Hjælp til Seas A26 projekt

Rosinen i pølseenden

Hjælp til Seas A26 projekt

Indlægaf vincula » tirs 26. maj 2020 11:13

Hej alle,

En rigtig god ven har lyttet og hjulpet til at bygge et par Seas A26 kits, og nu vil selv bygge en til sig selv, men til en lavere pris.

http://www.seas.no/index.php?option=com ... Itemid=365

Jeg har anbefalet et par Seas T27 diskanter i stedet for de dyre Seas T35. Jeg har dem i mine Scandyna A25 og er meget glad for dem. Andre forslag modtages. Han har ikke købt noget endnu. Han leder især efter billiger alternativer til den A26RE4 10" bass/mellemtone enhed.

Hvad har I af ideér? Det må gerne være nye eller vintage. Evt vil han gerne købe et par herinde, så jeg har lovet ham at undersøge sagen. Kender ikke et bedre sted end dette.

På forhånd mange tak!

Hilsen,

Vincula
Homines dum docent discunt
vincula
 
Indlæg: 226
Tilmeldt: 25 dec 2013
Lokalitet: Frederiksberg

Re: Hjælp til Seas A26 projekt

Indlægaf cdp » tirs 26. maj 2020 20:03

En rigtig god ven har lyttet og hjulpet til at bygge et par Seas A26 kits, og nu vil selv bygge en til sig selv, men til en lavere pris.

Hejsa - en lavere pris er så kun på kabinettet, hvis det er et byggesæt med enheder. Som jeg ser på det, kan du jo kun bruge de nævnte enheder, fordi de passer sammen. Delefilter ligner de gamle typer, måske kunne det være en ide at bruge regulator med de nævnte 3 modstande, for bedre tilpasning. Selvom kabinetter laves i 19mm, kan der med fordel afstives et par steder indvendigt. Tænk også finish ind før I bygger, gerne fineret på begge sider og en smal fals til frontrammen, synes jeg er pænt. Jeg vil ikke anbefale folie. Tænk evt. også et par sokler med ind også.
Lav en købsliste på det hele - tit kan det overraske hvor priser lander i sidste ende.. ;)
Go' vind - og husk foto.. ;)
Mvh. Carsten
cdp
 
Indlæg: 1679
Tilmeldt: 27 sep 2011
Lokalitet: midtfyn

Re: Hjælp til Seas A26 projekt

Indlægaf vincula » tirs 26. maj 2020 20:26

Tak for svaret, Carsten. Måske har jeg ikke forklaret mig godt nok. Han har hjulpet en ven med at bygge et sæt A26 med Seas kit og alt efter reglerne. Med de rester, der nu var på værkstedet, har han bygget et (test)kabinet med de samme mål. Han vil så prøve at bygge nogle "lignende" og spørger efter alternative enheder, fordi det er et pænt dyrt projekt at kaste sig i. Giver det mening?

Jeg hat talt ham varmt om mine Scandyna A25, som minder meget om de A26. Jeg fik "opgraderet" de originale Seas H086 med et par T27 og er ganske tilfreds med resultatet. Filtret er uændret bortset fra et par nye Solen kondensatorer. Måske er der nogen, som har lignende erfaringer?

Hilsen,

Vincula
Homines dum docent discunt
vincula
 
Indlæg: 226
Tilmeldt: 25 dec 2013
Lokalitet: Frederiksberg

Re: Hjælp til Seas A26 projekt

Indlægaf Hackenberg » tirs 26. maj 2020 20:49

Jeg kan sikkert hjælpe med noget der ligner. Har han er prisramme?
Jeg har et sæt nye 1,25" domer med kammer. Tror de er fra SB-acoustic. Et par gode 10" som kan køre uden filter har jeg også.
Du ringer bare.
Med venlig hilsen, Claus.
Brugeravatar
Hackenberg
 
Indlæg: 2111
Tilmeldt: 20 feb 2013
Geografisk sted: Nordsjælland
Lokalitet: Gilleleje

Re: Hjælp til Seas A26 projekt

Indlægaf vincula » tirs 26. maj 2020 21:52

Super, tak! Jeg skriver til ham og vender tilbage.

Hilsen,

Vincula
Homines dum docent discunt
vincula
 
Indlæg: 226
Tilmeldt: 25 dec 2013
Lokalitet: Frederiksberg


Tilbage til Højttalere



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 23 gæster