Luxman L100

Om alt det, der på amerikansk hedder ”Solid State”

Re: Luxman L100

Indlægaf smitty » fre 1. nov 2013 18:45

MDA skrev:Der super mange kyndige og hjælpsomme brugere her inde, den skal med garanti nok komme op på dupperne igen.

Dyre lærepenge? der har de fleste af os hvis været, på den ene eller anden måde :lol:

Ehapa skrev:Det er en dejlig forstærker...så held og lykke herfra-

Absolut, den er lækker, har fortrudt jeg solgte min :'(


+1

Jeg havde også en på et tidspunkt, som jeg solgte - købt fra dette forum.... øv - tænker på den ofte - den var i mint, hvor dum kan man være:

Luxman2.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Brugeravatar
smitty
 
Indlæg: 63
Tilmeldt: 29 jun 2012
Lokalitet: Brønshøj

Re: Luxman L100

Indlægaf LektorBlomme » lør 2. nov 2013 23:58

Det er mig der er den heldige "vinder" ;)
Med det samme jeg får den hjem vil jeg få en kyndig til at give en diagnose. Måske skulle jeg prøve ham Analogbo.
Jeg er noget spændt på at se hvad jeg får
Lenco L75 + Dl103
JBL L40a
LektorBlomme
 
Indlæg: 183
Tilmeldt: 07 sep 2010
Geografisk sted: Nordvest
Lokalitet: København

Re: Luxman L100

Indlægaf LektorBlomme » man 11. nov 2013 17:41

Så fik jeg den dyre dame hjem, og nu skal den bare afsted til mekanikeren så den kan komme til at synge.

Men, den er godt nok grim. Hvis den kommer til at spille som den skal, kunne jeg godt tænke mig at få den i kosmetisk bedre stand. Der er en del hak og ridser på fronten, men det er der nok ikke så meget at gøre ved, men hvis man kan finde nye drejeknapper til den, vil det hjælpe en del. Er der nogen der ved om det kan lade sig gøre, eller skal man være heldig at finde dele på Ebay?

Trækabinettet burde til gengæld være til at få lavet pænt igen med en gang nyt finer, Er der nogen kyndige i træ, der kan fortælle hvilken sort det er? måske rosentræ eller palisander?

Mvh Jens
Lenco L75 + Dl103
JBL L40a
LektorBlomme
 
Indlæg: 183
Tilmeldt: 07 sep 2010
Geografisk sted: Nordvest
Lokalitet: København

Re: Luxman L100

Indlægaf Ehapa » man 11. nov 2013 20:45

Er det ikke amerikansk valnød finer.
Ehapa
 
Indlæg: 874
Tilmeldt: 26 maj 2010
Lokalitet: Frederiksberg

Re: Luxman L100

Indlægaf Tonni » man 11. nov 2013 21:28

For mig ligner det palisanderfiner. Men er ikke helt sikker. Åretegningen er dog ret sammenlignelig med et palisanderbord jeg har stående. Og ligeså er farven...
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni
 
Indlæg: 4807
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Re: Luxman L100

Indlægaf jan_stevns » man 11. nov 2013 21:46

På amerikansk hedder den træsort Rosewood ~ Palisander
jan_stevns
 

Re: Luxman L100

Indlægaf LektorBlomme » man 11. nov 2013 23:44

Tak Jan, så blev jeg det klogere, og det gir god mening da jeg har set flere Luxman modeller beskrevet som havende rosewood kabinet
Lenco L75 + Dl103
JBL L40a
LektorBlomme
 
Indlæg: 183
Tilmeldt: 07 sep 2010
Geografisk sted: Nordvest
Lokalitet: København

Re: Luxman L100

Indlægaf LektorBlomme » fre 6. dec 2013 10:54

Så er den oppe at køre! Den var lige forbi AnalogBo, der fik rettet de værste fejl, og under kyndig vejledning fik jeg selv sat de sidste stumper i.
Den spiller uden problemer, og i går fik jeg sat min pladespiller til, og det lyder også meget lovende.
Jeg er umiddelbart meget begejstret for lyden, selvom jeg ikke forventede det store i forhold til Accuphasen, men hvilken dynamik og musikalitet! Det lyder bare godt! Nu skal der bare lyttes noget mere :-)
Lenco L75 + Dl103
JBL L40a
LektorBlomme
 
Indlæg: 183
Tilmeldt: 07 sep 2010
Geografisk sted: Nordvest
Lokalitet: København

Re: Luxman L100

Indlægaf msg1979 » tors 12. dec 2013 22:03

LektorBlomme skrev:
Trækabinettet burde til gengæld være til at få lavet pænt igen med en gang nyt finer, Er der nogen kyndige i træ, der kan fortælle hvilken sort det er? måske rosentræ eller palisander?

Mvh Jens



Jeg tror desværre du bliver skuffet med trækabinettet.. Selve fineren er ikke træ, men noget plastik agtigt noget der er sat på noget krydsfinér..Det ligner uhyggelig meget, og jeg nægtede at tro på at det ikke var træ, men jeg fandt ud af det på mine 2 l-58´ere og ene L-100 da jeg ville slibe på det.. heldigvis brugte jeg finkorn 800, så det ikke kunne ses... Prøvede med noget salmiak spiritus og vand for at trække olie/maling ud af træet.. Det havde ingen virkning..Ringede til en kyndig luxman samler som kunne bekræfte mine anelser..
Jeg ved der er enkelte kabinetter derude i rigtig træ, men det er sjældne som den kyndige sagde!

