund og grund en dejlig forstærker. I dag ville jeg bygge fra bunden eller renovere en original, måske ombygge til triode indgang. http://www.ebay.com/itm/DYNACO-ST70-TRIODE-ELECTRONICS-FULLY-BUILD-TESTED-1-YEAR-WARRANTY-/270999127914 Erling byggede sådan et nyt kit, han var sq pænt glad :lol:
Boptilyoudrop
 
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 13 maj 2010
Geografisk sted: Sy'fyn, græs mellem tæer, vand mellem øer og solen foroven
Lokalitet: Faaborg opland

Re: Novice søger godt råd.....

Indlægaf Tonni » fre 30. okt 2015 13:20

Var det ikke det komplette kit fra tube4hifi Erling købte?
De har i hvert fald et rigtig godt ry, rundt om på nettet...
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni
 
Indlæg: 4807
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Re: Novice søger godt råd.....

Indlægaf Gottschalck » fre 30. okt 2015 15:06

Jeg har en original Dynaco st-70, som er ombygget med tube4hifis kit og den spiller rigtig godt. Og så er det dejligt at man kan justere bias på alle fire rør, når nu sådan nogen gamle drenge koster kassen.
Dynacos ting er generelt velbygget rent mekanisk og nemme at ombygge uden at smadre konstruktionen. Tror vist der findes flere tråde herinde omkring det, altså ikke smadre, men genopbygge til moderne rør.
Sverige er generelt et fint sted at lede efter Dynaco, nemmere end Danmark.
Pt. Har jeg vist alle Dynacos rørting og de er keepers.
Prismæssigt burde det være muligt at få noget originalt til 1000$ Hvis det skal være ældre.

Og med hensyn til kinesisk rørgrej findes der masser af gode ting ligesom mindre gode ting. Den lille Miniwatt med EL-84, som står her spiller pisse godt, synd at den kun yder 3,5 watt pr. Kanal.


Jesper
Brugeravatar
Gottschalck
 
Indlæg: 1678
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Ballerup
Lokalitet: Ballerup

Re: Novice søger godt råd.....

Indlægaf ferr31 » fre 30. okt 2015 16:35

Mvh.
Nils
Brugeravatar
ferr31
 
Indlæg: 958
Tilmeldt: 09 jan 2011
Geografisk sted: Østfyn
Lokalitet: Nyborg

Re: Novice søger godt råd.....

Indlægaf Tonni » fre 30. okt 2015 17:11

Der er to væsentlige ting der taler mod de 845 rør. De er temmelig pebrede, og de hænger heller ikke lige på træerne!
Det er gamle Sender rør, som næsten kun blev brugt militært back then. Til sammenligning er EL34 / 6CA7 stadig ret tilgængelige...

Mvh
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni
 
Indlæg: 4807
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Re: Novice søger godt råd.....

Indlægaf erlingt » fre 27. nov 2015 16:38

Nå, bedre sent en aldrig, jeg så først nu, at mit byggeprojekt bliver nævnt ovenfor.

Det er helt korrekt, som Tonni skriver et komplet kit fra tube4hifi - en VTA ST-70 - jeg byggede for nu mere end 5 år siden. Forstærkeren bruges stadig i mit primære sæt up, og har vel spillet et par tusinde timer nu. Stadig med de russiske 6p3s-e udgangsrør og Mullard gz33 ensretter, som jeg satte i fra begyndelsen.

Jeg vil stadig varmt anbefale forstærkeren. Kan man få fat i en original Dynaco ST-70, så skift driver boardet ud med VTA boardet fra tube4hifi, som Jesper har gjort.
Brugeravatar
erlingt
 
Indlæg: 65
Tilmeldt: 12 maj 2010
Lokalitet: Midtjylland


Tilbage til Vintage rør-grej



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 113 gæster