Hvad snurrer netop nu?

Fundamentet for vores passion

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf NikonSP » søn 1. feb 2015 23:53

Captain Phoenix skrev:
NikonSP skrev:Jeg stiftede bekendtskab med ham i ca. 1965-66 :QQS: men synes stadig, at det uden sammenligning er alle tiders bedst spillende swing big band - færdig SLUT!!!!!

Min viv og jeg så ham, som det fremgår LIVE

P2019090.JPG

det var fantastisk. Glemmer det aldrig.

Harvey - var det måske dobbelt-koncerten, hvor Basie m. orkester var sat på plakaten sammen med super-kvartetten Oscar Peterson/Joe Pass/Louis Belson/NHØP ?

Dén koncert var jeg til. Først Basie og efter pausen kvartetten, der kom på scenen en efter en: Joe Pass først, så NHØP, så Belson m. slips og ulasteligt klædt trods de fysiske præstationer som trommeslager - og til sidst Peterson.
Da de havde spillet nogle numre alle fire, blev et ekstra flygel rullet ind - og Basie gav et nummer eller to med dem.

Det var sommer, dejligt vejr, i Tivoli midt i København - og jeg var vel 18-20 år med penge på lommen og en god kammerat ved min side. Det kunne sådan set næppe blive meget bedre - og står stadig lysende klart som ét af de absolutte koncert-højdepunkterer i livet.


Hej Claus,

Nej, det var ikke dobbelt-koncerten, som jeg iøvrigt heller ikke var bekendt med, havde fundet sted.

Jeg var i forretningen dengang og på en lørdag havde vi åbent til 13 eller 14, - husker det ikke. Derefter skulle der køres varer ud og kassen skulle gøres op. Havde fået lov til at låne store firmabil, en Ford Granada 2,3 Van, til turen, hvor vi så skulle forsøge at nå frem til Kbhvn. inden koncerten 21.30.

Til orientering for uindviede, foregik turen på ganske almindelige veje og med færgen over Storebælt, så det var lidt af en bedrift!! Men vi nåede det og koncerten var fantastisk, som nævnt tidligere :OLO:

Vh/
Harvey
Der er nu noget ved en Marantz, - og mange andre ting . . .
Brugeravatar
NikonSP
 
Indlæg: 835
Tilmeldt: 15 maj 2010
Geografisk sted: Jylland
Lokalitet: Herning

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf pqrannes » man 2. feb 2015 00:02

NikonSP skrev:...
Jeg var i forretningen dengang og på en lørdag havde vi åbent til 13 eller 14, - husker det ikke. Derefter skulle der køres varer ud og kassen skulle gøres op. Havde fået lov til at låne store firmabil, en Ford Granada 2,3 Van, til turen, hvor vi så skulle forsøge at nå frem til Kbhvn. inden koncerten 21.30.

Til orientering for uindviede, foregik turen på ganske almindelige veje og med færgen over Storebælt, så det var lidt af en bedrift!! Men vi nåede det og koncerten var fantastisk, som nævnt tidligere :OLO:



Min første bil var en Ford Granada 2.3. stationscar, som denne:

Billede

Det var min erfaring at man aldrig kommer for sent i en mægtig vogn som den.

PQR
Med 14 hyldemeter vinylplader og masse af vintagehifigrej pakket ned i kasser.
Brugeravatar
pqrannes
 
Indlæg: 2908
Tilmeldt: 12 apr 2010
Geografisk sted: 8800 Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf NikonSP » man 2. feb 2015 00:06

. . . . . og koncerten i Tivoli startede fuldstændig som denne koncert fra 1965

https://www.youtube.com/watch?v=hmJW7hlA9RQ

med stille kvartet-spil og kun lys på Basie og rytmegruppen, mens resten af scenen lå hen i mørke, - indtil - ja se lige koncerten fra Youtube

Total Überklasse!!!

