Amplidan forstærker

Rør i alle afskygninger

Amplidan forstærker

Indlægaf acj1980 » søn 20. dec 2015 23:27

Sådan en bandit har jeg lige hentet i Københavnstrup, sælger havde tænkt sig 1000kr og havde sat den til 1500, men vi blev enige om 250kr :-) god handel for begge tror jeg.

Den er i fin stand rent kosmetisk, dog er gummi bøsingerne der holder chassisset oppe via bundskruerne mørnet med tiden, så disse er knækket midt over (hvor kan nye fås mon?), den er bestykket med et uch21 som forforstærker og driver rør og 2 stk ubl21 i push-pull, jeg vil skyde på den levere omkring 10watt, hvis nogen mod forventning skulle ligge inde med et diagram, så tøv ikke med at sende mig en besked :-)

Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
acj1980
 

Re: Amplidan forstærker

Indlægaf acj1980 » tirs 22. dec 2015 00:57

wooow et helt døgn og ikke én eneste kommentar, ens tanker henledes på, om det i det hele taget er besværet værd at poste noget som helst..... :roll: :roll: :roll: suk demotiverende er ordet lige pt
acj1980
 

Re: Amplidan forstærker

Indlægaf spuncut » tirs 22. dec 2015 01:35

Jamen Alex dog, min ven ;)
Pioneer: SA-6500II, 7500 og 8500II. Hafler: DH-220, P230, P500. Nikko: Alpha II, III, 130. Beta II, 30. Sentec SC8
Thorens TD160BII. Ortofon: MC30SII, T20. SME: 3009 Imp
Scandyna: A10: SS/SS A25: SE/SE, PL/PH, SS/SS, SE/SS. A30x: SS/SS. A45x: SS/SS
Brugeravatar
spuncut
 
Indlæg: 3601
Tilmeldt: 30 dec 2012
Lokalitet: Lolland Nordvest

Re: Amplidan forstærker

Indlægaf Almarx » tirs 22. dec 2015 02:39

Ja, sådan en skønhed fortjener dog opmærksomhed. jeg håber du vil dele "genoplivningen" med os. Jeg fornemmer, der kommer en monotrend lige rundt om hjørnet, - så bare hæng i. :Thumpsup:
Brugeravatar
Almarx
 
Indlæg: 390
Tilmeldt: 13 maj 2010
Geografisk sted: Dollerup sogn
Lokalitet: Viborg

Re: Amplidan forstærker

Indlægaf No1 » tirs 22. dec 2015 09:39

wooow et helt døgn og ikke én eneste kommentar

Ja, det undrede jeg mig også over da jeg læste din tråd sent i går. Jeg har desværre ikke en dyt tjek på rør-grej, og har derfor ikke meget begavet at sige om det endsige uddybende kommentarer. En "like-knap" ville i givne tilfælde være nok for mig at kunne trykke på. Men nyder absolut gode foto's af flotte gamle "osere" som den du har postet. Til lykke for øvrigt, og meget gerne flere gode fotos af folks grej :cool1:
Brugeravatar
No1
 
Indlæg: 232
Tilmeldt: 01 mar 2013
Lokalitet: Hellerup

Re: Amplidan forstærker

Indlægaf Tonni » tirs 22. dec 2015 11:06

Jamen du skal da ikke føle dig helt alene i verden! Men husk nu at der er mere stress på end sædvanligt...
Den "søde" juletid sender jo alle afsted, i udasende travlhed!

Rocket-Claus.jpg


Selvfølgelig er der da interesse for projektet!
Jeg er især interesseret i at se, om du kaster dig ud i en restuffing af de tjæreblokke....

