Rega RR130 bas/mellemtone enhed.

Rosinen i pølseenden

Re: Rega RR130 bas/mellemtone enhed.

Indlægaf Hackenberg » ons 22. jun 2016 08:30

Peerless har produceret denne enhed til REGA. Den laves, ganske rigtigt, ikke mere.
Med venlig hilsen, Claus.
Brugeravatar
Hackenberg
 
Indlæg: 2120
Tilmeldt: 20 feb 2013
Geografisk sted: Nordsjælland
Lokalitet: Gilleleje

Re: Rega RR130 bas/mellemtone enhed.

Indlægaf Rumpenissen » fre 24. jun 2016 21:39

Hej Hackenberg
Spændende at Peerless har produceret RR130. Gad vist om de også laver de nuværende Rega enheder. De ligner jo hinanden meget - har lige anskaffet en RR125. 100% samme støbte chassis og magnet. Gummiophænget er anderledes og stivere.
QUAD ESL-63, STAX SR-44, QUAD 33, FM3, 303, 34, FM4, 306, 405-2. Hafler DH-200. Sentec 8 serie, ACM-1.
Linn Basik m. Akito arm, Ortofon MC200, M20 FL Super, Sumiko Blue Point Special EVO III.
Brugeravatar
Rumpenissen
 
Indlæg: 40
Tilmeldt: 24 aug 2015
Geografisk sted: Nordsjælland
Lokalitet: Allerød

Re: Hvordan sletter jeg: Rega RR130 bas/mellemtone enhed.

Indlægaf Stottrup » fre 8. jul 2016 17:02

pel fra dette forum har reddet, om ikke mit liv, så i hvert fald bas/mellemtonen i min gamle B&W DM 2. Han kunne trylle med litsetråden, der går fra membran til svingspole(?) - jeg tænker, han også vil kunne fixe dit problem :cool1:

Vh Stottrup
Stottrup
Pioneer - især fra 70'erne...
Brugeravatar
Stottrup
 
Indlæg: 335
Tilmeldt: 21 feb 2015
Geografisk sted: Østjylland
Lokalitet: Åbyhøj

Re: Hvordan sletter jeg: Rega RR130 bas/mellemtone enhed.

Indlægaf Fredmarantz » fre 8. jul 2016 17:46

Jeg er nu ikke sikker på, at tråden bør slettes - idet den jo egentlig udviklede sig med nogle gode informative indlæg - omend ikke direkte vintageorienterede, så ...informative. Andre kunne måske ved en senere lejlighed godt kunne få glæde af det.

Jeg tænker at rette din overskrift til, så den passer igen , så den bare hedder ca. som før - hvad siger du til det?

Jeg flytter den ligeledes over i "højttalere" - sektionen fra "købes" - sektionen.

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7478
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: Hvordan sletter jeg: Rega RR130 bas/mellemtone enhed.

Indlægaf Rumpenissen » tors 14. jul 2016 18:09

Jeg vil gerne benytte lejligheden til at takke jer allesammen, og beklager at mit første indlæg her kun var næsten vintage.
I mellemtiden har jeg fået fin hjælp fra Søren fra audiocompagniet.dk
For 4 måneder siden spurgte jeg, om han kunne skaffe den. Han sagde ja, men tiden gik...
Men pludselig for et par uger siden sendte han mig en splinterny rega RR130, som Medlyd (importøren) fandt et eller andet sted. Måske den sidste i verden, så jeg er meget glad.
Jeg prøvede også at sætte en rega RR125 i. Mage til, bortset fra et stivere ophæng og mindre gummiophæng. Den spillede faktisk rigtig godt i mine rega ela 2000, men dejligt at få den rigtige enhed i.

Så historien fortæller, at alt godt kommer til den der kan vente :OLO:

Og tak, Freddy. Du må meget gerne omdøbe og flytte mit indlæg, som jeg håber trods alt har været lidt interessant.

Venlig hilsen
Thomas
QUAD ESL-63, STAX SR-44, QUAD 33, FM3, 303, 34, FM4, 306, 405-2. Hafler DH-200. Sentec 8 serie, ACM-1.
Linn Basik m. Akito arm, Ortofon MC200, M20 FL Super, Sumiko Blue Point Special EVO III.
Brugeravatar
Rumpenissen
 
Indlæg: 40
Tilmeldt: 24 aug 2015
Geografisk sted: Nordsjælland
Lokalitet: Allerød

Re: Rega RR130 bas/mellemtone enhed.

Indlægaf Fredmarantz » tors 14. jul 2016 20:29

Den er hermed flyttet - :-)

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7478
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Foregående

Tilbage til Højttalere



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Majestic-12 [Bot] og 23 gæster