Og ja, PQR - sådan en 2,3 Granada, kunne være en yderst hastig bil, - i en Verden uden fartgrænser, - men Aase satte grænsen, - vi var jo forældre på det tidspunkt :Thumpsup:
Der er nu noget ved en Marantz, - og mange andre ting . . .
Brugeravatar
NikonSP
 
Indlæg: 835
Tilmeldt: 15 maj 2010
Geografisk sted: Jylland
Lokalitet: Herning

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf Tonni » man 2. feb 2015 07:23

Uhh V6! Den kunne, den ville og den drak!!! - Nååh nej. Det var jo 2,8 Ghia'en, som min mor havde som arbejds-equipage! :Skor:
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni
 
Indlæg: 4804
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf B&O Vintage » tors 5. feb 2015 20:11

Tre dejlige plader købt på facebook som stammer fra Silkeborg Bibliotek. Jan Johansson , Procol Harum og Cornelis W. Den sidste skulle have været en Phil Manzanera ( tidligere guitarist i Roxy Music) men en ombytter cover og plade berigede mig med Getinghonung (1974) med Cornelis.
Dyrt ? Næh alle tre inklusive porto for en hund. :shock:
IMG_5331 (Medium).JPG
IMG_5330 (Medium).JPG
IMG_5329 (Medium).JPG
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Dagplejer
Fritids Købmand med brugte vinyler og hi-fi, skrivemaskiner og andet sjovt jeg falder over.
Brugeravatar
B&O Vintage
Dobbelt profil, udelukket fra forummet
 
Indlæg: 1135
Tilmeldt: 25 feb 2014
Geografisk sted: 4500 Nykøbing fritids branchemedlem
Lokalitet: Egebjerg Nykøbing Sj

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf Captain Phoenix » fre 6. mar 2015 21:18

For nogle uger siden var en del LP'er til salg herinde.
Mange af os bød ind med lister o.l. inden sælger brændte os af og skrev at han havde solgt til anden side. Øv.
(Det er den slags, som admin uddeler et gult kort for - som bekendt skal man ikke have flere af dém...)

Jeg havde bl.a. budt på denne her, som jeg i går så fandt på et vinyl-udsalg:

PlayItLoud.jpg

Det er den britiske gruppe Slade's første album - og jeg var faktisk for ung til at høre/købe dén slags, da det udkom i 1970.
Men jeg kendte - og var vel fan af - Slade, da jeg nogle få år senere blev teenager, pludselig fik øje på pigerne i 7.a som andet end klassekammerater - og fik mit eget anlæg & hår dernede...

Oh yeah - livet fik nye dimensioner i de år. Og jeg synes, at de grupper/plader, der var med i dé dér første år, hvor man fandt sine egne ben i livet - ja, på en eller anden måde har de stadig en plads.

Nå - nostalgisk lommefilosofi nok for nu.

Pladen er herlig rå og upoleret - der spilles rock fra de nedre lag i samfundet og det kan høres, at de 4 Slade'r havde rod i arbejderklassen. Dét er der sgu' noget befriende ærligt over (lige som f.eks. Kim Larsens "Værsgo" - og modsat det ligegyldige og påtaget folkelige han senere har lavet).
Den her plade er altså herlig - og jeg værdsætter den sikkert mere nu, end jeg ville have gjort som 11-12-årig.

Senere gik der (også) "glam" i Slade - og da jeg for alvor kom til (med 1974-albummmet "Slade in Flame"), var der planlagt dress-code, matchende kostumer osv. Slade var blevet store - og havde solgt en del ud. Men ikke helt - og forsangeren Noddy Holder's rå og upolerede stemme blev aldrig helt "stueren". Tak for det!

En af mine helt tidlige koncertoplevelser var netop Slade i K.B.Hallen i november 1974. Og som 15-årig gik den rent ind - ikke mindst da Holder fra scenen opfordrede den stop-fyldte koncertsal til at stille sig op på stolene. "Vildt" tænkte jeg.
Men nogen må have sendt ham et kraftigt signal (eller han er kommet i tanke om hvad 2000 smadrede stole ville koste), for få øjeblikke senere trak han opfordringen tilbage og bad os blive nede. Set i bakspejlet var det faktisk en smule skuffende - men som sagt: en del af det rebelske var gået af dem *).

"Play it loud" er fra før dét - og et herlig, uspoleret pust fra dengang.
Falder du over den til under 100,- så snup den.


*) Og K.B.Hallen er det jo ikke gået bedre med. Den brændte i 2011 - og for 2 uger siden begyndte man at rive resterne ned, da det ville blive alt for dyrt at genopbygge den ellers fredede bygning.
Et trist og definitivt punktum for rammen om rigtig, rigtig mange menneskers store koncertoplevelser i 1960'erne og 1970'erne.

