Luxman cl-34 strømforsyningen

Rør i alle afskygninger

Luxman cl-34 strømforsyningen

Indlægaf Louis » ons 4. jan 2017 11:50

Jeg er løbet ind i et lidt spøjst problem.

Jeg købte for et lille års tid siden en Luxman cl-34 - Den er jeg egentligt rigtig glad for. Jeg kan godt lide lyden og den passer rigtig godt til mit behov. Den jeg købte havde strømforsyningen bygget ud i en lille kasse for sig med lidt bedre køling osv. Det har jeg det lidt ambivalent med. Det er jo kønnere når det sidder inden i kabinettet. Men jeg kan også godt se at den originalt ser meget klemt ud og der unægteligt må være gået et par stykker tabt pga. det.
Sår jeg har beholdt den ude i den lille sorte kasse for sig.

Men Men Men, i slutningen af november skule jeg lige lave en hurtig handel og køber kom hjem forbi mig, og vi kom til at snakke - Han kendte en der kunne lave flotte trækabinetter, så han kom hjem forbi ugen efter og to mål på min cl-34 for at lave et fint kabinet dertil. Dejligt!

Nu er jeg så kommet til at tænke på at den eksterne strømsygning jo slet ikke kan komme igennem det kabinet :lol: :roll: - Så hvad gør jeg nu.

Jeg ser selv tre løsninger.

1. Jeg får sat strømforsyningen tilbage i selve forstærkeren. Det er den originale der bare er flyttet ud i ekstern kasse.
2. Jeg får lavet en nye kasse mindre i højden så den kan gå igennem.
3. Jeg får lavet et stik så den kan tages fra og sættes til - Men der er 17 kabler der løber ud, kan det overhovedet lade sig gøre?

Her er et billeder af originalen (ikke min)
Billede

Her det eneste billede jeg lige har - men man har fornemmelsen af den sorte kasse ved siden af cl-34
Billede
Senest rettet af Louis ons 4. jan 2017 12:17, rettet i alt 1 gang.
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis
 
Indlæg: 2743
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Hørning

Re: Luxman cl-35 sstrømforsyningen

Indlægaf Sorenki » ons 4. jan 2017 12:04

Jeg ville forsøge at få strømforsyningen ind i kassen - den burde altså ikke give problemer når den sidder i apparatet. og gør den det, er der andre ting jeg ville løse end bare at lodde den ud.
Så i min optik er første step at finde ud af hvordan man får strømforsyningen tilbage i apparatet.
Kan du tage et billede af din, med det tomme hul til strømforsyningen og så tage et billede af den eksterne strømforsyningen i den sorte kasse?

Vi må jo forsikre os om, at der ikke er lavet andre mods, der gør en tilbage-operation besværlig.
"I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy" - Tom Waits
Luxman, Marantz, Pioneer and JBL, SME og Ortofon + det løse...

http://auditur.dk
Accuphase 50 års Jubilæum: https://auditur.dk/accuphase-the-very-early-history/
Brugeravatar
Sorenki
Tidligere Santashooter
 
Indlæg: 2045
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Frederiksberg

Re: Luxman cl-35 sstrømforsyningen

Indlægaf Louis » ons 4. jan 2017 12:25

santashooter skrev:Jeg ville forsøge at få strømforsyningen ind i kassen - den burde altså ikke give problemer når den sidder i apparatet. og gør den det, er der andre ting jeg ville løse end bare at lodde den ud.
Så i min optik er første step at finde ud af hvordan man får strømforsyningen tilbage i apparatet.
Kan du tage et billede af din, med det tomme hul til strømforsyningen og så tage et billede af den eksterne strømforsyningen i den sorte kasse?

Vi må jo forsikre os om, at der ikke er lavet andre mods, der gør en tilbage-operation besværlig.


Det gør jeg lige snarest - men jeg er næsten 100 % på at den bare er flyttet ud. Kablerne er naturligvis forlængede.

Gad vide om jeg selv kan flytte det. Hvis jeg kan holde styr på ledningerne :!: :?

Jeg tager lige et billede idag eller i morgen.
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis
 
Indlæg: 2743
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Hørning

Re: Luxman cl-34 strømforsyningen

Indlægaf Sorenki » ons 4. jan 2017 12:27

Det afhænger jo af flere ting:
1. er kablerne farvet så det giver mening hvor de skal hen?
2. er service-manualen nogen hjælp?
3. er det billeder tilgængelige der kan hjælpe?

hvem ved, måske når man åbner og kigger, giver det sig selv? ;)

Men det er sku træls at skille det hele ad, for at finde at lyttebanken er blevet udvidet så den ikke længere passer i kabinettet. :oops:

slow and steady is the key 8)
"I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy" - Tom Waits
Luxman, Marantz, Pioneer and JBL, SME og Ortofon + det løse...

http://auditur.dk
Accuphase 50 års Jubilæum: https://auditur.dk/accuphase-the-very-early-history/
Brugeravatar
Sorenki
Tidligere Santashooter
 
Indlæg: 2045
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Frederiksberg


Tilbage til Vintage rør-grej



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 31 gæster