Luxman L 120 a

Om alt det, der på amerikansk hedder ”Solid State”

Luxman L 120 a

Indlægaf mick » ons 26. jun 2013 16:17

Købte lige sådan en model igår aftes 98% mint,næsten intet støv indvendigt og med alle lys intakt..
Da den stod og varmede op,kom der en lille røgsky omkring power relæet,Ærgeligt.. Men der intet der ser brændt ud...Gad vide om den er værd at reppe,og hvordan er lyden på sådan en karl ...
mick
 
Indlæg: 65
Tilmeldt: 27 okt 2010
Lokalitet: Cph.

Re: Luxman L 120 a

Indlægaf Nillerviborg » ons 26. jun 2013 21:19

Den er kraftig - Rigtig firser-Kraftig - men ikke sådan voldsomt musikalsk-agtigt.

De har tendenser til løse forbindelser
Det er set af hovelytterne er "blevet for gamle"
Så vidt jeg husker er det noget ejendommeligt med en printplade skruet på unden som skjold over lytterne - Mener at huske at den tjener som stelforbindelse, og skal være der ( Og giver løse forbindelser i skruerne, kan med fordel "forstærkes" med en loddet ledning.
Jeg har selv haft nogen stykker af dem, brugt til "halv-prof" i gamle dage ( Først halvfemserne ).
I Midtjylland er prisen på sådan et fix ikke noget vi taler med store bogstaver om ... - Men hvordan det ser ud i det østlige udkantsdanmark skal jeg ikke kunne sige...

/ Lars
>>> ADVARSEL - BRANCHEMEDLEM <<< https://www.facebook.com/s2v.dk

Autoriseret servicepartner for Mark Levinson, Krell , m.fl. !!!

If it Work's - Don't Fuck With It... --> If it Fuck's - Let US Work With It...!!
Nillerviborg
Branchemedlem
 
Indlæg: 598
Tilmeldt: 16 maj 2011
Geografisk sted: Rødding v. Viborg

Re: Luxman L 120 a

Indlægaf cdp » ons 26. jun 2013 21:20

Hej...
Jeg har haft en L 430 i mine unge dage - som ifølge sælger skulle lyde bedre end L 120a. Om det var tilfældet, har jeg aldrig efterprøvet.. Men L 120a er da en flot og kraftig forstærker, så gi den chancen hvis du føler for det.
Lyden er en smagssag - og der er også delte meninger om duo beta kredsløbet...

Der er en kommentar omkring lyden her ...

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=41383
Mvh. Carsten
cdp
 
Indlæg: 1679
Tilmeldt: 27 sep 2011
Lokalitet: midtfyn


Tilbage til Vintage transistor-udstyr



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Majestic-12 [Bot] og 84 gæster