Plastikken på B&O MS150

Rosinen i pølseenden

Plastikken på B&O MS150

Indlægaf B&OHippie » søn 18. mar 2018 19:04

Er der nogen der kender til, om B&O benyttede en form for coating eller behandling af fronpladerne, altså der hvor enhederne sidder spændt fast på? Jeg er ved at renovere et par som kommer fra et meget kraftigt rygerhjem. De var mere gulbrune end grå/sorte. Men efter en kraftig,afvaskning med opløst vaskepulver, er det som plasten har skiftet overflade. Jeg har ligeledes set dette på B&O's "bananen" telefonstander/oplader. De bliver fedet og støv hænger fast. Har der været en overfladebehandling som med tiden er gået i opløsning og nu vasket af på mine MS 150?
Hvis nogen har et sæt der ikke har været i rygerhjem, prøv at beskrive overfladen på jeres MS150.
Jeg har ikke kunne finde beskrive af dette nogen steder, men måske der er nogle "insider" B&O folk som ved det her i dette forum?
B&OHippie
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: 01 maj 2013
Lokalitet: 4700

Re: Plastikken på B&O MS150

Indlægaf MDA » søn 18. mar 2018 20:10

Flyttet til rette forum
♫♫♫ Guide til upload af billeder ♫♫♫
God tone og opførsel er ikke en regel, men en selvfølge :-)
Billede
Brugeravatar
MDA
Admin
 
Indlæg: 3366
Tilmeldt: 08 apr 2010
Geografisk sted: Støvring
Lokalitet: Nordjylland

Re: Plastikken på B&O MS150

Indlægaf his067 » søn 6. maj 2018 12:23

Jeg har sådan set oplevet det samme på Thomas' MS150 da jeg satte dem i stand: overfladen er en smule klæbrig, men kun en smule. Den føles som Nextel, som har et dårligt ry mht holdbarhed (jvf. mange klager over Revox materiel). Så vidt jeg ved, har Thomas's MS150 ikke stået i et ryger-hjem.
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, Ortofon SPU Royal N, (Jubilee) og en masse andre pickupper, NLE17/CT102, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør
 
Indlæg: 3817
Tilmeldt: 09 aug 2010
Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland


Tilbage til Højttalere



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 32 gæster