Rør mekker?

Rør i alle afskygninger

Rør mekker?

Indlægaf gekkofinger » fre 22. apr 2011 12:56

Hæj! Ny på forum men gammel i hifi! Har dog ikke så meget af det gamle tilbage, dog en Ampliton TS3500 som er en fransk rørslæde jeg købte i 84. den er blevet lidt træt og brummer i den ene kanal. Har fået nye rør hen af vejen (Bla. fra holmens lager) så det er nok noget andet der er galt. Er der nogen her der kender en god reparatør af rørgrej på sjælland?
B&W 805 AmplitonTS3500 Micro seiki DQX 1000 accuphase E- 203 Protron AA-1150 Marantz MM500 Akai.....
Brugeravatar
gekkofinger
 
Indlæg: 15
Tilmeldt: 22 apr 2011
Geografisk sted: Vestsjælland

Re: Rør mekker?

Indlægaf MDA » lør 7. maj 2011 12:53

Hos Willy men man skal hvis have lidt tolmodighed - Men skulle eftersigende være dygtig nok, dog ingen egen erfaring med hans arbejde.
♫♫♫ Guide til upload af billeder ♫♫♫
God tone og opførsel er ikke en regel, men en selvfølge :-)
Billede
Brugeravatar
MDA
Admin
 
Indlæg: 3366
Tilmeldt: 08 apr 2010
Geografisk sted: Støvring
Lokalitet: Nordjylland

Re: Rør mekker?

Indlægaf rørglad » fre 10. jun 2011 19:19

Hvis fejlen "lever" endnu, så prøv at bytte rørene i H og V kanal. Hvis der fortsat er brum i samme kanal, er det ikke en rørfejl. Omvendt, hvis ....så er det!
rørglad
 
Indlæg: 454
Tilmeldt: 07 feb 2011
Lokalitet: 8800 Viborg

Re: Rør mekker?

Indlægaf r-l-b » fre 10. jun 2011 22:39

Jeg kan kun sige at man bør holde sig fra Willy - uanset om han er nok så flink

Jeg har i andre tråde i andre fora beskrevet hvor langt ude hans mangel på rettidig omhu er

Så - hvis du har nerver til at betale manden en masse penge, vente flere år få så at få dine ting retur med duelort på uden at der er lavet en skid ved det så er Willy manden at gå til
Garrard 301 SME 3012 Denon 103 EAR 549 Tannoy DC 12" i duelundhorn Lockwood Major m. 15" Tannoy Monitor Gold Rogers L3s/5a Lenco L70 Denon 102 Leak Varislope III Leak TL 25 Plus - Revox - Sony PS-X50
Brugeravatar
r-l-b
 
Indlæg: 1376
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Humlebæk

Re: Rør mekker?

Indlægaf Gottschalck » fre 10. jun 2011 23:08

Du kan da spørge Tubemania herinde - måske han har et godt råd eller to.

Jeg havde forøvrigt for en del år siden min Eico rørforstærker inde hos willy til tjek, da jeg var lidt usikker mht. rørforstærkere dengang og fik den hurtigt retur med en regning på 750 kroner.
Han havde - sagde han - skiftet et par kondensatorer og tjekket diverse i forstærkeren. Senere kunne jeg via billeder på nettet konstatere at min forstærker stadig var helt original og at der intet var lavet på den.

Jeg har forøvrigt også en gammel ven, som købte et af willys forstærkersæt - håndbygget til 65000,-

Han var meget utilfreds med sættet, der brummede fælt og det blev hurtigt afhændet med et stor tab desværre.

Ikke de bedste anbefalinger, men andre har sikkert nogen gode.
Jesper
Brugeravatar
Gottschalck
 
Indlæg: 1676
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Ballerup
Lokalitet: Ballerup

Re: Rør mekker?

Indlægaf gekkofinger » man 25. jul 2011 09:51

Jeg takker for svar!...har også fået anbefalet JM-radio på Howitzvej, Topsound anbefaler dem varmt! Men jeg går efter en i Holbæk som er tættere på hvor jeg bor. Har ellers bestilt rør i Tyskland til rimelig pris....
B&W 805 AmplitonTS3500 Micro seiki DQX 1000 accuphase E- 203 Protron AA-1150 Marantz MM500 Akai.....
Brugeravatar
gekkofinger
 
Indlæg: 15
Tilmeldt: 22 apr 2011
Geografisk sted: Vestsjælland

Re: Rør mekker?

Indlægaf Ehapa » fre 5. aug 2011 19:45

JM har jeg dårlige erfaringer med, de er nok gode til transistor grej, prøvet dem en gang dårlig service. Willy kikkede
på min Telewatt dagen efter jeg sendte ham en mail, men jeg tror det skal være sjældne rør ting hvis det skal hurtigt igennem, ellers kan det tage måneder måske år :'( , der er desværre ikke så mange her på øen der kan/gider reparere det gamle grej.
Ehapa
 
Indlæg: 869
Tilmeldt: 26 maj 2010
Lokalitet: Frederiksberg

Re: Rør mekker?

Indlægaf Tube mania » lør 6. aug 2011 10:29

Det er åbenbart svært at finde nogen på Sjælland som fixer den slags...du må tage på et lille ferie-trip til hoved-landet...så ordner jeg det ambulant på et par timer...samtidig kan den også lige få en gang fransk vask og strygning. :Skor:

BTW...jeg kender godt mærket...har haft med dem at gøre før....det er MEGET fine forstærkere...
Senest rettet af Tube mania lør 6. aug 2011 10:34, rettet i alt 1 gang.
Luxman SQ38-DUAL CS5000-McIntosh- AMT1 -Altec Lansing model 19- Rectiliniar High Boy-Arena HT25

If your amp not damp turn the volume up a bit more..



.
Brugeravatar
Tube mania
 
Indlæg: 1686
Tilmeldt: 12 maj 2010
Geografisk sted: Øst Jylland
Lokalitet: Horsens området


Tilbage til Vintage rør-grej



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 20 gæster