Ei Magnoval EL-34 rør

Rør i alle afskygninger

Re: Ei Magnoval EL-34 rør

Indlægaf erlingt » ons 9. mar 2011 11:05

hmt skrev:
@ Erling T, det rør du refererer til, er det dette og af denne producent? -

http://cgi.ebay.com/6P3S-E-5881-6L6GC-t ... 303wt_1140

I så fald vil jeg bestille et quad. Prisen er rørende lav, bortset fra at der også kommer told og adm gebyr. Røret er i al fald spændende.

Vh Henrik




Ja, det er de samme rør jeg bruger - jeg skal så sige, at jeg faktisk har været så "heldig" at undgå Postvæsenets indgriben, ved pakker sendt fra Rusland.
Vi lavede for et par år siden et fællesindkøb (og mine rør fra dengang kører stadigt perfekt), og siden har jeg selv indkøbt yderligere en "kasse", for at fremtidssikre beholdningen :p

Umiddelbart tror jeg ikke, du skal være bekymret for bias opsætningen, de russiske specifikationer er meget konservative, og rørene holder til ganske meget mere end det specificerede - det er rør bygget til militæret (de anvendes bl.a. i atomraketter og jagerfly), og når det gælder disse anvendelses områder, var de meget omhyggelige og kvalitetsbeviste i det gamle sovjet.

Hvis/når du får fat i et sæt, skal du ikke dømme dem ved første lytning, de bliver markant bedre efter ca 50 timers tilspilning.
Brugeravatar
erlingt
 
Indlæg: 65
Tilmeldt: 12 maj 2010
Lokalitet: Midtjylland

Re: Ei Magnoval EL-34 rør

Indlægaf hmt » ons 9. mar 2011 12:33

Hej Erling

Tak for info. Jeg har skrevet en PM'er til Mikkel for at få en pris. I første omgang vil jeg prøve dem, og så overveje om jeg skal vælge at købe flere. Til prisen er de absolut et fund, og jeg vil kunne holde min PL kørende i mange år, for et relativ beskedent beløb. Problemet er så at komponenter jo bliver skiftet, men hvis røret er så generisk, så vil det fint fungere sammen med andre forstærkere.

Jeg faldt i øvrigt over denne tråd, hvor en vis Michael Samra udtrykker sin begejstring for røret:

http://db.audioasylum.com/mhtml/m.html? ... t%3DHERRON

50 timers indkørsel er et godt tip. Nogle anbefaler faktisk lidt mere. Jeg glæder mig til at prøve dem, og poster mine erfaringer.

Vh Henrik
Noget vintage og noget nyt!
hmt
 
Indlæg: 684
Tilmeldt: 05 mar 2011
Lokalitet: 2300S

Re: Ei Magnoval EL-34 rør

Indlægaf mcs_5 » ons 9. mar 2011 13:42

erlingt skrev:Hvis/når du får fat i et sæt, skal du ikke dømme dem ved første lytning, de bliver markant bedre efter ca 50 timers tilspilning.

Har du målt på dem også? Hvor meget driver tomgangsstrømmen efter de 50 timer? De matchede par man kan købe, er jo matchet efter 50 sekunder, og ikke timer :)

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen
Brugeravatar
mcs_5
Branchemedlem
 
Indlæg: 2254
Tilmeldt: 29 apr 2010
Geografisk sted: Sønderjylland
Lokalitet: Haderslev

Re: Ei Magnoval EL-34 rør

Indlægaf erlingt » ons 9. mar 2011 14:57

mcs_5 skrev:
erlingt skrev:Hvis/når du får fat i et sæt, skal du ikke dømme dem ved første lytning, de bliver markant bedre efter ca 50 timers tilspilning.

Har du målt på dem også? Hvor meget driver tomgangsstrømmen efter de 50 timer? De matchede par man kan købe, er jo matchet efter 50 sekunder, og ikke timer :)

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen


Jeg husker ikke hvor meget tomgangsstrømmen drev i løbet af indspilningstiden - men det var ikke meget. Siden har jeg checket dem ca. en gang om måneden - ca 150-200 timers drift - og de er klippe stabile. Jeg har ikke haft behov for bias justering, og nu har det mest anvendte sæt så rigeligt rundet 1.000 driftstimer.
Brugeravatar
erlingt
 
Indlæg: 65
Tilmeldt: 12 maj 2010
Lokalitet: Midtjylland

Re: Ei Magnoval EL-34 rør

Indlægaf mcs_5 » tors 10. mar 2011 03:07

Hvis man kun skal bruge to rør, er der en billigere mulighed i EU her: http://cgi.ebay.de/DUO-of-6P3S-E-Mil-Gr ... 3a60205932

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen
Brugeravatar
mcs_5
Branchemedlem
 
Indlæg: 2254
Tilmeldt: 29 apr 2010
Geografisk sted: Sønderjylland
Lokalitet: Haderslev

Foregående

Tilbage til Vintage rør-grej



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 23 gæster