Fostex gz2000

Rosinen i pølseenden

Fostex gz2000

Indlægaf Vintage rules » fre 5. jan 2018 09:31

Har lige fået far i et sæt en ejers fuldstændig orginale kun lavet i 12 sæt,de er i fantastisk stand efter alle de år og lyder fremragende
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Vintage rules
 
Indlæg: 41
Tilmeldt: 09 feb 2015
Lokalitet: Østjylland

Re: Fostex gz2000

Indlægaf hifibacillen » fre 5. jan 2018 12:57

Nøj hvor de er fede, de spiller garanteret godt. Hvor meget power kræver de.
:PP:
hifibacillen
 
Indlæg: 170
Tilmeldt: 23 okt 2015
Lokalitet: Herning

Re: Fostex gz2000

Indlægaf bjerager » fre 5. jan 2018 13:13

Vildt fede - tillykke med dem
LP -> Ortofon MC-5000/Ortofon Rondo Bronze/Ortofon MC-30 Super/Audio Technica AT-Art9Xi/Sony XL-44L/Sony XL-15/Shure V15III JICO SAS Boron - Sony PS-X75 -> Ortofon T-3000 -> Yamaha C-2x -> Yamaha M-85 -> Sony APM 66 MKII
bjerager
 
Indlæg: 1871
Tilmeldt: 19 apr 2010
Geografisk sted: Kvistgård
Lokalitet: Kvistgård

Re: Fostex gz2000

Indlægaf Vintage rules » fre 5. jan 2018 13:34

hifibacillen skrev:Nøj hvor de er fede, de spiller garanteret godt. Hvor meget power kræver de.
:PP:

Har haft mange højtalere efterhånden,disse spiller fremragende,bånd ned til 200 hz,
Hvorefter en 12 tommer kantløs bas overtager,de er faktisk lette at trække,de er alle 8 ohms enheder,impedansen
Er meget lineær og følsomheden,er ca 92db
Vintage rules
 
Indlæg: 41
Tilmeldt: 09 feb 2015
Lokalitet: Østjylland

Re: Fostex gz2000

Indlægaf Vintage rules » fre 5. jan 2018 13:35

bjerager skrev:Vildt fede - tillykke med dem

Tak for det :p
Vintage rules
 
Indlæg: 41
Tilmeldt: 09 feb 2015
Lokalitet: Østjylland

Re: Fostex gz2000

Indlægaf Helikon » fre 5. jan 2018 14:22

Det er keepers dem der! Bloody damn de er fede og tilykke med dem. Noget af en start på det nye år!
En Kantløs bas - vil du ikke tage et nærbillede af kanten, hvis den er der altså og ikke er løs eller hvordan det nu er, jeg har vist aldrig set sådan en. Ja og båndene også for den sags skyld
Mvh Niels
Brugeravatar
Helikon
 
Indlæg: 1094
Tilmeldt: 03 mar 2011
Lokalitet: Randers

Re: Fostex gz2000

Indlægaf Vintage rules » fre 5. jan 2018 14:44

Helikon skrev:Det er keepers dem der! Bloody damn de er fede og tilykke med dem. Noget af en start på det nye år!
En Kantløs bas - vil du ikke tage et nærbillede af kanten, hvis den er der altså og ikke er løs eller hvordan det nu er, jeg har vist aldrig set sådan en. Ja og båndene også for den sags skyld

De kantløse basser er efter min mening,en af de bedste nogenside lavet,de er ufattelige hurtige i lyden samtidig går de dybt,spiller perfekt sammen med båndenhederne,man kan på ingen måde høre overgangen fra bånd til bas,som feks Martin Logan elektrostater,der er man ikke i tvivl om det er 2 systemer der spiller ;)
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Vintage rules
 
Indlæg: 41
Tilmeldt: 09 feb 2015
Lokalitet: Østjylland

Re: Fostex gz2000

Indlægaf Vintage rules » fre 5. jan 2018 15:00

Vintage rules skrev:
Helikon skrev:Det er keepers dem der! Bloody damn de er fede og tilykke med dem. Noget af en start på det nye år!
En Kantløs bas - vil du ikke tage et nærbillede af kanten, hvis den er der altså og ikke er løs eller hvordan det nu er, jeg har vist aldrig set sådan en. Ja og båndene også for den sags skyld

De kantløse basser er efter min mening,en af de bedste nogenside lavet,de er ufattelige hurtige i lyden samtidig går de dybt,spiller perfekt sammen med båndenhederne,man kan på ingen måde høre overgangen fra bånd til bas,som feks Martin Logan elektrostater,der er man ikke i tvivl om det er 2 systemer der spiller ;)

Her er et billede af den mindste båndmellemtone dog er den vidste en ældre model ;)
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Vintage rules
 
Indlæg: 41
Tilmeldt: 09 feb 2015
Lokalitet: Østjylland

Re: Fostex gz2000

Indlægaf Louis » fre 5. jan 2018 15:48

Hold kæft de er fede! Tillykke med dem. Dejlig måde at starte året på :-)
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis
 
