Sanyo JCX2200LU

Om alt det, der på amerikansk hedder ”Solid State”

Sanyo JCX2200LU

Indlægaf GSmed » søn 15. jan 2017 21:26

Fandt denne på et loppemarked i dag, spiller lige nu på et sæt Scandyna og lyder rigtig godt. Er det en ok Tuner?

Sanyo JCX2200LU (1).jpg


Sanyo JCX2200LU (2).jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Mvh Gert
Brugeravatar
GSmed
 
Indlæg: 81
Tilmeldt: 15 sep 2012
Geografisk sted: Rebild Syd
Lokalitet: Rørbæk

Re: Sanyo JCX2200LU

Indlægaf Captain Phoenix » søn 15. jan 2017 22:18

Kender ikke Sanyo'en - men det er jo ikke en tuner... Det er en receiver (altså en kombineret forstærker + tuner).
Den fortæller det faktisk selv på fronten (foto 2). ;)

Foreslår at du flytter posten til "Vintage transistor-udstyr" (som jo faktisk er en meget bred overskrift...)

Sanyo var ikke en "prestige-mærke" (som Luxman, Marantz mv. vel var/ville være), men det var der så mange som heller ikke var og de lavede bestemt ganske OK ting mener jeg.
Og først og fremmest: Hvis du synes den lyder godt - så er det vel en OK receiver :p
Claus
Følg med på min YouTube-kanal om plader og musik her
Hjernekassen på P1 om hifi
Brugeravatar
Captain Phoenix
 
Indlæg: 2588
Tilmeldt: 07 jun 2010
Geografisk sted: København
Lokalitet: 2500 Valby

Re: Sanyo JCX2200LU

Indlægaf Fredmarantz » søn 15. jan 2017 22:47

Flyttet til "Transistor-udstyr"

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7425
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: Sanyo JCX2200LU

Indlægaf GSmed » fre 27. jan 2017 23:28

Jeg har spillet en del med den sammen med Scandyna A25 og den lyder rigtig godt og har fint styr på højttalerne, men den er begyndt med at larme/skratte i højtalerne, selv om den ikke spiller men bare står og varmer op kommer lyden, det er ligemeget om der er skruet helt ned for lyden eller den spiller med lav volumen, lyden kommer med små intervaller. hvad kan der være galt med den?
Mvh Gert
Brugeravatar
GSmed
 
Indlæg: 81
Tilmeldt: 15 sep 2012
Geografisk sted: Rebild Syd
Lokalitet: Rørbæk

Re: Sanyo JCX2200LU

Indlægaf tctla » lør 28. jan 2017 00:43

JCX2200LU kender jeg ikke 100%, da jeg ikke har et diagram over modellen, og selvom jeg godt kan genkende den, husker jeg ikke præcis hvordan, den er opbygget i udgangs-forstærkeren.
Det er antagelig den, der er defekt, og sikkert også derfor, den er havnet i "skrot-dyngen".
Jeg kender en ældre model af familien: JCX2100 og store-bror'en til JCX2200, nemlig JCX2400.
Begge disse modeller er konstrueret med integrerede kredsløb i udgangs-forstærkeren.
(Et sidespring: Antagelig medvirkende grund til, at de aldrig har opnået Marantz, Luxmann, Onkyo, Harman-Kardon kult-status)
2100-modellen benytter STK027 IC'er og det er nok for gammel en model til, at passe med din.
2400-modellen benytter STK084, og det samme sidder antagelig i 2200-modellen.
STK084 er det mindste i serien STK084_STK085_STK086, rundt regnet 50Watt/8-Ohm.
Tag hatten af patienten og kig selv efter.
Du bør se 2 IC'er som på det vedhæftede billede.
Det ene af dem er antagelig kaput, hvilket ikke ville være for første gang i verdens-historien.
Andre fornuftige bud på årsag til problemet:
I strømforsyningen sidder der en kraft-transistor på en lille køleplade.
Den går løs i printet, og skal omloddes.
Højttaler beskyttelses-relæet er korroderet i kontakterne og skal skiftes/renses.
Lysnetafbryderen på fronten danner dårlig forbindelse i kontakt-sættet og skal skiftes/renses.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Expectations are dynamically adjusted iaw experience.
tctla
Branchemedlem
 
Indlæg: 1360
Tilmeldt: 04 nov 2015
Geografisk sted: Denmark
Lokalitet: Aars

Re: Sanyo JCX2200LU

Indlægaf GSmed » lør 28. jan 2017 12:28

Tak for råd, jeg vil prøve at kigge lodninger og relæ. Kan se de kredsløb til udgang ikke er så dyre så det kunne være en mulighed at prøve, jeg gav 500.- for den og den spiller faktisk ok.
Mvh Gert
Brugeravatar
GSmed
 
Indlæg: 81
Tilmeldt: 15 sep 2012
Geografisk sted: Rebild Syd
Lokalitet: Rørbæk


Tilbage til Vintage transistor-udstyr



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 36 gæster