Upgrade, hvad nu?

Om alt det, der på amerikansk hedder ”Solid State”

Re: Upgrade, hvad nu?

Indlægaf LektorBlomme » tirs 21. jan 2014 23:00

Ja, det siger jo lidt om at der er forskellige præferencer, baseret på folks forskellige erfaringer.
Herfra er der vel ikke andet at gøre end at skabe mig noget mere erfaring med forskellige forstærkere, og som Gottschalck fremhæver, så er det jo en del af sporten ;-)
Men jeg siger i hvert fald mange tak for alle jeres input, det har bestemt givet yderligere inspiration :-)

Edit:
I bjergagers link støder jeg på sætningen "NS-1000M's can be played with tubes and fast solid state amps. Slow and sloppy receivers will be exposed" Dette opsummerer egentlig meget godt den sparsomme erfaring jeg selv har, og er mere eller mindre en fællesnævner for de forskellige erfaringer jeg har læst mig til.

Jeg er ikke helt voksen nok til rør, men det skal nok komme en dag! Så jagten går ind på en "hurtig" transistor.
Lenco L75 + Dl103
JBL L40a
LektorBlomme
 
Indlæg: 183
Tilmeldt: 07 sep 2010
Geografisk sted: Nordvest
Lokalitet: København

Re: Upgrade, hvad nu?

Indlægaf Helikon » ons 22. jan 2014 00:50

Hej

Der er jo også Harman Kardon HK 870 fra midt firserne, diskret opbygget (uden IC'er) og med lav negativ tilbagekobling. Den var fra ny i stand til at levere op mod 60A kortvarigt - tykke kabler anbefales..
De havde også en forforstærker der matchede der hed HK 825 med valgbar pick up belastningsimpedans og nogle fine tonekontroller der kunne bypasses hvis man ønskede. En af mine gode venner havde sådan et setup med 2 stk. 870'ere til at trække et sæt Dali 18 - der var ikke noget der slaskede der..
De lavede også 665Vxi - den ondeste integrerede forstærker på 2x150 watt der kunne levere strømme som små svejseapparater havde våde drømme om..

Onkyo lavede også nogle kraftige modeller der hed noget med Integra et eller andet og Proton D1200 var også en der kunne noget med WATT

Niels
Mvh Niels
Brugeravatar
Helikon
 
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 03 mar 2011
Lokalitet: Randers

Foregående

Tilbage til Vintage transistor-udstyr



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 118 gæster