God jul!
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni
 
Indlæg: 4804
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Re: Amplidan forstærker

Indlægaf møffe » tirs 22. dec 2015 12:47

:lol: Æh-bæh... der skal TO til stereo. :lol:

møffe
møffe
 

Re: Amplidan forstærker

Indlægaf acj1980 » ons 23. dec 2015 17:32

halløjsa , og undskyld mit udbrud.. det var dén tid på måneden.. den undskyldning ville jeg hvertfald ha brugt hvis jeg var en kvinde :lol: :lol: :lol:
Dejligt at se der er nogle som kigger, uhhh december kan være drænene for energien, her sidder vi heller ikke stolene i stykker, men nyt hjem med mange projekter , står jeg kun stille når jeg skal falde i søvn :Thumpsup: haha
det bliver et fint lille projekt som jeg glæder mig til at gå i gang med, jeg har kønt den decideret til min store ampex båndoptager fra 1952, en maskine jeg fik foræret i efteråret, hvis nogle skulle ha lyst til at se hvad det er for en maskine må de sige til, den er til pro brug, virkelig velholdt i en kæmpe kuffert.

Mvh

Alex
acj1980
 

Re: Amplidan forstærker

Indlægaf B&O Vintage » ons 23. dec 2015 18:25

Den er lækker Alex. Dejligt fund. Jeg så for nylig et Bang & Olufsen s/h fjernsyn med mahogny kabinet med dobbelte skydedøre, som står hos en marskandiser og skulle efter hans oplysning virke. Mit gæt er at designet lignende cirka 1960-65 Er det noget for dig?
'Korrektion: Ikke skyde døre men to " Franske døre " til åbning udad.
Dagplejer
Fritids Købmand med brugte vinyler og hi-fi, skrivemaskiner og andet sjovt jeg falder over.
Brugeravatar
B&O Vintage
Dobbelt profil, udelukket fra forummet
 
Indlæg: 1135
Tilmeldt: 25 feb 2014
Geografisk sted: 4500 Nykøbing fritids branchemedlem
Lokalitet: Egebjerg Nykøbing Sj

Re: Amplidan forstærker

Indlægaf acj1980 » tors 24. dec 2015 00:40

Arhh det lyder nu spændende, kan du huske modellen? pt har jeg "fuldt hus" meen er da altid åbent for nye projekter ;-)
acj1980
 

Re: Amplidan forstærker

Indlægaf acj1980 » tirs 5. jan 2016 01:15

B&O Vintage skrev:Den er lækker Alex. Dejligt fund. Jeg så for nylig et Bang & Olufsen s/h fjernsyn med mahogny kabinet med dobbelte skydedøre, som står hos en marskandiser og skulle efter hans oplysning virke. Mit gæt er at designet lignende cirka 1960-65 Er det noget for dig?
'Korrektion: Ikke skyde døre men to " Franske døre " til åbning udad.


Du må gerne klikke et par billeder af dem hvis du har lyst ;-)
Mvh Alex

PS: er der ikke nogen som skulle ligge inde med et diagram til min Amplidan forstærker?? :shock: :shock: :shock:
acj1980
 

Re: Amplidan forstærker

Indlægaf B&O Vintage » tirs 5. jan 2016 09:50

Jeg har ikke billeder, men skal ringe til marskandiseren og høre. Også om han har hentet flere dødsbo plader :roll:
Dagplejer
Fritids Købmand med brugte vinyler og hi-fi, skrivemaskiner og andet sjovt jeg falder over.
Brugeravatar
B&O Vintage
Dobbelt profil, udelukket fra forummet
 
Indlæg: 1135
Tilmeldt: 25 feb 2014
Geografisk sted: 4500 Nykøbing fritids branchemedlem
Lokalitet: Egebjerg Nykøbing Sj

Re: Amplidan forstærker

Indlægaf acj1980 » tirs 5. jan 2016 16:38

B&O Vintage skrev:Jeg har ikke billeder, men skal ringe til marskandiseren og høre. Også om han har hentet flere dødsbo plader :roll:

Tak skal du have ;-) det er bare super ;-)
acj1980
 


Tilbage til Vintage rør-grej



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 21 gæster