Edit: Sidst jeg var der, var det vist til "erotik-messe" med fruen... Der var bl.a. amatør-strip...
Det var sgu' meget underligt (og ufrivilligt morsomt) at se en 40-årig forstadsfrue smide kludene mens hun prøvede at se sexet ud...
I dét lys er det ikke så slemt at de river resterne af K.B.Hallen ned...
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Claus
Følg med på min YouTube-kanal om plader og musik her
Hjernekassen på P1 om hifi
Brugeravatar
Captain Phoenix
 
Indlæg: 2589
Tilmeldt: 07 jun 2010
Geografisk sted: København
Lokalitet: 2500 Valby

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf niels-ole » lør 7. mar 2015 13:53

Captain Phoenix skrev:For nogle uger siden var en del LP'er til salg herinde.
Mange af os bød ind med lister o.l. inden sælger brændte os af og skrev at han havde solgt til anden side. Øv.
(Det er den slags, som admin uddeler et gult kort for - som bekendt skal man ikke have flere af dém...)


Den var så Lige til Mig. :|

Men Som ADMIN CAP Phoenix Så ved du lige som alle andre at Alle LP Pladerne Havde jeg lagt ind Under VURDERING og ikke Salg.
At jeg blev revet med kva uvidenhed er helt klart min fejl
Men At folk begynder at byde på Div Lp Plader er ikke min Fejl.
Og når selv En fra ADMIN Teamet også Skam byder med en pris på 50kr på Plader som går for 600 kr på E-Bay
Så jeg ingen Udvej At tage LP Pladerne af og sælge til anden side.

Og andre også prøver at gøre opmærksom på at indlægget lå Under VURDERING og IKKE SALG.

Så min Kære Vintage Ven
Man skal Huske at feje for egen dør før men fejer foran Andres

Med Venlig Hilsen
Niels-Ole
Hilsen
Niels-Ole
Sonab OD-11 Sonab OD-5 Cyrus dAD3 Avance Concrete 180, Rauna Njord, Rauna Ymer, David Hafler DH-110 & DH-200 HIFIMAN HE-350 Headphones.
YAQIN MC-100B
Brugeravatar
niels-ole
 
Indlæg: 245
Tilmeldt: 13 jan 2015
Geografisk sted: Sjælland
Lokalitet: Haslev

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf B&O Vintage » lør 7. mar 2015 22:18

ååååååhhh min postmand er træt af at skulle hele vejen til døren og banke på. De sidste to uger har jeg re-investeret solgte LP.er i Ønske-plader som ikke er til at finde ude i genbrugserne. Der er trukket 96 nye LP:er ind. Blandt dem nogle vist på billedet. Den dyreste plade jeg købt ind til videre er GALS & PALS skønne I San Francisco som jeg måtte slippe 380.- for inkl porto men den er NM. På vej hjem er også en samling Lee Hazlewood, bl.a. Cowboy in Sweden. Måtte også købe en CD, hans sidste plade inden han smuttede op til Johnny og alle de andre. Fra 2006 Cake Or Death, hvor hans stemme ikke mere er helt nede i dybet. Men absolut er smuk at have i bilen når P3 begynder med Sporten. Lige nu synger Lill Lindfors i venstre hjørne, for blot en tier får man hendes smukke sang og fabelagtig backing group.
LPer (Medium).JPG
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Dagplejer
Fritids Købmand med brugte vinyler og hi-fi, skrivemaskiner og andet sjovt jeg falder over.
Brugeravatar
B&O Vintage
Dobbelt profil, udelukket fra forummet
 
Indlæg: 1135
Tilmeldt: 25 feb 2014
Geografisk sted: 4500 Nykøbing fritids branchemedlem
Lokalitet: Egebjerg Nykøbing Sj

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf snod » lør 7. mar 2015 22:40

Lige nu:
live_at_the_wiltern_0.jpg

Min gamle ven David Crosby sammen med sønnen og lidt flere: Fantastiske sange og fantatisk stemme :OLO:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Brugeravatar
snod
 
