Radford STA25

Rør i alle afskygninger

Radford STA25

Indlægaf his067 » ons 3. feb 2016 09:14

Godt nok er dette ikke vintage, men alligevel: jeg faldt over Peter Comeaus website for serie 6 af Radford STA25 som ellers ikke er tilgængelig på nettet. Men 'The Wayback Machine' har en kopi: Der står ikke så meget teknisk om den, men det er altså alligevel spændende at se hvad der var planlagt.
Peter tog prototypen med til the Bristol HiFi show i 2008 for at se om der var interesse for sådan en iblandt forhandlere. Det var der ikke (den planlagte forhandlerpris var omkring £10000!) og siden er den ikke blevet set i offentlighed. Efter en noget omtumlet tilværelse og med Peters velsignelse står den nu her på matriklen....
Den har rør-ensretning, og er iøvrigt bestykket med triode input (et halvt ECC82), ECF80 og EL34. Og sammenlignet med Series III har den enormt store udgangstrafoer.

Jeg må jo indrømme at den i mine ører ikke lyder anderledes end Series III, som man stadig kan få brugt til menneskepenge.

http://web.archive.org/web/20110501072014/http://www.radfordaudio.co.uk/
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, Ortofon SPU Royal N, (Jubilee) og en masse andre pickupper, NLE17/CT102, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør
 
Indlæg: 3824
Tilmeldt: 09 aug 2010
Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Re: Radford STA25

Indlægaf hmt » ons 3. feb 2016 10:58

Tillykke, det er stykke (nyere) historie. Interessant at se at han arbejder videre med EL34.

Priserne på gode nye rørforstærkere er kun gået een vej, og det er op. Måske skyldes det at trafoerne bliver dyrere, fordi der laves relativt færre af dem i forhold til tidligere, hvor alle forstærkere var med rør. Eller at folk er villig til at betale mere for dem.

Hilsen
Henrik
Noget vintage og noget nyt!
hmt
 
Indlæg: 684
Tilmeldt: 05 mar 2011
Lokalitet: 2300S


Tilbage til Vintage rør-grej



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 22 gæster