Akut hjælp Beomaster 3000-2

Om alt det, der på amerikansk hedder ”Solid State”

Akut hjælp Beomaster 3000-2

Indlægaf mickr » tirs 7. jan 2014 03:57

Ok drenge, nu har jeg sgu akut brug for hjælp her:

Jeg har samlet et rigtig fint "Danish Design-anlæg" til en lille udlandsdanskers børneværelse (har været oppe i diverse tråde - undskyld at jeg bliver ved). Vi har med at gøre en Beomaster 3000-2, en matchende Beogram 3000 samt et par Beovox S25. Det har spillet forbavsende godt i min stue, og var nu endelig klar til at faderen kunne afhente det i en lejet bil. Jeg har finpudset og poleret og gjort ved, for at det kunne overdrages i god ro og orden, og hold nu kæft hvor er det altså smukke sager!

Som en sidste ting, inden afhentning, omstillede jeg lige Beomasteren til 240 V. (som jeg formoder, de også er overgået til i Tyskland?) Det valgte jeg så at gøre (dumt) mens den var tændt, hvilket resulterede i at sikringerne sprang, idet man for at skifte, skal passere 220-110-240-130. Ikke særlig smart, men sådan er der så meget som Jacob Jensen ikke lige havde helt greb om. Jeg siger det bare.

Heldigvis havde jeg friske sikringer fra en donor. Vi satte det hele til, og det spiller altså fedt. Dog undrede det mig, at jeg skulle skrue ret højt op for at få det sædvanlige "hul igennem". Burde en forstærker/receiver ikke levere kraftigere udgangssignal, når den omstilles fra 220- til 240 Volt? Vores oplevelse var, at det sådan set lød helt rigtigt og fint, men at der ikke rigtig kom det signal igennem, som der skulle. Dette bekræftedes da vi lige ville høre noget radio. Her var signalet nemlig meget kraftigere. Hvad sker der lige?

Status lige nu: Min ven er gået i seng, og har en lang køretur foran sig i morgen. Receiveren står i det rum, han sover i, så jeg kan ikke teste noget.

Any ideas på min sengekant?
Brugeravatar
mickr
 
Indlæg: 390
Tilmeldt: 01 feb 2012
Lokalitet: Århus

Re: Akut hjælp Beomaster 3000-2

Indlægaf Fredmarantz » tirs 7. jan 2014 09:34

lige kort her fra arbejde:

Nej ved omstilling fra 220V til 240V går effekten en lille smule ned. dog næppe hørbart.


Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7442
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: Akut hjælp Beomaster 3000-2

Indlægaf acj1980 » tirs 7. jan 2014 18:26

Og jacob jensen stod også kun for designet, ikke elektronikken, men du kan ha kommet til at smadre noget i den ved omskiftningen, der er ikke mange apparater der tåler den dobbelte spænding!! En dyr lærestreg
acj1980
 

Re: Akut hjælp Beomaster 3000-2

Indlægaf MDA » tirs 7. jan 2014 18:52

acj1980 skrev:En dyr lærestreg
Kunne nemt være værre :p
♫♫♫ Guide til upload af billeder ♫♫♫
God tone og opførsel er ikke en regel, men en selvfølge :-)
Billede
Brugeravatar
MDA
Admin
 
Indlæg: 3370
Tilmeldt: 08 apr 2010
Geografisk sted: Støvring
Lokalitet: Nordjylland

Re: Akut hjælp Beomaster 3000-2

Indlægaf kbekke » tirs 7. jan 2014 19:50

mickr skrev:
Any ideas på min sengekant?


Ja, stikket UD af kontakten næste gang du går i "service-mode". Vi vil gerne beholde dig lidt endnu! :?
Ornithology
Brugeravatar
kbekke
 
Indlæg: 1345
Tilmeldt: 27 jul 2011
Lokalitet: Vejle

Re: Akut hjælp Beomaster 3000-2

Indlægaf mickr » tirs 7. jan 2014 20:36

Hehe - indrømmet, den var ikke så smart :)

Imidlertid kan jeg berette at alt er vel nu. Sådan en SP12/10 leverer åbenbart bare ikke særligt meget signal, og jeg tror at den der omstilling altså alligevel var hørbar? Anyways - på undersiden af en Beomaster 3000-2 sider jo 6 små potmetre til at finindstille signalstyrken på tilsluttede lydkilder. Vi skruede lidt op og så kom der hul igennem. :thumbsup:

Anlægget er trygt og godt på vej til Frankfurt. Det har været sjovt at have fingrene i, og her til sidst synes jeg også, det kom til at lyde hæderligt, tonearmen på den der Beogram bliver jeg aldrig venner med, og den får bestemt ikke hjælp af den, indrømmet sindssvagt smukke, tallerken. Nu har jeg foræret min ven en filtmåtte, som han jo så kan lægge på, når ingen kigger.

Tak for hjælpen drenge!

Og nå ja: Det der startede med at skulle ind på et børneværelse, afløser nu det moderne anlæg i stuen dernede. Vel at mærke et anlæg der har kostet hvad man kan købe en lille bil for :QQS:

Nogen her der vil købe et sæt Audiovector S3? De står i min stue nu, og jeg tør ikke sætte dem til. Jeg siger det bare.
Brugeravatar
mickr
 
Indlæg: 390
Tilmeldt: 01 feb 2012
Lokalitet: Århus

Re: Akut hjælp Beomaster 3000-2

Indlægaf his067 » tirs 7. jan 2014 22:57

Hvad skal du have for dem?
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, Ortofon SPU Royal N, (Jubilee) og en masse andre pickupper, NLE17/CT102, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør
 
Indlæg: 3828
Tilmeldt: 09 aug 2010
Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Re: Akut hjælp Beomaster 3000-2

Indlægaf mickr » tirs 7. jan 2014 23:37

De er ikke vintage og upassende i dette forum. Send en mail til michaelrud-snabela-gmail.com
Brugeravatar
mickr
 
Indlæg: 390
Tilmeldt: 01 feb 2012
Lokalitet: Århus


Tilbage til Vintage transistor-udstyr



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 89 gæster