Yamaha CR-3020 renovering

Om alt det, der på amerikansk hedder ”Solid State”

Yamaha CR-3020 renovering

Indlægaf Elway » lør 16. mar 2024 14:06

Så gik en blæsende formiddag med Aalborg-Viborg t/r og en god snak med Lars/Nillerviborg, der har haft min "Bred Ymer (& Knæhøj Karse)" til renovering.

Samtidigt også en lektion i at servicehistorik på brugt grej kan være vanskeligt at fastlå uden fakturaer mm. Og at der kan ligge "spændende" udfordringer under motorhjelmen. Jeg købte Yamaha'en for ca 1 år siden, fra en sælger der påstod at den var efterset ca 1,5år tidligere - altså i alt ca 2,5år tilbage. "Uden regning" forstås....

Det er muligt, men Sound2Vision fandt en undervejs en fejl, der så ud til at have brændt en udgang mere end en gang. Det er en kompliceret sag at arbejde på, så tone-kontrol boardet og FM-delen blev sprunget over i denne omgang.

Det blev alligevel en større tur - høsten kan ses på foto. Men det kunne bestemt også høres nu hvor den står og spiller. Ingen antydning af brum, samlet set (hørt?) renere lydbillede (bilder jeg mig ind) og lidt på optikken også med diverse pærer skiftet.

Men det er en sjælden, eftertragtet og absolut vellydende sag, som jeg forventer at spille på i mange år - så den skal bare holdes i god stand.....

Lykke-lørdag! - der spilles nu på Rega P6, Yamaha CR-3020 og B&W DM4 resten af dagen :-)
http://www.thevintageknob.org/yamaha-CR-3020.html

Yamaha CR-3020 post-reno.png
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Senest rettet af Elway lør 16. mar 2024 15:52, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Elway
 
Indlæg: 761
Tilmeldt: 06 nov 2010
Geografisk sted: Strandkantsdanmark - Nordjylland
Lokalitet: Aalborg

Re: Yamaha CR-3020 renovering

Indlægaf kbekke » lør 16. mar 2024 14:46

En ordentlig krabat :cool1:
Ornithology
Brugeravatar
kbekke
 
Indlæg: 1345
Tilmeldt: 27 jul 2011
Lokalitet: Vejle

Re: Yamaha CR-3020 renovering

Indlægaf Elway » lør 16. mar 2024 15:37

kbekke skrev:En ordentlig krabat :cool1:

Ja, den er pænt træls at bære rundt på. Men lyden kommer jo ikke af ingenting…
Brugeravatar
Elway
 
Indlæg: 761
Tilmeldt: 06 nov 2010
Geografisk sted: Strandkantsdanmark - Nordjylland
Lokalitet: Aalborg

Re: Yamaha CR-3020 renovering

Indlægaf MAJ » lør 16. mar 2024 15:39

Jeg elsker knapperne på de Yamaha’er, især vippekontakterne :OLO:
Mit første møde med “rigtig” hifi, var den mindste receiver :lol: købt brugt hos Expert og jeg har været vild med designet og knapperne siden…
Vh Poul

les realisations de
L’AUDIOPHILE
MAJ
Tidligere P. M. Hedegaard
 
Indlæg: 255
Tilmeldt: 06 nov 2015
Geografisk sted: Thy
Lokalitet: Hassing

Re: Yamaha CR-3020 renovering

Indlægaf Captain Phoenix » lør 16. mar 2024 20:08

Elway skrev:... der spilles nu på Rega P6, Yamaha CR-3020 og B&W DM4 resten af dagen :-)

Så har du da kræfter nok til de ikke-så-effektstærke DM-4'ere - som leverer en rigtig dejlig lyd navnlig ved (akustisk) musik med mindre besætninger.
Receiveren har jo den "frække" feature, at det højre effektmeter skifter til FM signalstyrke-meter når man berører tuning-knappen. De har utvivlsomt hygget sig med det i Yamaha's udviklingsafdeling :lol:
Claus
Følg med på min YouTube-kanal om plader og musik her
Hjernekassen på P1 om hifi
Brugeravatar
Captain Phoenix
 
Indlæg: 2594
Tilmeldt: 07 jun 2010
Geografisk sted: København
Lokalitet: 2500 Valby

Re: Yamaha CR-3020 renovering

Indlægaf Elway » søn 17. mar 2024 10:45

Captain Phoenix skrev:
Elway skrev:... der spilles nu på Rega P6, Yamaha CR-3020 og B&W DM4 resten af dagen :-)

Så har du da kræfter nok til de ikke-så-effektstærke DM-4'ere - som leverer en rigtig dejlig lyd navnlig ved (akustisk) musik med mindre besætninger.
Receiveren har jo den "frække" feature, at det højre effektmeter skifter til FM signalstyrke-meter når man berører tuning-knappen. De har utvivlsomt hygget sig med det i Yamaha's udviklingsafdeling :lol:


Ja, der er lir nok i den Yamaha :lol:
Det blev til lidt blandede vinyler. "Chet"/Chet Baker, "Harvest Moon"/Neil Young, "Det var en torsdag aften"/Kim Larsen og Kjukken, "Another Time, Another Place"/Jennifer Warnes, "LA Woman"/Doors og "Live at Jazzland"/Hans Theessink. Ikke en helt dum lørdag eftermiddag.....
Brugeravatar
Elway
 
Indlæg: 761
Tilmeldt: 06 nov 2010
Geografisk sted: Strandkantsdanmark - Nordjylland
Lokalitet: Aalborg


Tilbage til Vintage transistor-udstyr



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Majestic-12 [Bot] og 50 gæster