vintage forstærker

Om alt det, der på amerikansk hedder ”Solid State”

Re: vintage forstærker

Indlægaf exlærer » lør 27. dec 2014 11:08

Hej Kenneth igen.Godt at du blev tilfreds med den lille ny i familien. Regnede med at det nok ville gå sådan uden at lyder for selvsikker. Der findes forholdsvis billigt udstyr hvor man måle rummets akustisk så det kan komme til at spille mere optimalt. Men prøv som en begyndelse lade der være mere plads fra væggen til dine højttalere. Har i øvrigt haft stor succes med at bruge en billig dvdafspiller fra Fakta(300kr)til cdafspiller. Den lyder utroligt nok bedre end min 900 serie Denon. Håber du finder den ideelle afspiller og et godt nyt år
Senest rettet af exlærer lør 27. dec 2014 11:12, rettet i alt 1 gang.
Mvh
Exlærer, Ribe
exlærer
 
Indlæg: 352
Tilmeldt: 26 jan 2014
Lokalitet: Ribe

Re: vintage forstærker

Indlægaf ksørensen » søn 28. dec 2014 17:44

Jeg har prøvet alle mulige opsætninger uden at den sidder helt i skabet, og når jeg siger alle så er det i virkelighedenn begrænset for hvor meget jeg har kunnet gøre da rummet er rimelig "låst" hvad angår placering af højttalere, jeg havde det samme problem med mine kef, men problemet er ikke større eand at jeg kan leve med det. Jeg må lige prøve en lytte test på dvd kontra ussel cd. men tror nu også den nye dvd er bedst i test. Jeg må ud og kikke efter en flot vinyl fræser så sættet er fuldendt. Godt nytår
ksørensen
 
Indlæg: 17
Tilmeldt: 03 apr 2014
Lokalitet: dronninglund

Re: vintage forstærker

Indlægaf exlærer » søn 28. dec 2014 17:56

Hej igen Kenneth.
Er det rungen? Er nogle frekvenser kraftigere end andre? Ellers kan du komme ud i noget som tæpper på væggen.. Et dårligt lytte rum er også åben til kip. Evt. hør DTU Alternativt har Behringer lavet en billig måle mikrofon med software hvor man kan se hvilke der er kraftige og hvilke der er svage.
Dvdafspillere med normale cder kan lyde bedre.
Har i øvrigt en god Dual cs 5000 pladespiller der skal have ny motor billigt til salg. Må du få et godt nyt år
Mvh
Exlærer, Ribe
exlærer
 
Indlæg: 352
Tilmeldt: 26 jan 2014
Lokalitet: Ribe

Re: vintage forstærker

Indlægaf ksørensen » fre 2. jan 2015 00:27

Rummet har nu en god klang. Men de lavfrekvent bølger "flader" ud hvor man ellers sidder bedst.den allerbedste lytteposition er på et armlæn på sofaen, man sidder dog ikke videre behageligt
ksørensen
 
Indlæg: 17
Tilmeldt: 03 apr 2014
Lokalitet: dronninglund

Re: vintage forstærker

Indlægaf exlærer » fre 2. jan 2015 01:27

Godt nyt år Kenneth. Du må lide for lyden...skal muligvis til Gram i morgen så der spørger jeg lige hvad programmet hedder man kan bruge til at beregne lyden i et rum og hvad det koster. Min svoger har eget studie så han ved det.
Mvh
Exlærer, Ribe
exlærer
 
Indlæg: 352
Tilmeldt: 26 jan 2014
Lokalitet: Ribe

Re: vintage forstærker

Indlægaf ksørensen » tirs 6. jan 2015 11:39

Så blev sansuien også lige rengjort indvendigt. Gammel støv fra 70èrne lugter ikke godt i en varm forstærker :) Og nu vil jeg næsten sværge på at forstærkeren spiller endnu bedre eller om bare jeg har "vænnet" mig til lyden!? Men uha hvor den spiller en ting er sikkert den sansui forlader aldrig min matriklen, så meget vellyd for så få penge. Det var nok nærliggende at tro at jeg havde fasevendt højttalere og de nu er vendt rigtigt efter rengøringmen det var de dog også før. Men jeg er sku lykkelig for den gode parring af sanui og dynaudio :)
ksørensen
 
Indlæg: 17
Tilmeldt: 03 apr 2014
Lokalitet: dronninglund

Re: vintage forstærker

Indlægaf exlærer » tirs 6. jan 2015 14:31

Godt at du endelig blev glad for den. Nu er det jo provinens støv der har forladt den så du har fået en ny vintage.. Har det lidt på samme måde med mine Sansuier . Det er ikke de dyreste men ... hvor de dog spiller godt alle 4. Har haft gode erfaringer med at sætte dem sammen med fuldtone højttalere. Fik du løst rum akustikken?
Mvh
Exlærer, Ribe
exlærer
 
Indlæg: 352
Tilmeldt: 26 jan 2014
Lokalitet: Ribe

Re: vintage forstærker

Indlægaf ksørensen » lør 10. jan 2015 18:33

Ja med hensyn till akustikken, så var jeg jo ret overbevist om at lyden var blevet forbedret efter rengøring, men... vi blev velsignet med en familie forøgelse, og det har haft positiv indvirken på hifi anlæget. Det slog mig pludselig at en vugge var blevet placeret omtrent en meter fra den ene højttaler, og den dermed bryder nogle stående bølger :) De nedre frekvenser er med stor tydelighed bedre fordelt i rummet, og det spiller bare, og der lugter heller ikke længere af 70èr sokker efter rengøringen :)
ksørensen
 
Indlæg: 17
Tilmeldt: 03 apr 2014
Lokalitet: dronninglund

Re: vintage forstærker

Indlægaf exlærer » lør 10. jan 2015 21:04

Hæ hæ ..Tillykke. Så kommer der nok nogle andre hylelyde til fra vuggen
Mvh
Exlærer, Ribe
exlærer
 
Indlæg: 352
Tilmeldt: 26 jan 2014
Lokalitet: Ribe

Foregående

Tilbage til Vintage transistor-udstyr



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Bing [Bot] og 97 gæster