Tandberg 2075

Om alt det, der på amerikansk hedder ”Solid State”

Tandberg 2075

Indlægaf his067 » tors 18. dec 2014 13:29

Jeg har fået sådan en ind i Huset. Den er et vinterproject med lidt vandskader, men med 'fransk vask og strygning' bliver den nok ret flot.
Men, jeg mangler en lille dum stump : inde i drejeknapperne sidder der et lille stykke fjederstål som holder knappen på plads. Er der nogen af jer der ved hvor man kan finde den slags (eller hvad jeg skal google)?

Og så skal der også en lille pære af en slags i skala-nålen. Nogen bud på hvad den skal have for en værdi?
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, Ortofon SPU Royal N, (Jubilee) og en masse andre pickupper, NLE17/CT102, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør
 
Indlæg: 3825
Tilmeldt: 09 aug 2010
Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Re: Tandberg 2075

Indlægaf 2-mas » tors 18. dec 2014 16:42

Der er en masse Tandbergekspertise hos nogle af deltagerne her
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_post ... W=tandberg

.... måske en af broderlandets oliemilliardærer kan hjælpe
Brugeravatar
2-mas
 
Indlæg: 615
Tilmeldt: 27 okt 2011
Geografisk sted: Aalborg
Lokalitet: Aalborg

Re: Tandberg 2075

Indlægaf his067 » tors 18. dec 2014 19:28

Jeg fik en ide, så istedet for at lede efter fjederstål har jeg skåret en strimmel af et gammelt kreditkort. Det virker helt fint!

Jeg målte på spændingen over den dårlige pære: 16 Volt DC så nu vil jeg se hvad der kommer nærmest....
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, Ortofon SPU Royal N, (Jubilee) og en masse andre pickupper, NLE17/CT102, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør
 
Indlæg: 3825
Tilmeldt: 09 aug 2010
Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Re: Tandberg 2075

Indlægaf X-ray » fre 19. dec 2014 16:17

Så vi skal altså ikke lede mere efter "fjederstål" til dig...? ;)
Lampen er 14V - 80mA.

http://sportsbil.com/tandberg/tr-2075-sm.pdf

Hilsen X-ray.
TANDBERG Musikkanlegg - en virkelighet i stadig flere hjem
Brugeravatar
X-ray
 
Indlæg: 1377
Tilmeldt: 22 apr 2010
Geografisk sted: Vestegnen.
Lokalitet: Ejby - Down Town

Re: Tandberg 2075

Indlægaf his067 » fre 19. dec 2014 17:07

Hvis du falder over det, vil det selvfølgeligt være bedst, men det lille trick med Kreditkortet funker helt fint ;)

Jeg finder en pære herovre. Tak for specs.

Jeg har ny fået kigget den gamle under skørterne, og der er en mass ERO elekrolytter, og en del af dem er lækkende, så det ser ud til at der er et par timers arbejde i den. Men jeg ser frem til at høre den når den er 'strøget' stand. Jeg skal prøve at tage billeder og den slags imens jeg laver arbejdet.

Mit første indtryk er at det er en veldesignet og kompetent tingest...og så at potentiometrene er de samme os Arena brugte i T9000! Jeg husker at jeg læste i Populær elektronik at T9000 blev forsinket i tre måneder 'fordi Aranas ingeniører havde bestemt sig for et bestemt potentiometer fra Tyskland', så det tyder på at det er kvali-vare.

Tak for Servicemanualen: det skal nok blive brugt. Ærgreligt den ikke har en stykliste.....
Senest rettet af his067 fre 19. dec 2014 19:25, rettet i alt 1 gang.
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, Ortofon SPU Royal N, (Jubilee) og en masse andre pickupper, NLE17/CT102, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør
 
Indlæg: 3825
Tilmeldt: 09 aug 2010
Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Re: Tandberg 2075

Indlægaf Tube mania » fre 19. dec 2014 17:29

Arhh...det var vist Preh potentiometre...hvis de var de bedste vil jeg satme nødig udsættes for de dårlige. Men radioen er fed...har haft en.
Luxman SQ38-DUAL CS5000-McIntosh- AMT1 -Altec Lansing model 19- Rectiliniar High Boy-Arena HT25

If your amp not damp turn the volume up a bit more..



.
Brugeravatar
Tube mania
 
Indlæg: 1686
Tilmeldt: 12 maj 2010
Geografisk sted: Øst Jylland
Lokalitet: Horsens området


Tilbage til Vintage transistor-udstyr



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 39 gæster