hov, her er "mine" Siemens monoblokke på youtube

Rør i alle afskygninger

hov, her er "mine" Siemens monoblokke på youtube

Indlægaf pqrannes » fre 15. apr 2011 21:03

Min flittige og grundige underbo (aqrannes) har på youtube fundet en fyr fra japan, som (bl.a.) benytter et par Siemens 2000 el84 monoblokke (næsten) som mine. Måske er hans PP (push pull) versionen med 2 x el84 (det er ikke angivet ifm. filmen), mens mine er SE el84, men alligevel:

Billede

Se filmen her: http://youtu.be/f_LBFXu6JM0

Der er angiveligt tale om 5-vejs DIY horn med JBL islæt- hans youtube navn er "JBLSovereign" - tjek en gang hans youtube-kanal; selvom jeg ikke har nået at se mange af hans film tyder noget på at det fand'me skræmmende, hvad der er er forbi der af rørgrej og horn og meget mere.

De japanere er sgu værre end de værste på vintagehifi.dk (ingen nævnt, ingen glemt).

PQR

PS: dem der lider af misundelse skal ikke kigge her: http://youtu.be/XmL8sfSAkBE?hd=1
Med 14 hyldemeter vinylplader og masse af vintagehifigrej pakket ned i kasser.
Brugeravatar
pqrannes
 
Indlæg: 2903
Tilmeldt: 12 apr 2010
Geografisk sted: 8800 Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Re: hov, her er "mine" Siemens monoblokke på youtube

Indlægaf Tonni » fre 15. apr 2011 21:38

Hold da op Peter!

Det må jeg medgi dig!
Den samling er intet mindre end fantastisk! - Armstrong, Eico, RCA(?) masser af Leak, Fischer... UHA...
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni
 
Indlæg: 4796
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Re: hov, her er "mine" Siemens monoblokke på youtube

Indlægaf eggers » lør 16. apr 2011 01:14

Kender godt kanalen, han er vild! Og så er han vist fra Hong Kong (jeg tror det er kantonesisk), han er ihvertfald ikke Japansk.
Snell A/III, Audio Research SP-10 rev. 6, Pass Labs X250, Berkeley Audio Design Alpha DAC, Musical Life Symphony Mk. III, SME 312, Ortofon Rohmann, SME 3012 II, Denon DL-103, Shelter 501 Mk. II, Lenco L75, Mørch GS6, Thorens TD-125 LB, Technics SL-1210.
Brugeravatar
eggers
 
Indlæg: 547
Tilmeldt: 13 maj 2010
Geografisk sted: Amsterdam
Lokalitet: Amsterdam

Re: hov, her er "mine" Siemens monoblokke på youtube

Indlægaf knold » søn 17. apr 2011 15:32

Hej pqrannes!
Jeg har 2 monoforstærkere til at stå ligesom dine. De er dog lidt forskellige- den ene med bas- og diskantkontrol- den anden er vist uden. Er det ulejligheden værd at renovere dem, og er det til at opstøve en dubblet, så man kan bruge dem i stereo?
mvh
Steen
knold
 
Indlæg: 38
Tilmeldt: 13 mar 2011

Re: hov, her er "mine" Siemens monoblokke på youtube

Indlægaf pqrannes » søn 17. apr 2011 17:26

knold skrev:Hej pqrannes!
Jeg har 2 monoforstærkere til at stå ligesom dine. De er dog lidt forskellige- den ene med bas- og diskantkontrol- den anden er vist uden. Er det ulejligheden værd at renovere dem, og er det til at opstøve en dubblet, så man kan bruge dem i stereo?
mvh
Steen


www.tube-classics.de fyren mener at de er besværet værd, og det samme gør japaneren/kineseren på filmen tilsyneladende også. Jeg er også glad for mine, selvom jeg ikke helt har fået hul på at lytte til dem.

Der findes nemlig flere slags. Her kan man se forskellen på modellerne: http://www.tube-classics.de/TC/Klangfil ... 00amps.htm

Du kan også identificerer dine ved at finde modelnummeret under klappen bag på.

Mine er Smf V4 b (faktisk står der "a" på den ene), altså SE el84 med 2 x ef40 rør.

