Hvad der var i julemandens sæk

Vis os dit grej

Hvad der var i julemandens sæk

Indlægaf Helikon » fre 26. dec 2014 00:42

Jeg har i de sidste dage op til jul støvet et gammelt Sugden anlæg af.
Jeg fik det da jeg var i Dansk Audio Teknik, det var et sæt min bekendt Poul Moren (der er nok flere her på siden der husker ham - rip) havde byttet ind for en Woodside 811SET. Nå men hans gamle Sugden stod altså til at skulle en tur med "Pap-Leif" det hed skraldemanden, nå men jeg fik det mod at fjerne det "i dag" Det trængte til en tur med nye lyttter og frisk kølepasta.
Det er nok 14-15 år siden nu. Jeg gav min søster det til jul, hun studerede på det tidspunkt og har brugt det dagligt gennem årene. For nogle år siden flyttede hun og det har været stuvet siden da. Nu synes hun imidlertid ikke hun har brug for det længere så jeg fik det retur - heldigvis.
Tandbergerne fik jeg af en gammel mand en dag ude på lossepladsen for nogle år siden, han skulle til at bære dem over i elektronikskrotkassen og han så vitterligt meget glad ud da jeg spurgte om jeg måtte få dem :p

Nu er det så gået videre til næste skud på stammen, til min dreng. Jeg var lidt spændt på hvordan han ville tage det eftersom han ikke anede noget som helst om det, han så også lidt forundret ud og vidste ikke helt hvad det var for noget han havde fået, det blev forklaret og som billederne viser en meget glad 9 årig med sit eget "nye" anlæg i går aftes :OLO:
Vi fik det sat op her i eftermiddag og det er efter han mening et sejt setup med Darth Wader der matcher P51'eren.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Mvh Niels
Brugeravatar
Helikon
 
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 03 mar 2011
Lokalitet: Randers

Re: Hvad der var i julemandens sæk

Indlægaf Fredmarantz » fre 26. dec 2014 01:00

Sikken dejlig historie - sikken dejlig dreng - og sikke et fint anlæg, han har fået. Sørg endelig for, at han passer godt på det - og nyder sin musik. Han ligner dig sgu også - så den er nok god nok :cool1:

Den store sorte kasse (jeg kender sgutte rigtigt det dér Sugden - er det dén, der er P51?))

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7425
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: Hvad der var i julemandens sæk

Indlægaf Torben » fre 26. dec 2014 02:18

Tillykke til din dreng - han ser - med rette - glad ud!
Så er de altså fortsat julemænd til!
Hilsen Torben
Torben
Udelukket fra forummet
 
Indlæg: 455
Tilmeldt: 23 feb 2013
Lokalitet: Allerød

Re: Hvad der var i julemandens sæk

Indlægaf Tube mania » fre 26. dec 2014 10:40

Det cool...det jul. Hvor er det godt :cool1:
Luxman SQ38-DUAL CS5000-McIntosh- AMT1 -Altec Lansing model 19- Rectiliniar High Boy-Arena HT25

If your amp not damp turn the volume up a bit more..



.
Brugeravatar
Tube mania
 
Indlæg: 1686
Tilmeldt: 12 maj 2010
Geografisk sted: Øst Jylland
Lokalitet: Horsens området

Re: Hvad der var i julemandens sæk

Indlægaf Tonni » fre 26. dec 2014 10:56

Whaouw! Sikke da en dejlig julehistorie!

Lad os så bare håbe, at han går over til den mørke side, og de Tandberg ikke bliver skiftet ud med noget (gyys) CV, når han bliver 4-6 år ældre...

May the force be with him! - And You! :Skor:
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni
 
Indlæg: 4803
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Re: Hvad der var i julemandens sæk

Indlægaf Helikon » fre 26. dec 2014 11:24

Den store sorte kasse (jeg kender sgutte rigtigt det dér Sugden - er det dén, der er P51?))

Vh
Freddy[/quote]

ja den sorte box er P51 og den leverer vel ca. 15 watt i klasse A med 2N3055 i udgangen (originale RCA - jojo), den er quasikomplementær opbygget hedder det vist når alle transistorene er samme type (her NPN), den her har kun + i fht. stel i forsyningen så der skal en lyt i udgangen som dc filter og den skal helst have stor kapacitet for at få bastonerne med, hvis den har lille kapacitet vil den virke som højpas filter. Jeg tror i øvrigt jeg vil prøve at sætte en folie kondensator over udgangslytterne og se om det skulle have hørbar effekt på de høje toner
Mvh Niels
Brugeravatar
Helikon
 
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 03 mar 2011
Lokalitet: Randers

Re: Hvad der var i julemandens sæk

Indlægaf Tonni » fre 26. dec 2014 12:36

Hej Niels Det har i den grad indflydelse på lyden hvis du bypasser udgangslytten med noget bipolart. Min gamle Linsley Hood reagerede meget positivt på den modifikation... Mener jeg smed 4,7 Uf og 220 uF over mine udgangslytter var det 3300 + 4,7 + 0,22 alt sammen Rifa..? Det endte op med at skabe synergi med nogle gamle Seas højttalere i omkring 20 år. - Før min vens kone fik trumfet VaF gennem... Men det er en anden historie!
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni
 
Indlæg: 4803
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover


Tilbage til Bruger-galleri



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 28 gæster