B&O Trafo

Rør i alle afskygninger

B&O Trafo

Indlægaf acj1980 » tors 5. nov 2015 23:43

Jeg er stødt ind i denne her under lidt oprydning, jeg husker ikke hvor jeg har fået den fra, den har nogle lidt spøjse dc værdier, ca 13Kohm i primærspolen og 13-25ohm i sekundær spolen.

Den har påskriften L.F Transformator, men M2 i det firkantet felt, jeg går udfra det må være en model, de 2 terminaler der står for sig selv står der angivet % (minus) til højre og et G (formodentlig gitter) til venstre, der har været angivet noget til de 3 forbindelser øverst, men de er kradset ud.

Spørgsmålet er, hvad har denne trafor været/kan bruges til? noget med lyd JA!!.. men kender ikke umiddelbart noget rør med en Ra på 13Kohm
Mvh
Alex
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
acj1980
 

Re: B&O Trafo

Indlægaf acj1980 » fre 6. nov 2015 17:36

Er forummet ved at dø helt hen i efteråret??? det er snart 1 dag siden jeg postede ovenstående, men ingen der har kommenteret den :roll: :roll: :roll:
acj1980
 

Re: B&O Trafo

Indlægaf LarsW » fre 6. nov 2015 19:14

Forummet er næppe dødt.
Men selv om jeg er ikke har forstand på det helt gamle B & O udstyr, så fandt jeg denne hjemmeside med bla.
billeder af gamle B & O Transformer fra 1927-37.

Scroll lidt ned på hjemmesiden, så finder du noget der ligner din traffo

http://www.bangandolufsenhistoryproduct ... -1949.html

Mvh.
LarsW
Div. i Kenwood, Sansui, Denon + en større samling Elcaset Sony m. bånd , remote m.m.
Brugeravatar
LarsW
 
Indlæg: 520
Tilmeldt: 28 feb 2011
Geografisk sted: Glostrup
Lokalitet: Glostrup

Re: B&O Trafo

Indlægaf dfms » fre 6. nov 2015 19:20

Ja det kan godt gå lidt langsom til tider :p .

Har lidt info jeg har fået fra D.Duck:

Billede

Billede

Har også en PDF fil, men jeg ved ikke hvordan man kan uploade den ?
Stereophonic sound, PERSPECTA SOUND and DOLBY STEREO are here to stay !
Bofa Todd-AO Rack: 6stk. V40 - 3stk. V15 - 2stk. V60 og 2x6stk. Magnet-toneforforstærker.
Brugeravatar
dfms
 
Indlæg: 1076
Tilmeldt: 17 feb 2011
Geografisk sted: Vestpå
Lokalitet: Esbjerg


Tilbage til Vintage rør-grej



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 14 gæster