Jeg solgte min til en kammerat. den blev fuldstændig hovedrenoveret indvendig inden.. Den stod i tæt på mint.. Den sælger han muligvis inden så længe...Mon ikke den bliver sat til en 4-5k?
msg1979
 
Indlæg: 126
Tilmeldt: 30 jan 2012
Lokalitet: Odense

Re: Luxman L100

Indlægaf Klausen » tirs 17. dec 2013 18:32

Hvis du vil ofre noget finer på dit kabinett, kan du jo høre hvad http://www.brabrand-finer.dk/ skal ha' for såden en omgang, hvis der ikke lige findes en tilsvarende på djævleøen.
Brugeravatar
Klausen
 
Indlæg: 922
Tilmeldt: 14 nov 2012
Geografisk sted: Roslev
Lokalitet: Skive

Re: Luxman L100

Indlægaf cdp » tirs 17. dec 2013 20:46

Et lille fif :ide: : hvis ellers krydsfineren under folien er pæn og uden huller, kan den bejdses så farve og spil nærmer sig en rigtig finer. meeen - prøv det hellere af på et løst stykke først. Det er ærgerligt at stå med et ødelagt kabinet, hvis resultatet er utilfredsstillende. Østenkrydsfiner synes jeg er bedst pga. farven og kvaliteten og fordi yderfineren er en art mahogni, 1-2 gange bejdse i palisander (rosewood) og afsluttende lakeringer med mellemslibninger. Pas på for høj glans, da det afslører alle ujævnheder. Nogle ville måske polere og give olie til sidst, som kronen på værket.. og husk - det tager lidt tid samlet, men glæde hver gang du ser på det..

Venlig Hilsen
Mvh. Carsten
cdp
 
Indlæg: 1679
Tilmeldt: 27 sep 2011
Lokalitet: midtfyn

Re: Luxman L100

Indlægaf r-l-b » tirs 17. dec 2013 22:37

mine l58a og t50a var træfiner på en x-finer plade - jeg har set en del l58aere men aldrig en med vinylfinér
Garrard 301 SME 3012 Denon 103 EAR 549 Tannoy DC 12" i duelundhorn Lockwood Major m. 15" Tannoy Monitor Gold Rogers L3s/5a Lenco L70 Denon 102 Leak Varislope III Leak TL 25 Plus - Revox - Sony PS-X50
Brugeravatar
r-l-b
 
Indlæg: 1376
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Humlebæk

Re: Luxman L100

Indlægaf msg1979 » tirs 17. dec 2013 23:10

De to l58 jeg havde og de to tilhørende t50a jeg havde var ikke vinyl, men noget plastik / kunstigt agtig noget Jeg var sikker på det var finér så godt var det lavet. Indtil jeg sleb i det!
Fik bekræftet med salmiak spiritus og vand...

Jeg har kun set 3 luxman i ægte finer (1 integreret og en for + eff) fra start halvfjerdserneer. Husker ikke modelnumrene i hovedet....Jeg har haft en del luxman igennem de sidste 10 år, så jeg har nok været uheldig. Vi taler 20+ forstærkere fra 70´erne.. Da jeg fik mine 58´ere og 50´ere var jeg som sagt sikker på det var finer, da jeg troede jeg havde set alt hvad der var af ikke finér.. Det havde jeg så ikke...
msg1979
 
Indlæg: 126
Tilmeldt: 30 jan 2012
Lokalitet: Odense

Re: Luxman L100

Indlægaf LektorBlomme » ons 18. dec 2013 21:47

Tak for gode fif
Mine kabinetter er desværre med huller og andet grimt, så jeg slipper ikke for at komme et nyt lag et-eller-andet på. Når jeg alligevel skal i gang, så vil da gerne gøre det pænt, men har ikke helt lagt mig fast på hvilken fremgangsmåde jeg vælger...
Lenco L75 + Dl103
JBL L40a
LektorBlomme
 
Indlæg: 183
Tilmeldt: 07 sep 2010
Geografisk sted: Nordvest
Lokalitet: København

Re: Luxman L100

Indlægaf Captain Phoenix » ons 18. dec 2013 22:31

LektorBlomme skrev:Tak for gode fif
Mine kabinetter er desværre med huller og andet grimt, så jeg slipper ikke for at komme et nyt lag et-eller-andet på. Når jeg alligevel skal i gang, så vil da gerne gøre det pænt, men har ikke helt lagt mig fast på hvilken fremgangsmåde jeg vælger...


Jeg havde samme problem (måske mindre slemt) med en Luxman R-1500, som fik nyt folie fra Bauhaus.
Det er meget, meget tæt på det originale.
Se mere her:
viewtopic.php?f=556&t=1494&hilit=monster&start=30#p13430
Claus
Følg med på min YouTube-kanal om plader og musik her
Hjernekassen på P1 om hifi
Brugeravatar
Captain Phoenix
 
Indlæg: 2594
Tilmeldt: 07 jun 2010
Geografisk sted: København
Lokalitet: 2500 Valby

ForegåendeNæste

Tilbage til Vintage transistor-udstyr



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 103 gæster