Generald Electrich 6550A tube

Rør i alle afskygninger

Generald Electrich 6550A tube

Indlægaf sibelius » tirs 29. dec 2015 20:03

Jeg har brug for hjælp for de kyndige på dette forum.
I slutningen af halvfjerdserne, påbegyndte en kammerat at bygge en rørforstærker, med G.E. 6550a som udgangsrør.
Der blev indkøbt 5 af slagsen i England, og nu kommer det jeg skal ha hjælp til.
Hvad skal sådanne rør koste? De har aldrig været brugt, og ligger i originale æsker, med tilhørende boks.
Jeg er også den lykkelige ejer af 4 brugte 8417 Sylvania udgangsrør, hvad skal man forlange for sådan nogen.
På forhånd tak!
Sibelius.
sibelius
 
Indlæg: 5
Tilmeldt: 07 aug 2010
Lokalitet: Fyn

Re: Generald Electrich 6550A tube

Indlægaf his067 » tirs 29. dec 2015 20:33

Du kan jo starte med at kigge her: https://www.tubeworld.com/6550.htm hvor du både kan se hvordan du genkender dem og hvormeget de sælges for.
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, Ortofon SPU Royal N, (Jubilee) og en masse andre pickupper, NLE17/CT102, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør
 
Indlæg: 3824
Tilmeldt: 09 aug 2010
Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Re: Generald Electrich 6550A tube

Indlægaf sibelius » tirs 29. dec 2015 21:38

Tak!
Det vil jeg gøre.
Sibelius.
sibelius
 
Indlæg: 5
Tilmeldt: 07 aug 2010
Lokalitet: Fyn

Re: Generald Electrich 6550A tube

Indlægaf hmt » ons 30. dec 2015 10:01

Hej Sibelius

Vær opmærksom på at hvis man ikke har ancientet som sælger af rør - enten høj Ebay positiv score, eller er etableret som rør-sælger, så er det svært at sælge rør til udbudspriserne på de etablerede sites. Det er i hvert fald min egen erfaring, når jeg har solgt også særdeles attraktive rør.

Prøv eventuelt at få dem udmålte, så du har data der underbygger at de er NOS. Annoncer på hifi-sites'ne i DK og Norden som udgangspunkt. Og forvent lavere pris, det er nok mest realilstisk. Hvor meget de konkret kan blive solgt for, vil jeg ikke gætte på, men der vil være interesse for dem.

Hilsen
Henrik
Noget vintage og noget nyt!
hmt
 
Indlæg: 684
Tilmeldt: 05 mar 2011
Lokalitet: 2300S

Re: Generald Electrich 6550A tube

Indlægaf Tonni » ons 30. dec 2015 11:06

Prøv at lave en søgning på den exakte type og fabrikat, under afsluttede auktioner på ebay. Sådan vil du kunne danne dig et billede af værdien. Evt tilsvarende søgning via hifishark.com. Husk at se under expired...
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni
 
Indlæg: 4803
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Re: Generald Electrich 6550A tube

Indlægaf sibelius » ons 30. dec 2015 11:18

Tak for inputene.
Er der nogen der ved hvor jeg kan få udmålt de rør!
Jeg er bosat på Fyn.
Endnu engang tak for hjælpen.
Sibelius.
sibelius
 
Indlæg: 5
Tilmeldt: 07 aug 2010
Lokalitet: Fyn


Tilbage til Vintage rør-grej



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 22 gæster