Jennen Electronics JS-30

Rør i alle afskygninger

Jennen Electronics JS-30

Indlægaf Gottschalck » lør 28. jan 2017 19:09

Ankommet her idag og købt af anden bruger her på sitet.
Oplysninger eller info modtages med kyshånd. Flere billeder og info senere.
Jesper
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Brugeravatar
Gottschalck
 
Indlæg: 1676
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Ballerup
Lokalitet: Ballerup

Re: Jennen Electronics JS-30

Indlægaf Gottschalck » lør 28. jan 2017 20:19

Af med låget!

2 styk kinesiske ECC-83 , det ene sygt. 4 styk Ultron ECL-82. De må være (originale???) Belgiske, eller østtyske efter, hvad jeg læser på nettet. 1 styk Ultron EZ-81. Det må være et ensretterrør. forstærkeren spillede noget lavt og det hjalp med nye ECC-83 rør. Først et par Telefunken, hvilket gav en noget lys og klemt gengivelse. Nu et sæt Philips MC-6 typer hvilket er langt bedre. Spiller dejligt nu. Der er fusket en del i den. Billeder følger.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Brugeravatar
Gottschalck
 
Indlæg: 1676
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Ballerup
Lokalitet: Ballerup

Re: Jennen Electronics JS-30

Indlægaf møffe » lør 28. jan 2017 22:37

Den kunne nok godt tænke sig et nyt ensretter rør, som en god start.
møffe's spøgelse....
Brugeravatar
møffe
Udelukket fra forummet
 
Indlæg: 306
Tilmeldt: 09 dec 2016
Geografisk sted: I udkanten af Danmark
Lokalitet: Nysted

Re: Jennen Electronics JS-30

Indlægaf tctla » lør 28. jan 2017 22:58

Gottschalck skrev:4 styk Ultron ECL-82. De må være (originale???) Belgiske, eller østtyske efter, hvad jeg læser på nettet.

Ultron, er det ikke et vesttysk handelsfirmas markedsførings-navn for lidt-af-hvert, der blev til overs efter første kvalitets-test på rør-fabrikkerne ?
Eller er det bare en and ?
Jeg kan dårligt forestille mig, at en virksomhed vil have anvendt dem i deres forstærker-produktion som første-valg af "fabrikat".

EDIT, Tilføjelse: Jeg synes, det snarere er en japansk forstærker, der er markedsført af en hollandsk importør.
Hvis modstandene er grå-grønne og blokkondensatorerne er beklædt med grå plast, er der ikke megen tvivl.
Så står du med et hastearbejde på hånden.
Overførings-kondensatorerne til styregitrene på udgangs-pentoderne SKAL SKIFTES !!!
Trio/Kenwood ku' godt ha' lavet den, og så ville de originale 6BM8 rør nok have været af fabrikat Panasonic/Matsushita eller Toshiba.
Expectations are dynamically adjusted iaw experience.
tctla
Branchemedlem
 
Indlæg: 1359
Tilmeldt: 04 nov 2015
Geografisk sted: Denmark
Lokalitet: Aars

Re: Jennen Electronics JS-30

Indlægaf Gottschalck » lør 28. jan 2017 23:51

Jo som udgangspunkt var det vist Trio/Kenwood, der leverede dem, lidt som Dynaco, man kunne samle selv eller købe færdigt. Der er skiftet ret meget ud fra, hvad jeg kan se, men der sidder stadig en del, som er mærket Suzuki, sikkert japansk. Størst anke er nok at det meste af det skiftede elektronik sidder løst så der skal strammes spændes og limes. Modstandene, mange skiftet, ser små ud, så jeg skifter nok nogle af dem med bedre typer, som kan klare lidt mere effekt. Den har nu spillet i 5 timer og er fuldstændig tavs og fri for brum af nogen art. Det tolker jeg som et godt tegn. Den spiller ret godt, med et rigtig fint perspektiv, let og luftigt, selv om der ikke er den store effekt at tage af. 10 watt max. Om ensretterrøret skal skiftet ved jeg ikke, men det kører da. Udgangsrør har jeg masser af så de Ultron må stå for prøve. Billederne er ikke de bedste på en ipad om aftenen.
Hilsen Jesper
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Brugeravatar
Gottschalck
 
Indlæg: 1676
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Ballerup
Lokalitet: Ballerup

Re: Jennen Electronics JS-30

Indlægaf tctla » søn 29. jan 2017 00:20

Nu kan man da se, den er japansk af oprindelse.
Kig lige på denne Trio manual.
Den smager da lidt af fugl :thumbsup:
Bemærk: DC-glød på forforstærker-rørene og NOGET af en måde at Bias'e udgangs-rørene på !!

Iøvrigt bør alle de grå kondensatorer skiftes imho.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Expectations are dynamically adjusted iaw experience.
tctla
Branchemedlem
 
Indlæg: 1359
Tilmeldt: 04 nov 2015
Geografisk sted: Denmark
Lokalitet: Aars

Re: Jennen Electronics JS-30

Indlægaf Torben » søn 29. jan 2017 03:16

Hej Jesper!
jensen jorde sig stor på de der juke bokse der stod i alle værtshuse osv. tidligere - de lavede nogel solide forstærkere til de der juke bokse!
Med hilsen Torben
Torben
Udelukket fra forummet
 
Indlæg: 455
Tilmeldt: 23 feb 2013
Lokalitet: Allerød

Re: Jennen Electronics JS-30

Indlægaf tctla » søn 29. jan 2017 15:30

Torben skrev:Hej Jesper!
jensen jorde sig stor på de der juke bokse der stod i alle værtshuse osv. tidligere - de lavede nogel solide forstærkere til de der juke bokse!
Med hilsen Torben


Sikkert rigtigt, men ikke videre vedkommende her.
Tjek lige fabrikatet på forstærkeren i denne tråd en ekstra gang :thumbsup:
...og det faktum, at den er japansk.
Expectations are dynamically adjusted iaw experience.
tctla
Branchemedlem
 
Indlæg: 1359
Tilmeldt: 04 nov 2015
Geografisk sted: Denmark
Lokalitet: Aars

Re: Jennen Electronics JS-30

Indlægaf mcs_5 » ons 1. mar 2017 16:26

tctla skrev:Iøvrigt bør alle de grå kondensatorer skiftes imho.

Helt enig! Jeg testede nogle stykker af dem der sad i min Sansui receiver (også Suzuki). Det droppede jeg hurtigt - de var blevet til modstande alle sammen...

tctla skrev:Ultron, er det ikke et vesttysk handelsfirmas markedsførings-navn for lidt-af-hvert, der blev til overs efter første kvalitets-test på rør-fabrikkerne ?
Eller er det bare en and ?

Det med at det er 2. sorteringsrør er vist en and. De købte bare rør hvor de var billigst, og forsynede dem med deres eget logo. Ligesom så mange andre reservedelsfirmaer i Europa og USA. Så Ultron kan både være glimrende rør, og knap så gode...

Mikkel
Brugeravatar
mcs_5
Branchemedlem
 
Indlæg: 2254
Tilmeldt: 29 apr 2010
Geografisk sted: Sønderjylland
Lokalitet: Haderslev


Tilbage til Vintage rør-grej



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 29 gæster