Rør til luxmann LV-103U

Rør i alle afskygninger

Re: Rør til luxmann LV-103U

Indlægaf his067 » tors 11. aug 2016 21:37

Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, Ortofon SPU Royal N, (Jubilee) og en masse andre pickupper, NLE17/CT102, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør
 
Indlæg: 3817
Tilmeldt: 09 aug 2010
Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Re: Rør til luxmann LV-103U

Indlægaf tctla » tors 11. aug 2016 22:37

Kommer du så vidt, at du får brug for 6FQ7 rør, så har jeg 8 stk. brugte liggende i skuffen.
Det er mest en rodebutik af forskellige fabrikater, men der er dog 2 ens fra Magnavox.
Jeg har fået et par nyere B&K rørtestere siden jeg købte rørene, men jeg har ikke kørt dem igennem en test endnu.
Det gør jeg gerne om nødvendigt.
Jeg synes dog måske, at det er en god ide, at være skeptisk over for 'bells and whistles' som man jo nok desværre må kalde disse rørs funktion i denne forstærker.
Hva' ska' de dog der ??
Rørene er i sig selv glimrende og noget af det nyeste, der er udviklet inden for general-purpose dobbelt-trioder.
De minder meget om 6SN7GT (Octal) & 7N7 (Loctal)
Jeg har faktisk nogle splinter nye 7N7 (General Electric) der en dag havner i en Loctal-forstærker, nok med EBL21 eller 7C5 (=6V6, Oktal) som push-pull udgangsrør.
Expectations are dynamically adjusted iaw experience.
tctla
Branchemedlem
 
Indlæg: 1359
Tilmeldt: 04 nov 2015
Geografisk sted: Denmark
Lokalitet: Aars

Re: Rør til luxmann LV-103U

Indlægaf Elektronik » tors 18. aug 2016 06:27

rasmuzzen skrev:Jeg havde en 105, jeg syntes altså heller ikke den lød fantastisk. Jeg købte først en LV-100. Jeg arbejdede dengang hos Brüel og Kjær (fed arbejdsplads), her kunne jeg låne måle instrumenter og belastnings modstande der kunne klare en stor effekt. Jeg satten en over dimensioneret diode bro i, istedet for de baby dioder der sad i som std. samt koblede et par 10.000 uF mere på. Det var virkelig noget der hjalp. Jeg gad ikke samme øvelse på 105'eren da den bare var så flad i det hele. Fik kort tid efter et par avance Z501 trin, der var ingen sammenligning med noget jeg før havde haft. Det holdt dog kun indtil kæresten koblede den fra klasse AB til A imens den var tændt. Jeg er idag gift med den samme kvinde......

MVH


Du må være et af jordens mest tilgivende mennesker. :QQS: :lol:
Men håber at du finder fejlen og får liv i 501'eren igen. :thumbsup:
Elektronik
 

Foregående

Tilbage til Vintage rør-grej



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 38 gæster