Indlæg: 912
Tilmeldt: 12 maj 2010
Lokalitet: Kolding

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf B&O Vintage » tirs 10. mar 2015 15:49

Dejlig plade snod, her er nogle andre han også har været sammen med til nogle sessions..god musik når man skal TÆNKE og finde ud af nogle beslutninger.
CSN.jpg
byrds.jpg


på bagsiden af Byrds har Peter Fonda skrevet lidt erindringer fra pauserne imellem optagelserne af Easy Rider:
.." my father ( Henry Fonda, min kom.) pleaded , " can´t you get them to turn down their amplifiers?? i can´t hear a word. !! "neither could i ....but i don´t care what they may say and mcguinn and i got high between sets on bob walker´s roof and jesus is just alright OH YEAH...... :cool1:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Dagplejer
Fritids Købmand med brugte vinyler og hi-fi, skrivemaskiner og andet sjovt jeg falder over.
Brugeravatar
B&O Vintage
Dobbelt profil, udelukket fra forummet
 
Indlæg: 1135
Tilmeldt: 25 feb 2014
Geografisk sted: 4500 Nykøbing fritids branchemedlem
Lokalitet: Egebjerg Nykøbing Sj

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf Elway » lør 14. mar 2015 15:09

Mens jeg er arbejdsramt foran computeren - og ikke kan være til træf :(

- trøster jeg mig med dette album i et par gode (omend non-vintage) ørebøffer:

Billede

god lørdag - og hilsen til træf-folket :p
Brugeravatar
Elway
 
Indlæg: 753
Tilmeldt: 06 nov 2010
Geografisk sted: Strandkantsdanmark - Nordjylland
Lokalitet: Aalborg

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf Captain Phoenix » lør 14. mar 2015 15:44

En hilsen tilbage - her på træffet snurrer... alt muligt!
Lige nu Bernstein m. West Side Story.
image.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Claus
Følg med på min YouTube-kanal om plader og musik her
Hjernekassen på P1 om hifi
Brugeravatar
Captain Phoenix
 
Indlæg: 2589
Tilmeldt: 07 jun 2010
Geografisk sted: København
Lokalitet: 2500 Valby

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf B&O Vintage » lør 14. mar 2015 16:34

HappyGoLucky købte en bunke plader ubeset, bl.a. lidt C V Jørgensen mfl men også to The Rolling Stones og jeg trak pladen ud og hvad dukker der op? Decca LK 4605, ja endnu en gang lykkes det at hive en første pres MONO udgave op. Lykken står mig bi
IMG_5575 (Medium).JPG
IMG_5576 (Medium).JPG
:GFG:


HYG JER PÅ TRÆFFET!
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Dagplejer
Fritids Købmand med brugte vinyler og hi-fi, skrivemaskiner og andet sjovt jeg falder over.
Brugeravatar
B&O Vintage
Dobbelt profil, udelukket fra forummet
 
Indlæg: 1135
Tilmeldt: 25 feb 2014
Geografisk sted: 4500 Nykøbing fritids branchemedlem
Lokalitet: Egebjerg Nykøbing Sj

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf zaragon » lør 14. mar 2015 16:53

Ja - håber alle har det hyggeligt på træffet.
tannoy buckingham/windsor/arden/D750 - JBL L300summit - yamaha px2- px3 - ortofon jubilee/preamp jasmin 2.0LP - marantz av-8802a + mm-8077/sr9200/4400 - shengya psm300
zaragon
 
Indlæg: 265
Tilmeldt: 02 okt 2011
Geografisk sted: Sjælland
Lokalitet: TimBuk2

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf niels-ole » søn 15. mar 2015 15:29

Så er der Lagt Lidt parat til søndagen´s Musik Hygge :OLO: :OLO:

IMG_7678 (Medium).JPG


/Niels-Ole
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Hilsen
Niels-Ole
Sonab OD-11 Sonab OD-5 Cyrus dAD3 Avance Concrete 180, Rauna Njord, Rauna Ymer, David Hafler DH-110 & DH-200 HIFIMAN HE-350 Headphones.
YAQIN MC-100B
Brugeravatar
niels-ole
 
Indlæg: 245
Tilmeldt: 13 jan 2015
Geografisk sted: Sjælland
Lokalitet: Haslev

ForegåendeNæste

Tilbage til Musikken



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster