Seas 503

Rosinen i pølseenden

Seas 503

Indlægaf Dan63 » ons 1. nov 2017 19:09

Hej.

Jeg har fået fat i et sådan sæt og tænkte på om det jeg oplever som et ret stift ophæng på mellemtonen ville have godt af Rubber condistioner?
Eller skal der andet til?
Jeg har godt nok hørt i anden sammenhæng at det skulle være skumophæng på mellemtonen, men alligevel.... :-)

Jeg kan desværre ikke hjælpe med billeder, men højtalerne skulle være med de originale enheder.
Hvis det er nogen hjælp, så har mellemtonen en lille tornlignende spids midt på centerdomen og måler lidt over 13 cm i ydre diameter.

På forhånd tak!

Mvh Dan
IMF RSPM mk4 Min førerhund vil ikke sige, hvordan de ser ud, men de lyder godt:)
Dan63
 
Indlæg: 609
Tilmeldt: 24 jun 2012
Lokalitet: Brøndby Strand

Re: Seas 503

Indlægaf Hackenberg » tors 2. nov 2017 09:29

Hej Dan.
Det er hurtigt afgjort om det er den oprindelige mellemtone. Er der en lille dut midt på støvhætten så er det den. Den er ret stiv.
Med venlig hilsen, Claus.
Brugeravatar
Hackenberg
 
Indlæg: 2101
Tilmeldt: 20 feb 2013
Geografisk sted: Nordsjælland
Lokalitet: Gilleleje

Re: Seas 503

Indlægaf Dan63 » tors 2. nov 2017 12:05

Hej Claus.

Jo såmænd har den en lille dut midt på centerdomen, men jeg tænkte jeg ville spørge om Rubber Condistioner kan anvendes til ophænget inden jeg forsøgte mig. :-)
Dem jeg har fået fat i er bygget som trykkammer, men jeg syntes at huske at jeg i sin tid så et billede af dem med basrefleks, eller husker jeg forkert?

Mvh Dan
IMF RSPM mk4 Min førerhund vil ikke sige, hvordan de ser ud, men de lyder godt:)
Dan63
 
Indlæg: 609
Tilmeldt: 24 jun 2012
Lokalitet: Brøndby Strand

Re: Seas 503

Indlægaf Hackenberg » tors 2. nov 2017 13:52

Hej Dan.

SEAS Kit 603 var med basrefleks og den mindre 11F-M mellemtone.
Den mellemtone der sidder i Kit 503 er med lærredsophæng og det er ret stift. Er din mellemtone coatet? Jeg har et sæt af hver. Et med "klister" og et uden.
Der SKAL nye kondensatorer i men så kan du også glæde dig.
Med venlig hilsen, Claus.
Brugeravatar
Hackenberg
 
Indlæg: 2101
Tilmeldt: 20 feb 2013
Geografisk sted: Nordsjælland
Lokalitet: Gilleleje

Re: Seas 503

Indlægaf Dan63 » tors 2. nov 2017 15:32

Hej igen Claus.

Tak for info! Så var det 603'ere jeg havde set i det blad dengang, var der ikke også noget med at de var med inverteret domer på basserne?

Mellemtonerne her er med coatning, dog er de så støvede at det ikke kan mærkes på hele membranen.
Men for at jeg også kan forstå det, skal der så ikke gøres noget ved ophænget på mellemtonerne? :-)

Gutten jeg købte dem af sagde at der var blevet målt på delefiltrene og kondensatorerne skulle holde værdierne, men om det passer.... :-)
Det vil nok ikke være en skade at få dem skiftet på et tidspunkt.

Jeg fik fortalt at basserne er Seas 33F-WK'er, bare for en ordens skyld, er de af ok type?

Desværre var der ikke frontstof på dem, men fronten er sænket ca. 1 cm. så med lidt hjælp kunne der laves det.

Mvh Dan
IMF RSPM mk4 Min førerhund vil ikke sige, hvordan de ser ud, men de lyder godt:)
Dan63
 
Indlæg: 609
Tilmeldt: 24 jun 2012
Lokalitet: Brøndby Strand

Re: Seas 503

Indlægaf DJ Poul O » søn 5. nov 2017 10:16

Her er link til 503 til inspiration:

http://www.troelsgravesen.dk/33FWK.htm

Vh
Poul
Brugeravatar
DJ Poul O
 
Indlæg: 73
Tilmeldt: 19 mar 2012
Geografisk sted: Foulum
Lokalitet: Foulum

Re: Seas 503

Indlægaf Dan63 » søn 5. nov 2017 14:49

Hej Poul.

Tak for linket!
Altid rart med lidt inspiration. :-)

Mvh Dan
IMF RSPM mk4 Min førerhund vil ikke sige, hvordan de ser ud, men de lyder godt:)
Dan63
 
Indlæg: 609
Tilmeldt: 24 jun 2012
Lokalitet: Brøndby Strand

Re: Seas 503

Indlægaf Woood » ons 13. dec 2017 19:35

Jeg har et par, sandsynligvis 603 da det er basrefleks. Mellemtone og bas kanterne er fuldstændigt forstøvet og den mellemtone er noget klistret på membranen.

Jeg vil hellere sætte gummi kanter på dem, ved I hvor jeg kan få det til 13" eren?

Hilsen FSk
Woood
 
Indlæg: 9
Tilmeldt: 20 okt 2012
Lokalitet: Jammerbugten

Re: Seas 503

Indlægaf Dan63 » lør 16. dec 2017 22:23

Hej Woood.

Jeg tror du får det bedste resultat ved igen at sætte skumkanter på enhederne. Det samlede system er tilpasset enhederne som de var.
F.eks. ændres egenresonansen på bassen og så kan du stå med en højtaler, der ikke passer til den refleksport den har.

Der er andre herinde, som ved hvor du højst sandsyneligt kan få de passende ophæng til dem. :-)

Held og lykke med at få dem lavet!

Mvh Dan
IMF RSPM mk4 Min førerhund vil ikke sige, hvordan de ser ud, men de lyder godt:)
Dan63
 
Indlæg: 609
Tilmeldt: 24 jun 2012
Lokalitet: Brøndby Strand

Re: Seas 503

Indlægaf Woood » lør 23. dec 2017 09:52

Hej Dan,

Tak ;-) Er i fuld gang :-)

Og det bliver gummikant. Og dem skal jeg nok få til at give lyd fra sig i 603 kassen. Delefilteret laver jeg aligevel om og porten kan jo kortes om. Det bliver rigtigt spændende
Woood
 
Indlæg: 9
Tilmeldt: 20 okt 2012
Lokalitet: Jammerbugten


Tilbage til Højttalere



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 33 gæster