Forstærker slår fra !!

Om alt det, der på amerikansk hedder ”Solid State”

Forstærker slår fra !!

Indlægaf cdp » søn 24. maj 2015 23:44

Hejsa
Har lånt en Denon pma 925r fra en bekendt, der desværre lider af følgende: Ved moderat styrke ( omkring 1 watt vil jeg tro ) kobler relæet udgangen fra.. det er ens for begge kanaler, når jeg fjerne rca stikkene. Forstærkeren bliver ikke varm, men er dog lun. Kan det være dc, som er for højt ?? Er ikke en ørn til at gennemskue fejlen.

Beklager men er nok ikke helt Vintage, men kan nogen hjælpe...?

-Lidt info fra andet forum : http://www.digitalthis.org/bild_amps%5C1_denon_925.htm
Mvh. Carsten
cdp
 
Indlæg: 1679
Tilmeldt: 27 sep 2011
Lokalitet: midtfyn

Re: Forstærker slår fra !!

Indlægaf Fredmarantz » man 25. maj 2015 00:07

Fejlen, der udløser, at relæet slår fra (for høj DC-værdi), kan ligge mange steder - og hvis du ikke er "en ørn" ,så vil jeg anbefale, at du får kigget på den af en person ,som kan fejlfinde og udbedre. Jeg kan ikke anbefale, at du tænder den igen - something's wrong.

Hvilke højttalere har du koblet på, når den udviser fejlen og gjorde den også sådan, da den var i ejerens varetægt??

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7433
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: Forstærker slår fra !!

Indlægaf cdp » man 25. maj 2015 05:59

Den lukker på relæet uanset om højtalere er tilkoblet eller ej - altså ikke på grund af belastning/impedans og lign. Jeg har renset den fuldstændig indvendigt med den "blå" og derefter penslet bundprint, trafo mv. med lidt wd 40, for at få glansen tilbage. Den er blæst ren efter rens og har lufttørret en dags tid i solen, før wd 40. Derfor tror jeg næppe krybestrøm er fejlen. De tilsluttede højtt. er Coral og Dali - begge skulle ikke være store problem. Eff./pre kan desværre ikke adskilles - Forbruget i tændt tilstand (mute indkoblet) er godt 40w, hvilke jeg synes lyder for højt, men afhænger jo af om forstærkeren kører delvis kl.A på lavt niveau, men det mener jeg ikke Denon har for vane..
Mvh. Carsten
cdp
 
Indlæg: 1679
Tilmeldt: 27 sep 2011
Lokalitet: midtfyn

Re: Forstærker slår fra !!

Indlægaf jan_stevns » man 25. maj 2015 09:19

Var der noget i vejen med den før fransk vask og strygning ?
jan_stevns
 

Re: Forstærker slår fra !!

Indlægaf cdp » man 25. maj 2015 13:41

Hej Jan..
Det ved jeg ikke, for den blev blot tilsluttet et par små pc-højtt. , med smartphone og adapter stik til cd indgangen og afprøvet ved lav styrke.. Problemet kommer jo først ved anslået 1-5 watt eff. og altså uafhængigt af højtt. tilslutning.
Ps. den kører via tunerindgang nu, men tror ikke det vil ændre noget at skifte til anden linieindgang.
- Du plejer jo at være skarp i disse sager, Jan.. ;)
Mvh. Carsten
cdp
 
Indlæg: 1679
Tilmeldt: 27 sep 2011
Lokalitet: midtfyn

Re: Forstærker slår fra !!

Indlægaf Nillerviborg » man 25. maj 2015 20:47

Skop på udgangen, kontrol af tilstedeværelse af DC komponent ???
Det er ikke usædvanligt med fejl på sikkerhedskredsløbene.
>>> ADVARSEL - BRANCHEMEDLEM <<< https://www.facebook.com/s2v.dk

Autoriseret servicepartner for Mark Levinson, Krell , m.fl. !!!

If it Work's - Don't Fuck With It... --> If it Fuck's - Let US Work With It...!!
Nillerviborg
Branchemedlem
 
Indlæg: 597
Tilmeldt: 16 maj 2011
Geografisk sted: Rødding v. Viborg


Tilbage til Vintage transistor-udstyr



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 20 gæster