Marantz-"arkæologisk" sensation.....

Rør i alle afskygninger

Re: Marantz-"arkæologisk" sensation.....

Indlægaf Fredmarantz » man 27. feb 2017 09:45

Jo - Louis - Det kunne være en del af forklaringen - men selv i disse mono-tider skulle der vel være et marked for en enkelt? - Vi ser jo også, at den ene, som jeg linkede til (den rustne) jo også var en enlig svale, men alligevel kostede næsten det dobbelte?

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7409
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: Marantz-"arkæologisk" sensation.....

Indlægaf his067 » tirs 7. mar 2017 19:43

Der er vidst andre som ikke var glade for prisen: ihvertfald er den så til salg igen http://www.ebay.co.uk/itm/like/122385720163?ul_noapp=true
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, Ortofon SPU Royal N, (Jubilee) og en masse andre pickupper, NLE17/CT102, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør
 
Indlæg: 3817
Tilmeldt: 09 aug 2010
Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Re: Marantz-"arkæologisk" sensation.....

Indlægaf Fredmarantz » tirs 7. mar 2017 21:37

Ja- jeg har set det. det bringer mit spørgsmål fra de sidste par indlæg fra min hånd frem i lyset igen. Hvad styrer lige dette? -

Er det fordi, der er én?
Er det fordi, historien nærmest ikke er troværdig?
Virker auktionen "hypet"?
Er det en 9'er med for mange fejl ( den spiller jo angiveligt fint)
Er det fordi, det ikke er en seriemodel?
Er historien så fantastisk, at ingen kan tro på det, når det kommer til stykket?

One-of's har til tider været noget, som kun få interesserede sig for. I guitarverdenen er de fleste vilde med serieproducerede ting, som der kun er lavet begrænset mange af, men dog nok til at flere kunne købe. fx ca. 100 stk. Gretsch White Penguin - Gibson flying V '58 (ca. 80 stk). Prototyper osv - behøver ikke være mere værd.

Med vintage hifigear kunne det være noget lignende eller??

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7409
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: Marantz-"arkæologisk" sensation.....

Indlægaf Sorenki » tirs 7. mar 2017 23:47

Jeg tror det er fordi "markedet" der styrer priserne på bla. Model 9, er så domineret af folk der køber hifi for noget andet end historien - vi ser jo også herhjemme, i vores egen flok at nogle er mere "historie-jægere" end andre.
Jeg tænker at folk der kan byde på en model 9 holder sig fra denne fordi det er mere historie end "model 9" som arbejdshest.
Sammenlign det med at man drømmer om at eje en Porsce speedster fordi man gerne vil ud og drøne i weekenden, med vind i håret. Bliver man så tilbudt James Dean's Porsche så er den fed, men man skal pludeslig sætte den på museum og kan ikke give den fuld hammer, uden at være bange for at noget går i stykker.
kan dette være en del af forklaringen? - den er for niche-speciel?
"I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy" - Tom Waits
Luxman, Marantz, Pioneer and JBL, SME og Ortofon + det løse...

http://auditur.dk
Accuphase 50 års Jubilæum: https://auditur.dk/accuphase-the-very-early-history/
Brugeravatar
Sorenki
Tidligere Santashooter
 
Indlæg: 2045
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Frederiksberg

Re: Marantz-"arkæologisk" sensation.....

Indlægaf Louis » ons 8. mar 2017 09:11

santashooter skrev:Jeg tror det er fordi "markedet" der styrer priserne på bla. Model 9, er så domineret af folk der køber hifi for noget andet end historien - vi ser jo også herhjemme, i vores egen flok at nogle er mere "historie-jægere" end andre.
Jeg tænker at folk der kan byde på en model 9 holder sig fra denne fordi det er mere historie end "model 9" som arbejdshest.
Sammenlign det med at man drømmer om at eje en Porsce speedster fordi man gerne vil ud og drøne i weekenden, med vind i håret. Bliver man så tilbudt James Dean's Porsche så er den fed, men man skal pludeslig sætte den på museum og kan ikke give den fuld hammer, uden at være bange for at noget går i stykker.
kan dette være en del af forklaringen? - den er for niche-speciel?


Det tror jeg bestemt den er. Som jeg tidligere har skrevet finder man jo ikke nr. 2. Og så tror jeg mange betvivler historien, som Freddy også skriver.

For mig ville den her ikke være interessant. Men for Freddy er den vel nærmere uvurdelig? ;)
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis
 
Indlæg: 2743
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Hørning

Foregående

Tilbage til Vintage rør-grej



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 32 gæster