Indlæg: 2743
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Hørning

Re: Fostex gz2000

Indlægaf Vintage rules » fre 5. jan 2018 17:24

Louis skrev:Hold kæft de er fede! Tillykke med dem. Dejlig måde at starte året på :-)

Tak ;) er også rigtig glad for dem,ja det er en god at starte det nye år på,men alt er til salg til den rette pris,og har et sæt mere de er bare ikke orginale,men har alle enhederne til at ligge ;)
Vintage rules
 
Indlæg: 41
Tilmeldt: 09 feb 2015
Lokalitet: Østjylland

Re: Fostex gz2000

Indlægaf Dan63 » fre 5. jan 2018 22:00

Hej.

Kan det passe, at jeg for mange år siden, så et lignende sæt i en butik der forhandlede byggesæt?
Det var i hvert fald med båndenheder både som diskant og mellemtone og den kantløse 12" basenhed.
Noget andet jeg kom til at tænke på, har basenheden dobbelt spider?
Og var det ikke den samme enhed High Fidelity eller var det måske Hifi & Elektronik, anvendte i et subwooferprojekt med enten 1 bas i 80 ltr. eller 2 modsat monterede i et 40ltr. kabinet?
Som jeg husker det gik de ret dybt.

Mvh Dan
IMF RSPM mk4 Min førerhund vil ikke sige, hvordan de ser ud, men de lyder godt:)
Dan63
 
Indlæg: 609
Tilmeldt: 24 jun 2012
Lokalitet: Brøndby Strand

Re: Fostex gz2000

Indlægaf Vintage rules » fre 5. jan 2018 22:55

Dan63 skrev:Hej.

Kan det passe, at jeg for mange år siden, så et lignende sæt i en butik der forhandlede byggesæt?
Det var i hvert fald med båndenheder både som diskant og mellemtone og den kantløse 12" basenhed.
Noget andet jeg kom til at tænke på, har basenheden dobbelt spider?
Og var det ikke den samme enhed High Fidelity eller var det måske Hifi & Elektronik, anvendte i et subwooferprojekt med enten 1 bas i 80 ltr. eller 2 modsat monterede i et 40ltr. kabinet?
Som jeg husker det gik de ret dybt.

Mvh Dan

Lydkilden har solgt Fostex fra starten af 80’erne og frem til hifiklubben købte kæden
Kan være det er der du har set dem,acr har solgt Fostex i Tyskland og sweitzs,bassen er med dobbelt spider
Og jo High fidelity har lavet en sub med de enheder,hifi og elektronik har lavet en bygge artikel med gz2000 også ;)
Vintage rules
 
Indlæg: 41
Tilmeldt: 09 feb 2015
Lokalitet: Østjylland

Re: Fostex gz2000

Indlægaf 2-mas » lør 6. jan 2018 11:25

TILLYKKE.....de er unikke :Thumpsup:
Brugeravatar
2-mas
 
Indlæg: 612
Tilmeldt: 27 okt 2011
Geografisk sted: Aalborg
Lokalitet: Aalborg

Re: Fostex gz2000

Indlægaf Dan63 » lør 6. jan 2018 13:33

Hej Vintage rules.

Tak for info! :Thumpsup:

Så har det været Lydkilden jeg så dem.
Jeg sad lige og kom i tanke om at i den artikel i High Fidelity, tror jeg de skrev noget i stil med at de kunne måle forskel nede omkring 13-15 Hz alt efter om et vindue var åbent eller lukket i den modsatte ende af huset. :-)

God weekend!

Mvh Dan
IMF RSPM mk4 Min førerhund vil ikke sige, hvordan de ser ud, men de lyder godt:)
Dan63
 
Indlæg: 609
Tilmeldt: 24 jun 2012
Lokalitet: Brøndby Strand

Re: Fostex gz2000

Indlægaf bjerager » lør 6. jan 2018 14:09

Vintage rules skrev:
Louis skrev:Hold kæft de er fede! Tillykke med dem. Dejlig måde at starte året på :-)

Tak ;) er også rigtig glad for dem,ja det er en god at starte det nye år på,men alt er til salg til den rette pris,og har et sæt mere de er bare ikke orginale,men har alle enhederne til at ligge ;)


okay, hvor er vi henne prismæssigt?
LP -> Ortofon MC-5000/Ortofon Rondo Bronze/Ortofon MC-30 Super/Audio Technica AT-Art9Xi/Sony XL-44L/Sony XL-15/Shure V15III JICO SAS Boron - Sony PS-X75 -> Ortofon T-3000 -> Yamaha C-2x -> Yamaha M-85 -> Sony APM 66 MKII
bjerager
 
Indlæg: 1871
Tilmeldt: 19 apr 2010
Geografisk sted: Kvistgård
Lokalitet: Kvistgård

Næste

Tilbage til Højttalere



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 35 gæster