Mere Tannoy

Rosinen i pølseenden

Mere Tannoy

Indlægaf his067 » tors 26. okt 2017 19:50

Jeg har ganske gratis fået foræret nogle Tannoy enheder som jeg egentlig ikke rigtigt ved hvad jeg skal gøre ved: Det drejer sig om to 8" Dual concentric enheder fra 600 serien
Tannoy 609.jpg


og to bas enheder fra 611.

Tannoy 2035.jpg




Enhederne var en del af et PhD project i St Andrews under Armstrongs daværende chef-ingeniør og har aldrig været brugt

Jeg går og tænker at måske ville 8"DC enhederne lyde godt i et Lowther Acousta kabinet....Eller hvordan hænger det sammen? Jeg kan huske der var noget med horn og særlige krav til enhederne og det kan jo være at disse enheder slet ikke duer til horn....600 serien var, så vidt jeg husker bas-refleks.

For øvrigt, er der nogen grund til at 600-serien er så billig på brugt-markedet? et par går for omkring 150 GBP
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, Ortofon SPU Royal N, (Jubilee) og en masse andre pickupper, NLE17/CT102, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør
 
Indlæg: 3817
Tilmeldt: 09 aug 2010
Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Re: Mere Tannoy

Indlægaf his067 » fre 27. okt 2017 16:35

Slet ingen kommentarer???
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, Ortofon SPU Royal N, (Jubilee) og en masse andre pickupper, NLE17/CT102, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør
 
Indlæg: 3817
Tilmeldt: 09 aug 2010
Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland


Tilbage til Højttalere



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 23 gæster