Jeg har også en ekstra - det er en V sf 6.4 (der nemt kan modificeres og blive meget bedre), så måske kan noget bytteri komme på tale, når du finder ud af hvad du hqr.

PQR.
Med 14 hyldemeter vinylplader og masse af vintagehifigrej pakket ned i kasser.
Brugeravatar
pqrannes
 
Indlæg: 2903
Tilmeldt: 12 apr 2010
Geografisk sted: 8800 Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Re: hov, her er "mine" Siemens monoblokke på youtube

Indlægaf knold » tirs 19. apr 2011 10:48

Hej igen!
På bagklappen af dem begge står der Smf.gh.1.T23.
På siden af den ene står der på svensk Sf. V 6.5s
Ved nærmere eftersyn er de begge med toneregulering, den ene dog med adskilt bas- og diskantregulering.
I det indre kabinet er rørangivelserne på den ene 4 stk. EF40 og 2 stk. EL41--- på den anden 3 stk. EF86, 1 stk. ECC83 og 2 stk. EL84.
Det kunne måske være interessant at få ild i et lille rørprojekt??
Er dog bange for, at udgangseffekten er alt for lille til mit setup!
Har altid drømt om at få lov at høre røreksperten Tube-manias DIY-effekttrin.
Jeg har ingen erfaringer med rørlyd, men har en mistanke om, at det måske kunne være min smag??

Mvh
Knold/Steen
knold
 
Indlæg: 38
Tilmeldt: 13 mar 2011

Re: hov, her er "mine" Siemens monoblokke på youtube

Indlægaf knold » tirs 19. apr 2011 11:18

Hov!
Kommer lige i tanker om, at jeg har lyttet til denne: Dynavox VR-70E!
Det var ikke nogen rar oplevelse! Den lød i mine ører skarp, tynd, uden varme/atmosfære og uden bund!
Gad vide om en Dynaco lyder lige sådan??
Mvh.
Steen
knold
 
Indlæg: 38
Tilmeldt: 13 mar 2011

Re: hov, her er "mine" Siemens monoblokke på youtube

Indlægaf mcs_5 » tirs 19. apr 2011 14:52

Rørforstærkere lyder meget forskelligt med forskellige højttalere. Når forstærkeren har en forholdsvis høj udgangsimpedans, betyder bl.a. højttalerens impedanskurve meget. Problemet er dog meget mindre på forstærkere som Tube Mania's - de kan drive næsten hvad som helst.

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen
Brugeravatar
mcs_5
Branchemedlem
 
Indlæg: 2254
Tilmeldt: 29 apr 2010
Geografisk sted: Sønderjylland
Lokalitet: Haderslev

Re: hov, her er "mine" Siemens monoblokke på youtube

Indlægaf knold » søn 14. aug 2011 11:30

Hej igen!
Overvejer at sælge mine 2.
Hvad kan jeg være bekendt at forlange for dem?
Mvh.
Steen
knold
 
Indlæg: 38
Tilmeldt: 13 mar 2011

Re: hov, her er "mine" Siemens monoblokke på youtube

Indlægaf pqrannes » søn 14. aug 2011 17:14

knold skrev:Hej igen!
Overvejer at sælge mine 2.
Hvad kan jeg være bekendt at forlange for dem?
Mvh.
Steen


Jeg gav 700 kr. inkl. transport på ebay i Tyskland for en Smf V4 b som er i top 2 af de 7 forskellige Siemens 2000 amps, mens dine to typer med Tube Classics (www.www.tube-classics.de) ord er "much inferior", altså "ikke så god" (på jysk) eller "meget ringe" på københavnsk.

Der skal også laves en separat netindgang for at få liv i dem uden en fremviser.

Desværre skal du nok ikke regne med at få mere end et par hundrede kr. stykket, hvis du kan finde en køber. På ebay.de vil prisen måske være lidt højere.

PQR
Med 14 hyldemeter vinylplader og masse af vintagehifigrej pakket ned i kasser.
Brugeravatar
pqrannes
 
Indlæg: 2903
Tilmeldt: 12 apr 2010
Geografisk sted: 8800 Viborg
Lokalitet: Midtjylland


Tilbage til Vintage rør-grej



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 34 gæster